ביקוש להשמת בכירים בהייטק

ענף ההייטק הוא ענף שידוע כי יש בו לא מעט עובדים בכירים, יחד עם זאת, בהתאם לנתונים שונים עולה כי רק לאחרונה שוק הבכירים בענף ההייטק חזר לחיים לאחר תקופה שבה הוא היה משותק באופן יחסי. הביקוש כיום למנכלים בחברות סטרטאפ, לדירקטורים, לסמנכ”לים, למנהלי פיתוח בכירים ועוד, גבוה ובהתאם לכך, ניתן למצוא גם כמות גדולה יותר של מחפשי עבודה בכירים. אין ספק כי השמת בכירים על הפרק כיום במגוון חברות שונות בענף ההייטק ועל כן, חיפוש עבודה כבכיר בתחום רלוונטי יותר מתמיד.

מה הסיבה לשינוי שהתחולל בהשמת בכירים בהייטק?

כאמור,  הייתה תקופה שבה היה פחות ביקוש למשרות בכירים בענף ההייטק, אך כיום הביקוש שוב הולך ועולה. מדוע? מגפת הקורונה השביתה בענף המדובר לא מעט תחומים שונים. השקעות נעצרו, גיוסי כספים הוקפאו ומנהלי קרנות הון סיכון החלו לבחון את הפעילות של חברות סטארט-אפ שונו ת שבהן השקיעו ואת ממלאי התפקידים הבכירים בהם. כמו כן, מנכלים בחברות רבות בחנו בעיניים ביקורתיות את צוותי ההנהלה שלהם ולא פעם הגיעו למסקנה כי הם צריכים חלופה של הצוות הניהולי.

בשל הסערה שעבר ענף ההייטק, כיום לא מעט חברות מחפשות בכירים בענף עם סט כישורים שונה מהבכירים שהיו עד כה. בשל מגפת הקורונה שהתחוללה וממשיכה להתחולל בעולם כולו, הבינו חברות רבות כי עליהם לייצר ערוצי שיווק ומכירה יצירתיים וזאת בשל חוסר היכולת שלהם להגיע למשקיעים שונים וללקוחות. המטרה היא של בכירים בענף ההייטק כיום היא לייצר וודאות להבטיח את המשך הפעילות של כל חברה שבראשה הם עומדים. מעבר לכך, חברות רבות בענף ההייטק העבירו את העובדים שלהם לעבודה  מהבית ועל כן, הם הבינו כי יש צורך במנהלים שידעו כיצד להניע את העובדים מרחוק, כיצד לעורר בהם מוטיבציה להגיע להישגים רלוונטים, כיצד לעודד את העובדים ולהקפיד על עמידה בלוחות זמנים לחוצים וכיצד לרתום את צוות העובדים גם אם  הם עובדים מהבית ליעדי החברה ומטרותיה. אם בעבר בכירים בענף לא נדרשו לעשות יותר מדי בכל הנוגע לעידוד המוטיבציה של העובדים והקפדה על עמידה בזמנים, הרי שכיום הם נדרשים להקפיד על קשר שוטף עם העובדים, על הקפדה בכל הנוגע לעמידה ביעדים, על יצירת צוות עובדים בעל מוטיבציה לעבודה בכל מקום ובכל זמן.

מעבר לכך, סיבות נוספות לכך שישנה עלייה בכמות המועמדים בענף ההייטק שמחפשים עבודה נובעת מהתחושה כי כיום השוק מתחיל להתייצב וכי נפתחות הזדמנויות חדשות.

ענף ההייטק ללא ספק זקוק כיום לבכירים שידעו כיצד להוביל את הארגון להצלחה ובעיקר כיצד להתמודד עם ההשלכות של המשבר שהביאה עימה מגפת הקורונה ועם הנזקים שהוא יצר. הבכירים בענף נדרשים להרבה יותר מכפי שנדרשו עד כה ועל כן, גיוס מחדש של הבכירים כולל כיום תהליך ממושך יותר ששם דגש על מגוון היבטים שונים הנוגעים לכישוריו, יכולותיו ואישיותו של האדם שמחפש עבודה כבכיר בתחום.

כיצד בוחרים עובדים בכירים?

השמת בכירים לענף ההייטק צריכה להתבצע בצורה הטובה ביותר לאחר שהם נבחנים בצורה מיטבית בכל הנוגע להתאמה שלהם לתפקיד ולשלב החיים שבו החברה מצויה בו. החברות חייבות לוודא כי הבכירים שמתמודדים על התפקיד מתאימים בכל היבט אפשרי לדרישות התפקיד במצב הנוכחי של החברה. כמובן שיש חשיבות רבה לידע המקצועי של הבכיר ולניסיון התעסוקתי שלו, אך אין ספק שלנוכח משבר הקורונה שפקד את העולם ולנוכח השינויים שהוא יצר בעבודה בחברות בענף ההייטק, נדרשים בכירים עם יכולות פיקוח על עבודה מרחוק והתנהלות תקינה בשיטת עבודה זאת, כישורי תקשורת בינאישית גבוהים, יצירתיות וניהול זמן נכון. כדאי להיעזר בחברות השמה שתפקידן למצוא את המועמדים המתאימים ביותר לכל משרה.

כיצד כדאי להתכונן לראיון עבודה למשרת בכיר בענף ההייטק?

אם אתם מעוניינים להתמודד על משרת בכיר בענף, חשוב מאוד שתבינו מה דורש התפקיד והאם הוא מתאים לכם. חשוב שתבדקו היטב טרם אתם מגיעים לראיון בחברה כזאת או אחרת באיזו חברה מדובר, לאיזה שינויים היא נדרשת כעת, איזו מהפכה אתם צריכים להביא אתכם לחברה ועוד. חשוב שתבליטו את עצמכם בהתאם למה שהחברה דורשת מהבכירים שלה בימים אלה. חשוב שתבליטו את ההצלחות שלכם ואת היכולת שלכם להתנהל במצבי משבר בצורה איכותית, יצירתית ומוצלחת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן