להתחיל את היום באנרגיות חיוביות

בתום שנת לילה ארוכה, מרגיעה ומאפסת כוחות, לא תמיד אנחנו קמים באנרגיות חיוביות ובציפייה ליום החדש. רובנו קמים בבוקר מעט מטושטשים ועוד לא לגמרי ערניים, אך נדרשים כבר להתכונן ליום חדש. רובנו לא משקיעים בארוחת בוקר טובה, אך ארוחה זו כידוע היא הארוחה החשובה ביותר ביום.

קרדיט: FREEPIK

יתרונותיה של ארוחת הבוקר

יש יתרונות רבים לאכילת ארוחת בוקר באופן מסודר לפני היציאה לשאר מטלות היום. יתרונות אלו חשובים אף יותר אם מדובר בילדים.

במהלך הלילה אנחנו לא אוכלים כלום במשך 10-8 שעות, דבר שמהווה עבור הגוף שלנו מעין צום. כדי להחזיר לגוף את האנרגיה והחיוניות שאיבד במהלך הלילה, יש לאכול ארוחה בריאה ומשביעה טרם אנו מתחילים את שאר העיסוקים. בנוסף, בעקבות צום הלילה יש ירידת סוכר בגוף, שיכולה לעלות רק כאשר אוכלים שוב.

ילדים וארוחת בוקר

החשיבות גבוהה עוד יותר עבור ילדים משום שהם יוצאים למסגרות השונות שבהן הם לומדים. שם עליהם להתרכז ולהיות ערניים במהלך שעות היום בגן או בבית הספר. שעות הבוקר הן שעות הפעילות העמוסות יותר, הן עבור הילדים והן עבורנו, ולכן החשיבות הגדולה באכילת ארוחת בוקר מזינה דווקא בזמן זה. זו גם הזדמנות נהדרת להקנות להם הרגלי אכילה נכונים, שיועילו להם בהמשך החיים.

 אם אינכם רגילים לאכול ולהכין ארוחת בוקר תוכלו למצוא מגוון עצום של מתכונים לארוחת בוקר שניתן לבחור מתוכם, ולהכין ארוחה נהדרת לכול בני הבית.

שמירה על אכילה מאוזנת

יתרון נוסף שיש לאכילה של ארוחת בוקר הוא פחות התקפי רעב במהלך שאר שעות היום. כשמתחילים את היום עם ארוחת בוקר, אפשר להמשיך את הפעילויות הרציפות שלנו עד שעות הצוהריים ללא כול צורך במזון נוסף, ובכך להימנע ממצבים שבהם אנו חשים התקפי רעב שלא ניתן להתגבר עליהם.

זמן איכות עם המשפחה

בנוסף לכל היתרונות הבריאותיים, הגופניים ואף העתידיים שיש לאכילת ארוחת בוקר, ישנה חשיבות גדולה לא פחות של זמן משפחתי רגוע, שבו יושבת המשפחה כולה לשולחן, אפילו אם זה למשך זמן קצר של רבע שעה בלבד. בזמן הזה אפשר לחלוק חוויות מאתמול, לספר על סדר היום והתוכניות להמשך היום ואפילו לנהל שיחות בנושאים אחרים ומעניינים עבור כול בני המשפחה. הזמן המשפחתי הזה, יקנה אף הוא הרגלים חשובים שלא כדאי לוותר עליהם.

כיצד מתחילים לעשות זאת?

אפשר להחליט שקמים כעשר דקות מוקדם יותר כדי להכין את ארוחה קלה לכולם. אפשר להכין גם מאכלים פשוטים שאינם מצריכים זמן והשקעה רבים מדי בהכנתם כמו קערה עם שיבולת שועל. אפשר גם לגייס את שאר בני המשפחה לטובת הכנת הארוחה ולהקצות לכול אחד תפקיד בהתאם ליכולתו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן