כאשר ילדים מגיעים לקראת גיל שלוש, הם שמים יותר תשומת לב לסביבה שלהם ולהתייחסות האנושית, הן ליחס הכללי אחד כלפי השני והן לדמויות ולמערך התפקידים החברתי הנמצא סביבם בתא המשפחתי, בגנים ובבתי הספר. בגן הם נחשפים להמון אינטראקציות בין אנשים גדולים לילדים קטנים, בתוכניות טלוויזיה הם נחשפים לדמויות דמיוניות שונות והיחס שלהם כלפי בני האדם ובמפגשים חברתיים לאינטראקציות בין חברים. כך הם מגלים את העולם האמתי, דרך תפקידים, מקצועות ותחביבים שונים, כך הם לומדים מה מחבר בין אנשים ומה התפקיד של כל אחד במשחק החיים.
בגילאים המוקדמים של ילדותם, יגלה כל ילד כי החיים הם משחק תפקידים אחד גדול ומשחק זה תורם הרבה מאוד לדמיונם ולפיתוח אישיותם בעתיד. משחק בצעצועים ומשחקים לילדים יכול מאוד לשפר את עולמם ולתרום תרומה מרכזית לפיתוח הדמיון והיצירתיות שלהם. באמצעות משחקים וצעצועים ילדים לא רק משפרים את האינטראקציות החברתיות שלהם, אלא הם גם מצליחים להבין את ההבדל המשמעותי בין המציאות וזהותם האישית לבין היכולת להיות לרגעים מסוימים מישהו אחר, בוגר יותר וגדול יותר, בדיוק כפי שההורים שלהם או בעלי סמכות אחרים מתנהגים. בגילאים שלוש ומעלה האגוצנטריות מתחילה לחלוף והילדים מסוגלים כבר לחוש הזדהות עם אחרים ולהביע אמפתיה והבנה של סיטואציות מורכבות. אם ניתן לילד שואב אבק דייסון לילדים, הוא מיד ירגיש מבוגר ואחראי וירצה להיות כמו שהמבוגרים מתנהגים, לכן חשוב לפתח זאת אצל ילדים ולתת להם את תחושת האחריות כבר מגיל צעיר.

הילדים מחקים את המבוגרים

בעזרת חיקויים של המבוגרים הנמצאים סביבו, מבינים הילדים בצורה מדויקת את תפקידם, לדוגמא: אם אמא או אבא מנקים את הבית והילד ייראה אותם שואבים אבק בשואב אלחוטי, הוא מיד ירצה שואב אבק אלחוטי לילדים ומיד כשיקבל אותו ליד הוא ינהג בדיוק כמו שראה אצל הוריו. בנוסף, הילדים יודעים טוב מאוד לזהות ולהעריך סמכות ומי האנשים הסמכותיים בחייו ובבגרותו. הוא יידע לזהות מיד את אמא ואבא כבעלי הסמכות העליונה, את הגננת בגן, את הרופאים המטפלים וכו’.

בכדי לעודד הנאה ולמידה במשחקים וצעצועים אלו, רצוי שהילדים יכירו מגוון גדול של צעצועים שיהפכו אותם וייתנו להם להרגיש כמו גדולים. צעצועים כמו גדולים יפתחו הרבה כישורים אצל הילדים וייתנו להם להרגיש אחריות מלאה ואף יקנו להם בעתיד כלים נפשיים שיעזרו להם אפילו להנות מהמטלות שכל בני האדם שונאים. למשל: מטבח לילדים יוכל לתת לילדים להרגיש כמו שפים מתחילים, בתי בובות ייגרמו להם להרגיש שהם מעצבים לעצמם את הבית. לכן אנו ממליצים מאוד לשים דגש על משחקים וצעצועים שייתנו לילדים שלכם להרגיש כמו גדולים.

דוגמאות למחקים וצעצועים שייתנו לילדים להרגיש כמו גדולים 

מטבח לילדים וכלי מטבח – ילדים אוהבים ומסקרנים מאוד כאשר הם מתבוננים בהורים מכינים אוכל. זה בשבילם מעשה קסם ותהליך כימי מורכב. מציעים לכם לרכוש מטבח שכזה לכל ילד שכן כך הם ירגישו גדולים וייהנו בעתיד מלהכין אוכל לעצמם.

כלי עבודה לילדים –אנו ממליצים מאוד לרכוש כלי עבודה לילדים מכל סוג שהוא, דבר זה ייתן להם את היכולת המוטורית והחשיבה המורכבת והיצירתית של כיצד ניתן לתקן דברים.  ילדים אוהבים לחקות את הוריהם המתקנים דברים בבית.

חנות לילדים – להיות מוכר בחנות הוא משחק מעולה אשר יעזור לילדים להבין מושגים מעולם הכלכלה, המספרים וההתנהלות עם כסף. צעצועים של חנות יכולים להיות: קופה רושמת , דוכן מכירה (בסטה לילדים) ועוד. בעזרת צעצועים אלו  אפשר ללמד את הילדים מושגים כמו החזרת עודף, לוח הכפל, נתינת משהו תמורת משהו אחר, מה שווה ערך של כל דבר ועוד.

 תנו לילדים להרגיש כמו גדולים וכולם ירוויחו מכך!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן