מסע על גמל בלב המדבר או רחצה במפלים עוצמתיים, טיול אל עבר הרי האטלס או סיור במקום בו צילמו את “לורנס איש ערב” – לא משנה איזה סוג של נוף אתם מעדיפים, במרוקו תמצאו את כולם.

מרוקו היא מדינה מיוחדת במינה שכוללת גם מדבר, גם הרים גבוהים ומושלגים וגם טבע ירוק. מזכיר מדינה אחרת שאתם מכירים? אז רגע לפני שאתם מחפשים דילים למרוקו, קבלו כמה המלצות למסלולים קצת אחרים, שיהפכו את הביקור שלכם למרהיב במיוחד.

הרי האטלס

אחד מאתרי החובה בזמן ביקור במרוקו הוא הרי האטלס. הרכס הארוך עובר גם בתוניסיה ובאלג’יר, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר נמצאת בשטחה של מרוקו ונישאת לגובה של 4,167 מטרים. מי שמביט על ההרים הגבוהים יכול לראות פסגות מושלגות ובטיול לעבר ההרים תוכלו להנות מנופים מרשימים, ממפלי מים גדולים ומהמון עצים וצבע ירוק מכל עבר. מלבד הנופים, בטיול אל הרי האטלס, תוכלו לפגוש בשבטי הברברים שחיים באזור. אם אתם מגיעים באופן עצמאי למרוקו, תוכלו לקנות טיול מודרך של יום או מסלול של מספר ימים. אל תחמיצו במהלך הטיול את אחת מהנקודות היפות ביותר הנמצאת סמוך לעיירה טינריר – קניון הטודרה. הקניון היה מכוסה בעבר בקרחונים, מה שגרם לעיצוב החד והמיוחד של קירותיו וכיום לא נדיר לראות מטפסים על קירות הקניון הצר.

דיונות מרזוגה (Merzouga Dunes)

מקום נוסף אותו לא כדאי לכם לפספס אם אתם מתכננים טיסה למרוקו הוא מדבר הסהרה שחולש על שטח נרחב ביבשת אפריקה. דיונות מרזוגה הן חלק מהדיונות של הסהרה, שמפורסמות בכל העולם. ישנה אפשרות למסלול קצר של יום בתוך ג’יפים או על גבי גמלים. במהלך הטיול תוכלו ליהנות מהזריחה או מהשקיעה, שצובעות את הדיונות בצבעי זהב מרהיבים. אפשרות נוספת ונפוצה יותר היא טיול ארוך יותר של מספר ימים אל עבר הדיונות. המסלול הארוך כולל בדרך כלל שילוב של נסיעה ברכבי שטח ורכיבה על גמלים, כאשר גולת הכותרת היא ביקור במאהל שכולל לינה בלב המדבר. גם את האוכל לא שוכחים כאן, והמטיילים זוכים ליהנות מהכנסת האורחים המופלאה של אנשי השבטים שחיים באזור. שימו לב כי לא מדובר במסלולי טיול עצמאיים אלא בטיולים מודרכים בלבד, וכל זה כדי לשמור על בטיחותכם. 

קרדיט לתמונות: Depositphotos

וואראזאת (Ouarzazate)

העיר וואראזאת היא עיר דרומית נמצאת מדרום לאטלס ומכונה גם “השער למדבר” בגלל שהסהרה נמצא ממש בגבולותיה. תושבי העיר הם ברברים, ובעקבות המראה הייחודי שלה, הפכה למוקד משיכה של לא מעט במאי קולנוע לאורך השנים. בין הסרטים שצולמו בוואראזאת נמצאים “לורנס איש ערב”, “גלדיאטור” ואחרים. באזור ישנם כמה אולפני קולנוע, כאשר הגדול בהם הוא אטלס סטודיוס. בשל קרבתה על העיר גם להרי האטלס וגם למדבר, כדאי לשלב טיול בעיר עם סיור באתרי הטבע והקסבות העתיקות שנמצאות באזור. אחת הקסבות שלא תרצו לפספס היא קסבת איית בן חדו (Aït Benhaddou), שנחשבת לשמורה והיפה ביותר בכל מרוקו ואף הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו בשנת 1987.

מפלי אוזוד (Cascades d’Ouzoud)

מפלי אוזוד נמצאים בהרי האטלס, צפונית למרקש והם המפלים הגבוהים והיפים ביותר במרוקו. שמם של המפלים מגיע מעצי הזית שנמצאים בחלקם העליון לצד בוסתנים וגנים אחרים הקיימים מסביב. אחת ההמלצות היא להגיע למקום דווקא בשעות אחר הצהריים ולא רק בגלל הטמפרטורות שיורדות בשעות אלה, אלא כיוון שבשעות הערביים, זווית השמש גורמת להופעת קשת מרהיבה בתוך המים הזורמים. שימו לב כי יתכן וחוץ מכם, ירחצו במים גם כמה קופים שחיים במקום.

עמק גן עדן

עמק גן העדן שבנהר הטמרגט נמצא כשעה נסיעה מערי החוף אגאדיר וטגזוט. העמק, שנראה סודי אך מוכר לכולם, נמצא בתוך רכס הרי האטלס. בהגעה אליו, הדבר הראשון אליו שמים לב הוא המעבר הירוק בין שני הרים, במרכזו נמצאות בריכות טבעיות ומרעננות. אחד הבילויים המועדפים על הבאים למקום הוא קפיצה מאחד הצוקים לתוך הבריכות הקרירות, אז אם אתם אמיצים – שווה לכם לנסות. מלבד רחצה במים או קפיצה מאתגרת אליהם, תוכלו לטייל בין השבילים ההרריים ֹובין העצים הירוקים באזור נווה המדבר היפהפה הזה. העונה הטובה ביותר לביקור בעמק גן העדן היא סוף החורף ותחילת האביב, כשהמקום מלא במי גשמים שנקוו והטמפרטורה בחוץ לא גבוהה מדי. אם תהיו רעבים אחרי כל הפעילות, אל דאגה – כל מה שצריך לעשות זה לגשת לאחד מדוכני האוכל בכניסה, שמציעים אוכל מרוקאי אותנטי ולקנות את המנה המועדפת עליכם.

קרדיט לתמונות: Depositphotos
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן