עובדים עם מתכות יקרות? כך תחסכו הרבה כסף

זיקוק מתכות יקרות כגון כסף וזהב, הוא תהליך מורכב למדי. באמצעותו, ניתן לחסוך הרבה מאוד כסף. מתכות אלו משמשות מרכיב משמעותי בתעשיות שונות, אשר כולן יכולות לצמצם עלויות ולהגדיל רווחים על ידי מיחזור.
השימוש במתכות הללו נפוץ כבר אלפי שנים, והנושא אינו חדש. עם זאת, כיום ישנו שימוש נרחב במיוחד בתעשיות התכשיתנות, האלקטרוניה ותעשיית רפואת השיניים. בנוסף, ניתן למצוא שימוש במתכות יקרות גם ביישומים שונים של תעופה וחלל, ותעשיות מתקדמות כגון הצבא, ועוד.
תהליך של מיחזור מתכות כגון זהב או מתכות יקרות אחרות יכול לשמש בעלי מקצוע רבים, בתהליך קצר ויעיל, מקבלים מתכת טהורה אשר מוכנה לשימוש בשנית. כך גם עוזרים לשמור על הסביבה.
התהליך הזה הוא תהליך מעולה כיוון והוא מתאים לפסולת ייצור במגוון רחב של סוגים, כולל פסולות יבשות, רטובות ומסוכנות. בנוסף, הוא מממן את עצמו, ולמעשה המזקקים מרוויחים חלק קטן מהפסולת.

מהו התהליך שהמתכת עוברת עד לקבלתה בצורה הטבעית:

כסף, כסף, נחושת, פלדיום ופלטינה, אלה הן המתכות הפופולריות ביותר אשר נמצאות בשימוש תדיר בתעשייה. ואותן הכי כדאי למחזר. לא כל היצרנים מודעים ליתרונות הרבים הגלומים בתהליך של זיקוק מתכות יקרות. בתעשיות אלקטרוניקה ישנו פחת רב בריכוז הגבוהה של הזהב. ומודעות לכך עשוייה לצמצם עלויות ייצור.
איך אפשר לשפר את התהליך? אפשר ליצור קשר עם אחת החברות המובילות לזיקוק מתכות יקרות. נציג של אותן חברות מגיע למפעל הייצור ועובר עם היצרן על נקודות הייצור הרבות. יחד, מזהים נקודות שבהם מצטבר זהב וניתן למחזרו. ככל שתאספו יותר פסולת בייצןר, כך תגדילו את כמות החומר שיחזור אליכם, וכך תחסכו כסף רב.

השלבים אותם המתכת עוברת עד לסיום התהליך –
השלב הראשון נקרא שריפת אורגנים. בשלב זה נפרידית את הפסולת המתכתית משאר הפסולת, על ידי שריפה בתנור. לבסוף, הפסולת הופכת לאבק והמתכת מוצאת בעזרת מגנט. תהליך זה מסוכן מאוד ועל מנת שלא יתפזר רעל, ישנו תהליך של אפטר ברנר בתנורים ששורף את השאריות ומשתמש במסננים.

בשלב השני – מקבלים החלטה אם רוצים אפר או יציקה. בעל העסק מחליט איך הוא רוצה לקבל את הפסולת שנותרה, ניתן לטחון את הפסולת לאבקה, או ליצוק יציקה בתנור. תהליך זה מבוצע לעיניי הלקוח.

בשלב השלישי והאחרון מקבלים מדגם הומוגני. גם שלב זה מבוצע בנוכחות הלקוח. קודחים את הדגימה ומכניסים אותה לבדיקה כימית במעבדה, ואז יודעים בדיוק מה אחוז הזהב או הכסף ביציקה. בנוסף ישנן סריקות של XRF כדי לקבל אומדן מיידי.
בשלב האחרון מזקקים, ישנן מספר דרכים לבצע זיקוק, שם מופרדות סגסוגות המתכת והזהב והכסף, ומקבלים תצורה של גרגירי מתכת טהורה.

ישנן מספר חברות שנותנות שירותים של מיחזור לחברות מובילות, התהליך פשוט וישיר ומותאם לצרכי הלקוח, במינימום מאמץ מצד הלקוח.

לסיכום, חשוב לזכור שבהתליכי ייצור ישנה פסולת רבה שניתנת למיחזור, וכדאי וחשוב למחזר אותה. תהליך המיחזור מתכות יקרות הינו תהליך הכרחי וחשוב בכל תעשייה כמעט.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן