תגידו שלום ולא להתראות ל-IGTV באינסטגרם

אינסטגרם היא אמנם רשת חברתית פופולרית, אבל גם היא עושה טעויות לפעמים. אחרי שהשיקה בשנת 2018 בקול תרועה את IGTV באירוע לייב בסן פרנסיסקו, אינסטגרם הבינה שהשירות הטלוויזיוני של אינסטגרם פשוט לא מספיק מוצלח. לכן, היא החליטה לערוך שינויים גדולים באפליקציה ולבטל את IGTV.

תזכירו לנו, מה זה IGTV?


IGTV הוא יישום מחוץ לאפליקציה הראשית של אינסטגרם שנועד לתת פייט ליוטיוב. בניגוד לסרטונים הקצרצרים שהגולשים יכולים להעלות לפיד או לסטורי, IGTV מאפשר לצפות בסרטונים ארוכים של עד 60 דקות. IGTV זהו כלי שמיועד בעיקר למפרסמים ובעלי עסקים ואושיות רשת המעוניינים לשווק ולקדם את העסק שלהם באמצעות סרטונים.

עד לאחרונה, IGTV אפשרה להעלות סרטון של עד 15 דקות ממכשירים ניידים בגודל של עד 650 MB, וסרטונים של עד 60 דקות בגודל של עד 3.6 ג’יגה ממחשבים שולחניים. בהמשך, היישום אפשר גם להעלות סרטוני נוף. כל חשבון אינסטגרם יכול היה להעלות סרטון ל- IGTV וגם לקדם אותו בפייסבוק. לכאורה, תוכן וידאו זוכה לפופולריות רבה בקרב משתמשים, אך בפועל IGTV לא זכתה להצלחה משמעותית.

מדוע IGTV נכשלה?


יש כמה סיבות מדוע IGTV לא המריאה. בתחילת דרכה, הניווט אליה היה מסורבל  – אינסטגרם החביאה אותה באפליקציה משלה ומשתמשים רבים לא נחשפו אליה. שנית, כדי ליצור סרטון ארוך, יש צורך בהרבה מאוד זמן, סבלנות ואנרגיה, שלא תמיד יש בנמצא.
בנוסף לכך, המודל העסקי של IGTV היה בעייתי – בעוד שביוטיוב יוצרי הסרטונים יכולים להרוויח בין 3 דולר ל-10 דולר לכל 1000 צפיות, הרי שאינסטגרם אינה משלמת ליוצרי התוכן ב- IGTV. אושיות רשת יעדיפו כמובן לפרסם את הסרטונים שלהן בפלטפורמה אחרת שבה יוכלו להרוויח הרבה מאוד כסף.

ומה הולך להיות מעכשיו עם IGTV?

אינסטגרם הודיעה לאחרונה כי החליטה לבטל את IGTV כיישום נפרד. במקום זאת, הרשת החברתית תאפשר להעלות לפיד גם סרטונים ארוכים בני שעה. כלומר, לא יהיה צורך יותר לעזוב את האפליקציה הראשית של אינסטגרם, להתחבר ל-IGTV ולהעלות סרטון ארוך מהיישום. מהיום תוכלו להעלות סרטון ארוך באופן ישיר מחשבון האינסטגרם שלכם, ותוכלו לצפות בסרטונים של משתמשים אחרים מבלי לעזוב את הפיד שלכם.

ביטול IGTV הוא לא השינוי היחיד שאינסטגרם מתכננת ממש לא מזמן אינסטגרם עשתה שינוי רציני בסטורי ואנחנו מאמינים שהיד עוד נטויה.

החברה החליטה לערוך מיתוג מחדש ל-IGTV ומכנה אותה כיום אינסטגרם טי.וי. לפי הדובר של אינסטגרם, אינסטגרם טי.וי תישאר כמקום בו אפשר תמיד לצפות בסרטונים של המשתמשים.

הכישלון של Reels


לצד הכישלון של IGTV, גם היישום Reels לא זכה עד כה להצלחה גדולה ביחס למצופה. Reels הושקה באוגוסט 2020 במטרה להביס את טיקטוק – אפליקציית הסרטונים הסינית שכבשה את ארצות הברית ואת העולם כולו.

אינסטגרם הפעילה את מירב המאמצים שלה כדי ש- Reels תצליח – היא קידמה אותה במקום מרכזי באפליקציה, ובמקביל פרסמה מודעות בפייסבוק המזמינות את הגולשים להשתמש בה.

אלא ש- Reelsלא זכתה לפופולריות כמו טיקטוק וזאת בשל החסרונות הרבים שלה. ראשית, בניגוד ליוטיוב ולטיקטוק, Reels לא יצרה מודל עסקי שמאפשר ליוצרים בה לקבל תשלום עבור הסרטונים שלהם. פייסבוק אמנם הצהירה כי היא מתכננת לשלם מיליארד דולר ליוצרים עד סוף 2022, אך נכון להיום אין דרך ברורה ליצירת כסף מהסרטונים שאתם מעלים ל- Reels.


בנוסף לכך, Reels אינה נגישה באפליקצייה, קשה מאוד למצוא אותה, ויש בה מעט מאוד תכונות של עריכת וידאו מהנות כמו בטיקטוק.

אז האם המיתוג מחדש של IGTV תעשה את השינוי שאינסטגרם כל כך מייחלת לו, ותצליח להתגבר על אפליקציות סרטונים פופולריות? נחכה ונראה.



מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן