קורס סייבר איך לומדים וכמה מרוויחים אנשי סייבר?

תחום הסייבר נחשב לאחד התחומים המבוקשים ביותר בתעשיית ההייטק. העובדים בתחום נחשבים למבוקשים מאוד על ידי ארגונים רבים. תקיפות סייבר מהוות איום של ממש הן במגזר האזרחי והן במגזר הממשלתי וכיום בישראל ניתן לראות איומי טרור סייבר מתחדשים ומתגברים. המתקפות הללו העלו תוך שנים ספורות בלבד את הצורך במומחי סייבר והענף חווה צמיחה משמעותית. יחד עם זאת, עדיין  יש מחסור משמעותי באנשי אבטחת מידע ועל כן, אם אתם מעוניינים להשתלב בתעשייה המדוברת כדאי שתבחרו ללמוד את התחום בצורה מקצועית ואיכותית.

אפשרויות תעסוקה בתחום

המונח סייבר לא מתייחס לתפקיד יחיד אלא לקשת רחבה של  תחומי אחראיות וענפים שונים מה שללא ספק יוצר לא מעט אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורסים בתחום  בין הגופים אשר מגייסים עובדי סייבר ניתן למצוא  חברות הייטק גלובליות, מחלקות IT של ארגונים גדולים, משרדי ממשלה, תעשייה ביטחונית ועוד. בין התפקידים ניתן למצוא מיישמי אבטחת מידע שאחראיים להתקין ולתחזק מערכות הפעלה וכן מערכות  לניהול מידע, מנהלי אבטחת מידע ISSO אשר מתכננים  ובונים תגובות למתקפות סייבר ובד בבד אמונים גם על הפן העסקי של ניהול סיכוני החברות, מומחי הגנה ארגוניים CISO אשר מבצעים הערכת סיכונים וקובעים את הנהלים לצורך העלאת רמת האבטחה וכן מומחי חדירה ותקיפה אשר בודקים את הכשירות של מערכי האבטחה דרך בדיקות שונות ותפקידים נוספים רבים. בין התפקידים המבוקשים יותר בענף ניתן למצוא את חוקי הסייבר, מומחי סייבר, מגיני סייבר ועוד.

כמה מרוויחים אנשי סייבר?

השכר של אנשי סייבר משתנה בהתאם לתפקיד שלה, למקום שהם עובדים בו ועוד. בכל הנוגע לתחום סייבר שכר מפתחי תוכנה מתחילים ירוויחו בין 28 ל30 אלף ₪ נטו  בחודש ואילו מפתחים בכירים ירוויחו בין 30 ל36 אלף ₪ בחודש. אלגוריתמי ירוויח בין 16 ל22 אלף ₪ ואלגוריתמי בכיר ירוויח בין 17ל33 אלף ₪. בכל הנוגע לתחום אבטחת מידע שכר, איש מקצוע עד 5 שנים בתחום ירוויח בין 7 ל11 אלף ₪ ואילו בכירים בתחום ירוויחו בין 17 ל33 אלף ש”ל. מיישם אבטחת שכר ירוויח מעט יותר ומומחה אבטחת שכר ירוויח באופן דומה למיישם. חוקרי סייבר ומומחי סייבר לרוב ירוויחו יותר מכלל בעלי התפקידים בתחום. חשוב להבין כי  רמת השכר תשתנה בהתאם לוותק, בהתאם למקצועיות, בהתאם לקידום של העובד במקום העבודה ועוד.

כיצד משתלבים בענף הסייבר?

בכדי  להשתלב בענף הסייבר, חשוב מאוד לבחור מסלול לימודים מתאים בתחום. ניתן לבחור כיום בין תוכניות לימודים אקדמאיות לביו תואר ראשון וכן מסלולי תעודה בתחום. לימודי סייבר לתואר מתקיימים כהתמחות בדרך כלל במסגרת תוכניות לימוד כגון” לימודי מדעי המחשב או הנדסת מערכות מידע. המסלולים מעניקים ידע מעמיק ללומד הן בתחום הסייבר והן במיומנויות שונות כגון: הנדסה ופיתוח, תכנות ועוד. לרוב הלימודים יפרשו על פני ארבע שנים או שלוש שנים אך כיום ניתן למצוא גם תכנית הנדסאי סייבר שאורכת כשנתיים והיא מקנה דיפלומה מטעם מה”ט.

במסגרת הקורסים בתחום הסייבר ניתן למצוא כיום מגוון רחב של הכשרות. הקורסים מאפשרים לקבל הכשרה ממוקדת באספקטים מסוימים  ומבוקשים של ענף הסייבר. לרוב הם נמשכים בין כמה חודשים לשנה אחת. בין המסלולים שניתן למצוא כיום הם: קורס מנהלי סייבר, קורס יישום הגנת סייבר והגנת רשתות, קורס אבטחת מידה ועוד מגוון רחב של קורסים נוספים.

בכדי להשתלב בצורה הטובה ביותר בענף סייבר ואבטחת מידע, כדאי לבחור ראשית כל את תחום הלימודים שמעניין אתכם במסגרת התואר או הקורסים המוצעים בתחום. מעבר לכך, חשוב  מאוד לבחור במקום טוב ללמוד בו אשר ידוע כי הבוגרים שלו משתלבים בצורה הטובה ביותר בענף.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן