כלי תחבורה

פקקי התנועה ועומסי התחבורה הובילו לכך שהציבור חיפש פתרונות אופרטיביים כיצד לנוע ממקום למקום. אם נוסעים ברכבים נתקעים בפקקי תנועה של כלי תחבורה רבים, כך גם כאשר נוסעים באופנוע.

קרדיט: FREEPIK

אם נוסעים בתחבורה ציבורית יש יתרון לעובדה שבחלק מהמסלולים האוטובוסים נעים בנתיבי תחבורה ציבורית אשר מיועדים רק לתחבורה זו ולכן זמן ההגעה הוא קצר יותר. אך הבעיה העיקרית היא שבמקרים רבים האוטובוסים אינם מגיעים לנקודה שאליה צריך להגיע אדם מסוים ולכן השימוש בתחבורה הציבורית מקרב אותו ליעד, אך עדיין מגיע למקום רחוק מדי. יש קהלים רבים שנעזרים בשירותי הרכבת וכך הם נעים בין הערים השונות, או למקום העבודה ועבור חלק מהם זהו פתרון יעיל ביותר.

אחת האופציות המתוחכמות והנכונות ביותר היא שילוב של אופניים חשמליים ושל רכבת. הנוסע רוכב על האופניים שלו מביתו ועד תחנת הרכבת. בנקודה זו הוא מקפל את האופניים ועולה יחד איתם לקרון המיועד לכך. בתום הנסיעה הוא יורד מהרכבת ונוסע שוב על גבי האופניים החשמליים מתחנת הרכבת ועד מקום העבודה, מקום הלימודים, או כל נקודה אחרת שאליה הוא רוצה להגיע. זהו שימוש נפלא של שילוב כלי תחבורה שהוא נוח מאד לנוסעים.

ישראל מול העולם בנושא כלי תחבורה

ההיערכות של ישראל בנושא כלי תחבורה נגררת הרחק אחרי מדינות רבות בעולם. שם השכילו לראות את הנולד, את הגידול באוכלוסייה ואת הגידול בשימוש בכלי התחבורה הפרטיים, לאור העובדה שאין תחבורה ציבורית יעילה. לכן כבר לפני עשרות שנים החלו להקים תשתיות עבור פתרונות כמו רכבת קלה, טראם, תחבורה ציבורית מסונכרנת ובעלת קווי נסיעה רבים. המטרה היא שהאזרחים לא ישתמשו ביום יום בכלי הרכב שלהם או יצמצמו מאד את השימוש בהם וזאת כיוון שיש להם פתרונות זמינים ואיכותיים.

שימוש בתחבורה ציבורית בישראל

הרכבת אכן עשתה מהפך בשנים האחרונות ונוספו קווי נסיעות לאזורים רחוקים בצפון כמו עפולה ובית שאן, אזורים בדרום כמו נתיבות ואופקים, אשר נהנים כעת מתחבורה סדירה לאורך שעות רבות בכל יום. דבר זה מקרב את הפריפריה למרכז ומאפשר תנועה מהירה וזמינה לתושבים רבים שמגיעים לעבודה ולביקורים משפחתיים במרכז וגם מאפשרת לאנשי עסקים ועובדים מהמרכז להגיע לעיתים תכופות לאתרים ולחברות עסקיות עבור שיתופי פעולה שונים.

תכנון של התחבורה הציבורית בישראל בעתיד

אחת הבעיות המרכזיות של כלי תחבורה בישראל היא שמתכננים אותם מאוחר מדי. מדובר בנושאים הנדסיים מורכבים ביותר ולכן זמן התכנון, הפיתוח והבנייה הוא ארוך מאד. עד שמתחילים לבצע אותם בפועל מסתבר שהם כבר לא מתאימים למצב ולכאוס הגדול שקיים בנושא תחבורה ציבורית בישראל.

הרכבת הקלה שאמורה להתחיל לפעול בשנים הבאות תיצור הקלה אך זה קצת מאוחר מדי כיוון שיש צורך כבר עתה בפתרונות נוספים, כדי להקל על מצוקתם של האזרחים שמבלים שעות רבות מדי בכל יום על הכביש.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן