טסט לרכב מתקרב? הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להתכונן

בדיקות שנתיות לרכב הן תמיד עול. למי באמת יש זמן לזה? ומה יקרה אם חלילה הרכב לא יעבור את הטסט? כדי למנוע מצב ביש שכזה בו טסט לרכב נכשל, ניתן לבצע כמה בדיקות עצמאיות מקדימות בנוסף לבדיקות שיבצע גם המוסך. במאמר זה, נעשה סדר בדברים.

טסט לרכב – בדיקות עצמאיות שאפשר לעשות בעצמכם

טסט לרכב מטרתו לבדוק את תקינות המערכות המרכזיות ברכב. מסיבה זו, מומלץ לבצע בדיקה מקדימה של המערכות הללו ובכך למנוע עוגמת נפש וסטרס שעלולים להיגרם כתוצאה מהידיעה שחלילה וחס, הרכב שלכם לא עבר את הבדיקה השנתית. יש לזכור שכל דחייה כזו גוררת הוצאות נוספות, ולכן אין לזלזל בבדיקות השונות אותן הרכב חייב לעבור:

  • הצמיגים – חשוב להבין שצמיגים יבשים, סדוקים או שחוקים לא רק יכשילו את הטסט, אלא גם יהוו סכנה של ממש בשל העובדה שהם עלולים להתפוצץ בכל רגע. בדקו לחץ אוויר נכון בצמיגים ותקנו אותו במידת האפשר.
  • מגבים – למה המגבים כה חשובים לטסט? מכיוון שהם עוזרים לשמור על חלון הרכב נקי. בדקו שלהבי הגומי אינם סדוקים או יבשים, ושהם מבצעים את פעולת הניקיון כמו שצריך.
  • מערכת תאורה – על הרכיבים השונים כולם לפעול; האיתות, אורות מעבר, דרך וערפל, אורות רוורס, תאורה של לוחיות רישוי, אורות בלימה, כיוון של הפנסים הקדמיים (בדיקה אותה יש לבצע במוסך בלבד) ועוד.
  • לוחיות רישוי – לוחיות דהויות מידי או בעלות מערכת תאורה פגומה מהוות סיבה מספקת להכשלת מבחן הרישוי.
  • אביזרים שונים ברכב – יש לוודא שבנמצא גלגל רזרזי, ג’ק, אפוד זוהר, פח אשפה קטן, משולש אזהרה.
  • זיהום אוויר – רכבים מזהמים מידי עלולים להיכשל בטסט. מהן האפשרויות לבדיקה זו? לרכוש ביום הטסט תכשיר ייעודי להפחתת זיהום ולהוסיף אותו למיכל הדלק. לאחר נסיעה של חצי שעה החומר ינקה את המערכת כולה. האפשרות השניה היא לבדוק את רמת הפליטה במוסך מקצועי.
  • בדיקה כללית לרכב – בסמוך למועד טסט לרכב כדאי לצאת לנסיעה רגילה ולנסות להאזין לקיומם של רעשים חשודים; חריקות, רעש חריג מהאגזוז ועוד. מומלץ גם להעמיד את הרכב למספר שעות במקום חנייה ולבדוק האם ישנם נזילות על הכביש שמקורן ברכב.

בדיקות מורכבות יותר המתבצעות במוסך בלבד

מלבד הבדיקות העצמאיות לקראת טסט לרכב יש לבצע בדיקה מקדימה של המערכות המורכבות ביותר ברכב; מערכת ההגנה, מערכת הבלמים והפליטה ועוד. עבור אלו נדרש סיוע של מוסך מקצועי. כדאי לדעת שבמקרה ואין לכם זמן לעשות זאת בעצמכם, חלק מהמוסכים מספקים שירות העברת טסט שבמסגרתו לא רק תבוצע לרכב בדיקה מקדימה ותיקונים, אלא שעובד המוסך ייסע ברכב שלכם במקומכם למכון הבדיקה עם המסמכים הנדרשים שיסופקו לו ממכם, ויחזיר את הרכב עם מדבקת רישוי חדשה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן