MRI  פרטי לעומת ציבורי

מאת מערכת אתר www.miok.co.il

ההבדלים המשמעותיים, כולל יתרונות וחסרונות של כל MRI

דימות תהודה מגנטי (באנגלית: Magnetic Resonance Imaging) או MRI היא סריקה לא פולשנית ולא מכאיבה אשר עושה שימוש במגנט גדול יחד עם גדלי רדיו וטכנולוגיית מחשב כדי לתפוס תמונות של איברים ומבנים שונים בגוף. MRI יכול לסרוק כמעט כל חלק בגוף וגם לכסות אזורים גדולים של הגוף בזמן די קצר.

MRI מסייע מאוד לאבחן מגוון רחב של מחלות ובעיות גופניות, מגידולים סרטניים לבעיות במפרק הברך. הוא גם מאוד שימושי בלמידה על חוט השדרה, המוח, הלב והעיניים.

סריקת MRI לרוב אורכת בין 30 ל-60 דקות, תלוי בגודל האזוק שרוצים לסרוק ומספר התמונות שמצלמים. לא הרבה יודעים, אבל ניתן לבצע סריקת MRI באופן ציבורי – כלומר דרך קופת החולים – וגם באופן פרטי, דרך רופא פרטי עם מכונת MRI פרטית.

מיד תגלו מה ההבדל בין שתי הדרכים הללו ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת.

MRI ציבורי

MRI ציבורי דורש בדיקה על ידי רופא מומחה – לדוגמה: אם יש צורך ב-MRI מוח אז נדרשת בדיקה ראשונית על ידי נוירולוג. כדי להגיע לרופא נוירולוג יש צורך לקבל הפנייה מרופא משפחה ולהמתין לתור פנוי. לאחר שהגעתם לרופא המומחה וקיבלתם הפנייה ל-MRI, צריך לקבוע תור ל-MRI ולהמתין, לעיתים מספר חודשים.

זו היא הדרך הציבורית שכולנו מכירים ועושים כדי שקופת החולים תסבסד את הביקורים שלנו ולא נצטרך לשלם מחיר מלא על כל התהליך. מדובר בדרך זולה יותר ללא ספק, אבל כאן נגמרים היתרונות שלה – מדובר בתהליך אשר עשוי להיות מאוד ארוך (מספר חודשים) עד שתגיעו פיזית לסריקת ה-MRI וגם בסריקה עצמה אתם עשויים לגלות שהמידע אינו נגיש ומוסבר לכם כפי שהייתם רוצים.

MRI פרטי

MRI פרטי מיצג את הרפואה הפרטית באופן מושלם: קצר, אישי ויקר. אתם יכולים לקבוע במהירות ובקלות תור ל-MRI פרטי ללא מפגש עם שלל רופאים ושלל הפניות, לפעמים אפילו תצטרכו לחכות לא יותר מיומיים עד התור שלכם, לעומת חצי שנה זה אכן הבדל משמעותי.

בנוסף, אלו שנבדקים במכון הדמיה פרטי זוכים לרוב להסברים ולמידע על הבדיקה עצמה ועל תוצאותיה, יחד עם ליווי צוות אדיב לפני ואחרי הבדיקה, לפי צורך המטופל. אז גם יחס אישי יש לנו כאן, מה עוד? כאן מגיע החיסרון של MRI פרטי ורפואה פרטית בכלל; המחיר. אתם מקבלים תור מהיר ויחס אישי, וזה לא מגיע בחינם וגם לא במחיר נוח. תצטרכו לשלם כאן מחיר מלא ולא מסובסד על ידי קופת החולים. כמה עולה MRI פרטי? כמה אלפי שקלים.

מה עדיף: MRI ציבורי או MRI פרטי?

 ההבדל בין MRI פרטי ל-MRI ציבורי הוא כמו ההבדל בין רפואה ציבורית לרפואה פרטית – באחד אתם מקבלים יחס אישי, זמן המתנה קצר במיוחד ומחירים גבוהים במיוחד ובאחר אתם מקבלים מחירים מסובסדים ונוחים, אבל פרוצדורות ארוכות ומורכבות, זמני המתנה ארוכים ולרוב יחס בינוני.

כדי לבחור מה מתאים לכם יותר, כדאי להסתכל על התקציב שלכם; האם אתם יכולים להרשות לעצמכם ליהנות מיתרונות הרפואה הפרטית ולהוציא סכומי כסף לא מבוטלים או שאתם יכולים לשלם בזמן וסבלנות, ולהמתין לתורים השונים ברפואה הציבורית כדי לחסוך את הכסף וליהנות ממחירים נוחים יותר? האם יש לכם ביטוח רפואי פרטי שמאפשר קבלת החזרים עבור הבדיקה הזו?

MRI פרטי הוא עדיף יותר מכל הבחינות, לכן השאלה היא האם אתם יכולים להרשות אותו לעצמכם או לא? כשתענו על התשובה הזו תדעו מה ה-MRI המתאים לכם ביותר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן