אלו חובות לא יכללו בצו ההפטר שיינתן לחייב בהליך חדלות פירעון

אין ספק כי הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד לאפשר לחייב למחוק את החובות הקיימים לו ולפתוח בדף חדש בחייו. במסגרת הליך מחיקת החובות כל חוב שהיה לחייב ערב הגשת הבקשה לפשיטת רגל יחסה תחת ההליך המשפטי ובסופו של יום ימחק כלא היה במסגרת צו ההפטר שיינתן לחייב.

יחדם עם זאת, ישנם חובות אשר לא ניתן לכלול במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ועל החייב למצוא דרך אחרת להתמודד עמם ולשלמם. הרעיון כפי שנראה תיכף אשר אינו מאפשר לחייב לכלול חובות אלו הוא הרצון להגן ושלמור על אילו התלויים כלכלית בחייב ואינם יכולים להסתדר בכוחות עצמם או לחילופין לשמור על הרשויות המקומיות שיוכלו להתנהל באופן תקין.

עורך דין פשיטת רגל ישראל מ. ממשרד עורך דין עדי עקראוי ושות’ מסביר מה הם החבות שלא יכללו בצו ההפטר של הליך פשיטת רגל ומה ניתן לעשות בכל זאת.

סוגי החובות שלא ניתן לכלול בהליך חדלות פירעון

אמנם הליך חדלות פירעון נועד למחוק לחייב את החובות הקיימים ובכך לאפשר לו לפתוח דף חדש בחייו ללא חובות ונושים אך ישנם סוגי חובות שלא ניתן לצרף להליך. סוגי החובות הם כדלקמן:

  • חוב מזונות – כאשר לחייב בנוסף לחובות האחרים הקיימים לו גם חוב מזונות הרי שלא ניתן לצרף חוב זה להליך חדלות פירעון ועל החייב יהיה להתמודד עמו במסגרת עצמאית ללא תלות בהליך המשפטי. הסיבה העומדת מאחורי רעיון זה היא לאפשר לקטינים התלויים כלכלית בחייב שגרת חיים תקינה ושלא יגיעו לפת לחם. מטבע הדברים קטינים אינם מסוגלים לדאוג לעצמם ולכן במכלול הדברים בחר המחוקק שלא לאפשר לחייב לכלול חוב זה.
  • דוחות חניה ודוחות תנועה – כאשר חייב צבר לחובתו דוחות עירייה או דוחות תנועה וקנסות כספיים אחרים לא יוכל לצרף את הדוחות הללו להליך חדלות פירעון ויהיה עליו להתמודד עמם לבד בהליך אחר. הרעיון העומד מאחורי טעם זה הוא לאפשר לרשויות פעילות תקינה. דמיינו לעצמכם אילו ניתן היה למחוק חובות לרשויות, במצב דברים שכזה הרשויות יכלו להתמוטט כלכלית ולקרוס.
  • פיצוי כספי למתלונן בהליך פלילי- כאשר לחייב תלוי ועומד גזר דין פלילי המחייבו להעביר פיצוי לפלוני אלמוני הרי של יוכל לכלול חוב זה במסגרת הליך חדלות פירעון ועליו יהיה לשלמו בנפרד להליך זה.

כיצד ניתן בכל זאת לטפל בחוב שאינו נכלל בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

היה ולחייב חובות אשר אינם יכולים להיכלל בהליך פשיטת רגל, עליו לשקול אפשרויות אחרות להתמודד עמם במסגרת מחיקת חובות. ככל הידוע, בכל חוב הקיים לחייב ניתן להגיע להסדר פריסת חוב ואף במקרים רבים למחיקת הריבית והקרן שהתווספו לחוב.

כאשר חייב מעוניין למחוק את החובות הללו עליו לפנות ללשכת הוצאה לפועל בבקשה לפריסת חוב ותשלומו בתשלומים נוחים שווים ורצופים מידי חודש בחודשו.  ככל ומדובר בחוב מזונות למשל, יכול החייב להגיע להסדר תשלום חוב עם הצד שכנגד כך שהריבית והקרן ימחקו והוא ישלם רק את הקרן.

הסדר חוב יסייע לחייב לנקות שולחן הן מבחינת החובות הנכללים בהליך חדלות פירעון והן לגבי החובות אשר לא נתן לצרפם. ניתן לפתוח בהליך מחיקת חובות ביחס לכל החובות בו במקביל אך כפי שצוין קודם לכן יש לזכור כי אין קשר בין החובות השונים והם רצים במסלולים מקבילים שאינם תלויים אחד בשני. 

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן