רוצה להפסיק הריון? זה מה שאת צריכה לדעת רגע לפני

נכון לנתונים של היום, כמעט 20 אלף נשים מדי שנה עוברות הפלה, אם בצורה יזומה או טבעית. נושא ההפלות הוא לא נפוץ במיוחד בישראל ונשים רבות מעדיפות להסתיר זאת מתוך פחד, מה עושים עם הריון בשלב מאוחר? חשוב שכולן ידעו מה משמעות התהליך, הסיכונים וכי תמיד יש עוד פתרונות נוספים, לפני ההחלטה הלא פשוטה על הפסקת ההריון.

נכון לנתונים של היום, כמעט 20 אלף נשים מדי שנה עוברות הפלה, אם בצורה יזומה או טבעית. נושא ההפלות הוא לא נפוץ במיוחד בישראל ונשים רבות מעדיפות להסתיר זאת מתוך פחד, מה עושים עם הריון בשלב מאוחר? חשוב שכולן ידעו מה משמעות התהליך, הסיכונים וכי תמיד יש עוד פתרונות נוספים, לפני ההחלטה הלא פשוטה על הפסקת ההריון.

קרדיט: FREEPIK

איך מתבצע תהליך הפסקת הריון?

בישראל מדי שנה מתבצעות בערך כ-20 אלף הפלות, חלקן באופן טבעי בעקבות סיבוכים רפואיים הקשורים בבריאות האם או העובר, אך עם זאת גם חלקן הגדול קורות מתוך רצון האישה להפסקת הריון באופן ייזום. לא כל ההפלות מאושרות באופן חוקי, ישנה וועדה שרק דרכה ניתן לאשר לאישה ההרה את הפסקת ההריון, וההחלטה מתקבלת על פי דרישות מסוימות.

במקרה בו האישה ההרה אכן עומדת בתנאים ויכולה לעבור הפלה חוקית, ישנם כמה דרכים לתהליך הפסקת הריון, תלוי בעיקר בשבוע בו האישה נמצאת. 

עד 7 שבועות – במקרה בו לא עברו עדיין 7 שבועות מאז תחילת ההריון, התהליך להפלה הוא באמצעות כדורים. אומנם זה נשמע קל, אך חשוב לציין כי באף שלב התהליך לא יהיה פשוט במיוחד.  עדיין מדובר כאן בהליך רפואי, אשר עלול לדרוש אשפוז או הרדמה בבית החולים והשגחה. אחוזי ההצלחה של הפלה בעזרת כדורים הם יחסית גבוהים מאוד, לכן ברוב המקרים לא יהיה צורך בגרידה.

8-12 שבועות –  במידה והאישה ההרה נמצאת כבר אחרי השבוע השביעי של הריונה, הטיפול התרופתי כבר לא יעזור. לכן, קיים הליך נוסף אשר נקרא ‘שאיבת ואקום’, שמטרתו היא להרחיב את צוואר הרחם ולאחר מכן מוחדרת צינורית אשר שואבת בעוצמה את העובר. לאחר הליך זה מבוצעת גרידה על מנת לנקות את אזור הרחם והשלייה, וכל התהליך קורה בזמן אשפוז בבית החולים שלאחריו האישה מקבלת אנטיביוטיקה בכדי למנוע זיהומים.

13-22 שבועות – בשלבים האלו של ההריון, האפשרות היחידה להפלה היא באמצעות גרידה. התהליך מתבצע בהרדמה מלאה על ידי רופא מקצועי כמובן, לפני שלב הגרידה גם כאן יש צורך בהרחבת צוואר הרחם כבר יום לפני על מנת שהרופא יוכל להוציא בקלות את העובר והשליה מהרחם. לאחר שלב הגרידה וסיום ההליך, יש צורך במעקב רציף של רופא נשים על מנת לוודא את בריאות האישה.

לאחר 22 שבועות – זהו כבר שלב בו האופציה להפלה נחשב כבר ללידה שקטה, זאת אומרת שעל האישה לעבור הליך בדומה ללידה רק כאשר העובר לא בחיים. על מנת שזה יקרה, האישה ההרה מתאשפזת בבית החולים ומוזרק לרחמה תמיסה אשר גורמת להפסקת חייו של העובר לפני הלידה. לאחר מכן מתבצע זירוז לידה שבסופו האישה ההרה יולדת את העובר המת. זהו התהליך הקשה ביותר אשר דורש שהות ממושכת יותר לאחר מכן בבית החולים, ויש הממליצים גם על טיפול רגשי.

הפלה: כל הסיכונים ותופעות הלוואי

כמו בכל הליך רפואי, גם בתהליך של הפסקת הריון קיימים סיכונים ותופעות לוואי אפשריות. למרות הניסיון הרב של עולם הרפואה עם הפלות, ישנם מקרים בהם לא ניתן לחזות סיבוכים אשר עלולים לקרות כמו בכל לידה רגילה. לכן חשוב שתכירו את כל הסיכונים העלולים להופיע במהלך ההפלה או אחריה.

נזק נפשי

אחת התופעות המוכרות הן דווקא פגיעה נפשית של האישה המפילה, זאת מכיוון שההליך עצמו הוא לא פשוט בכלל וישנן נשים אשר מתקשות להשלים איתו בסוף. ההמלצה ברוב המקרים היא להיעזר בטיפול נפשי כבר בזמן התהליך על מנת לעשות אותו בלב שלם וללא רגשות אשמה או חרטה.

פגיעה בפוריות וברחם

אומנם מקרים אלו נחשבים לנדירים, אך בהפלות בהם מתבצעת גרידה יש סיכון אפשרי לניקוב הרחם או איברים פנימיים נוספים כחלק מהתהליך, זאת במידה וקיימים סיבוכים. בנוסף, בעקבות התהליכים הפולשניים אשר דורשים חדירה אל צוואר הרחם, קיימת סכנה בזיהום הרחם אשר עלולה להוביל לכאבים קשים.

דימום ותופעות לוואי

לאחר כל הליך ההפלה, הדבר הנפוץ ביותר הוא דימום ממושך, אצל כל אישה זה משתנה אך רוב הדימומים תחילה יהיו כבדים ולא נעימים במיוחד. בנוסף, כחלק מתופעות הלוואי נשים רבות סובלות מכאבים באזור הרחם למשך מספר ימים ואף שבועות אשר יכולים להתלוות לבחילות והקאות.

אל תוותרו – ישנן עוד אפשרויות

נשים רבות חוששות מתהליך ההפלה וזה מובן לחלוטין, זהו תהליך רגשי ופיזי לא פשוט בכלל. חשוב שתכירו את כל האפשרויות והסכנות העומדות בפניכן, עם זאת “אגודת אפרת” הוקמה על מנת להעניק תמיכה וסיוע לכל אותן נשים אשר תוהות מהו המעשה הנכון.

ההחלטה תמיד תהיה בידיים שלכן, אבל תהיו בטוחות בלב שלם כי זו ההחלטה הנכונה עבורכם לפני תחילת תהליך כה קשה. למען בריאותכן הנפשית והפיזית – יש עוד מגוון פתרונות אפשריים לפני ההחלטה על הפסקת הריון. בקרו באתר של “אגודת אפרת” למידע נוסף ולכל שאלה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן