החזר מס הכנסה לשכירים – אריה גולדין מדגיש שישנם שכירים רבים שמשלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם! כך תקבלו את כספיכם חזרה

אריה גולדין: “שכירים רבים משלמים מיסים גבוהים בגין טעויות ניכוי לש רשויות המס. אם גם אתם לא מבינים עד הסוף איך רשות המיסים מחליטה כמה לנכות לכל עובד, המאמר הבא נועד עבורכם. כל שכיר שאינו עוקב אחרי ניכויי המיסים החודשיים שלו, בסבירות גבוהה משלם יותר שלא לצורך.”

אז מה עושים? תחילה חשוב שתכירו את שיטת החישובים על פיה רשויות המס יודעות כמה מיסים לנכות ממשכורתו החודשית של כל עובד. אריה גולדין – החזרי מס מכיר את כל פרטי החוקה באשר לניכויי המיסים ומצביע על מספר דגשים חשובים שכדאי שתכירו. ראשית, חשוב להבין שסך ניכויי המס אינם נמדדים בהתאם למשכורת חודשית אלא בהתאם למשכורת שנתית.

אריה גולדין – לרשויות המס לא אכפת כמה אתם מרוויחים פר חודש אלא כמה אתם מרוויחים פר שנה. ניכויי מס היו צריכים לרדת בתשלום אחד בסוף השנה לאחר שידוע במדויק כמה כל עובד הרוויח במהלך השנה, וכך היו נחסכים לא מעט טעויות ופערים המזכים עובדים רבים בקבלת החזר מס הכנסה לשכירים. אז למה לא עושים את זה כך? כל ניכויי המס החודשיים בניכוי אחד עלולים לפגוע כלכלית במשפחות רבות בישראל. הורדה גדולה וחד פעמית בסוף השנה תגרום לרבים שמשתכרים בשכר נמוך, למצוא את עצמם במינוסים שצוברים ריביות ומתחילים כדור שלג שכדאי להימנע ממנו.

אריה גולדין: “כל מה שאתם חייבים להכיר בשביל להצליח לעקוב אחרי כל ניכויי המס שלכם!”

מסיבה זו רשות המס החליטה לחלק את הניכוי השנתי ל 12 ניכויים חודשיים. אריה גולדין – החזרי מס מסביר ללקוחותיו כיצד בדיוק זה מתבצע.

הרי בעת לקיחת התשלומים במהלך השנה, עדיין לא ידוע כמה כל עובד ירוויח בתום שנת העבודה מה מקשה מאוד על חישוב גובה ניכויי המס. אז איך רשויות המס מחשבות את סך ניכוי המס? הן פשוט מעריכות כמה כל עובד צפוי להרוויח במהלך השנה וכך יודעות כמה מיסים הוא צפוי לשלם. הערכת משכורתו של כל שכיר במשק מתבצעת בעזרת שיטת חישוב פשוטה למדי, הכפלת המשכורת החודשית בסך חודשי השנה. כלומר, אם שכיר מרוויח 15,000 שקלים מידי חודש, הוא כנראה ירוויח כ 180,000 שקלים מידי שנה. לאחר שלרשויות המס יש מספר משוער של הכנסה שנתית, הן מחשבות את גובה הניכוי השנתי ופשוט מחלקות אותו לתשלום בכל חודש.

אריה גולדין – החזרי מס מדביר שרוב ככל המקרים בהם עובדים זכאים לקבל החזר מס הכנסה לשכירים, נגרמים כתוצאה ישירה של שיטת החישוב ואופן גביית התשלום. לאחר שהכרתם היטב את השיטה, תוכלו להעריך האם גם אתם זכאים לקבל החזר מס הכנסה לשכירים. כעת, אריה גולדין – החזרי מס נוגע בכל הסיבות המרכזיות בגינן אנשים רבים בישראל זכאים לקבל החזר מס הכנסה לשכירים כלל ללא ידיעתם.

הגורמים המרכזיים לניכוי מס גבוהים מידי: פגיעה בהכנסה החודשית, פגיעה בימי העבודה במהלך השנה או פגיעה בנקודות הזיכוי השונות

ישנן שלושה גורמים מרכזיים שיוצרים פערי מס ומזכים עובדים בקבלת החזר מס הכנסה לשכירים. הגורם הראשון הוא פגיעה בסך ההכנסה מידי חודש, השני הוא פגיעה בכמות ימי העבודה או בשעות העבודה בכל יום והשלישי הוא חוסר התייחסות לנקודות זיכוי. אריה גולדין – החזרי מס מדגיש בפני כל לקוחותיו את כלל הפרטים הללו כך שידעו להעריך האם הם אכן זכאים לקבל החזר מס הכנסה לשכירים וידעו לוודא להבא שהם לא משלמים מיסים גבוהים מידי. אז ראשית חשוב להסביר כי כל פגיעה כלשהי במשכורת החודשית, תגרור פגיעה בסך המשכורת השנתית. עובד שכיר שרגיל להשתכר בכ 15,000 שקלים מידי חודש, משלם מיסים כאילו הוא מרוויח 180,000 שקלים בכל שנה (כפי שהסברנו מעלה בפירוט). אך אם במהלך השנה משכורתו נפגעה וכעת הוא מרוויח רק 10,000 שקלים בלבד, הוא לא יצליח להגיע לסך ההכנסה השנתית שחושבה לו ולכן אין כל סיבה שימשיך לשלם מיסים כאילו הוא משתכר ב 180,000 שקלים בשנה. לכן, אריה גולדין – החזרי מס חוזר ואומר לכל לקוחותיו שאם משכורתם החודשית נפגעה מכל סיבה שהיא, הם צפויים לקבל החזר מס הכנסה לשכירים.

עובדים פחות? סיכויים גבוהים שאתם זכאים לקבל אלפי שקלים החזרי מס

המקרה השני של פגיעה בכמות ימי העבודה במהלך השנה או פגיעה בשעות העבודה בכל יום די דומה לפגיעה במשכורת החודשית. כל ירידה בשעות העבודה מידי יום או בימי העבודה במהלך השנה תביא לירידה בסך ההכנסה מידי חודש (בהנחה שמדובר בעובד שעתי). ירידה זו אף היא תיצור פער בין השכר השנתי שאותו עובד ירוויח בסוף השנה לבין השכר השנתי שרשות המיסים חשבה שאותו עובד ירוויח, לפני הפגיעה בימי או בשעות העבודה. גם במקרה זה שווה לבדוק זכאות לקבל החזר מס הכנסה לשכירים ובסבירות גבוהה תימצאו זכאים. המקרה השלישי והאחרון המזכה לא מעט עובדים בקבלת החזר מס הכנסה לשכירים הוא חוסר הכרה הנקודות זיכוי שונות. לא מעט שכירים זכאים לקבל נקודות זיכוי המהוות הטבות מס. הטבות מס אלה אמורות להוריד את גובה הניכויים ובמידה ולא מתחשבים בהן, יוצרים פערים המזכים בקבלת החזר מס הכנסה לשכירים. אריה גולדין – החזרי מס מכיר את כל נקודות הזיכוי הקיימות ומדגיש את העיקריות שבהן, כגון: נקודות זיכוי בגין מגורים באזורים נידחים, גידול ילד עם צרכים מיוחדים, תשלום מזונות ועוד. אז לפני שאתם מתחילים בכל שלבי הבדיקה של זכאותכם לקבל החזר מס הכנסה לשכירים, חשוב שתכירו את נקודות הזיכוי הקיימות ותדעו האם גם אתם זכאים להטבות מס.

לסיום, חשוב שתכירו את הדרך בעזרתה תוכלו לקבל את כל כספי המיסים המגיעים לכם ישירות לחשבון

לאחר שהכרנו גם את שיטת החישוב וגם את כל הסיבות ליצירת פערים המזכים רבים בהחזר מס הכנסה לשכירים, חשוב להכיר גם את הצעדים הפרקטיים יש לבצע על מנת לקבל את כל החזר מס הכנסה לשכירים המגיע לכם. אז מאיפה מתחילים? מבדיקת זכאות לקבלת החזר מס הכנסה לשכירים. כיום ישנה אפשרות לבדוק זכאות לקבלת החזר מס הכנסה באינטרנט. בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט חוסכת לכם זמן רב של המתנה בתורים מעייפים. מעבר לכך, אריה גולדין – החזרי מס מדגיש כי גם תוכן הבדיקה עבר שינוי משמעותי וכיום כבר לא חייבים למלא טפסים רבים ולהתמודד עם שלבים קשים ומורכבים במיוחד. לאחר בדיקת זכאותכם לקבל החזר מס הכנסה לשכירים, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים אודות קבלת התשלום. ראשית, אתם זכאים לקבל את מלוא החזרי המס המגיעים לכם עד שש שנים רטרואקטיבית. גם אם טעויות המס נגמרו לפני חמש שנים, אתם עדיין זכאים לקבל את כל כספי ההפרשים ששילמתם שלא לצורך. נקודה נוספת היא תשלומי הריבית. רשויות נמס משלמות ריבית שנתית על סך 4% על כל כספי המיסים ששילמתם שלא לצורך. כלומר אם אתם זכאים לקבל 10,000 שקלים החזר, תקבלו על כך 400 שקלים נוספים בכל שנה שהכסף אינו בידכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן