מה זה הידרופוניקה

הידרופוניקה היא מילה קצרה המתארת דרך חדשה ומודרנית יחסית לגידול ביתי של צמחים. המילה “יחסית” חייבת להתווסף כאן כיוון שמדובר למעשה בשיטה שמקורותיה מתוארכים אחורה לפחות כ-300 עד 400 שנה, לימים בהם שדות הושקו על ידי ניצול של מאגרי מים טבעיים ושל הפרשי גבהים ביניהם לבין השדות שדרשו השקיה, אך כיום מדובר בעיקר על תעשייה שלמה המכוונת לגידול צמחים בקרב הצרכן הפרטי שרוצה לגדל מעט תפוקה או אפילו נוי בלבד במרחב הביתי שלו. כיום, הידרופוניקה היא מילה הנפוצה במיוחד בהקשר של גידול קנאביס ביתי, אך בתחום זה קיימים גם צרכנים ביתיים ומסחריים אחרים אשר מגדלים מגוון רחב של סוגי יבול אחרים מלבד קנאביס בעזרת שיטת גידול הידרופונית.

 

הציוד אשר משמש לשם הקמה של מערכת בסיסית שתספק לכם חוויה מלאה של הידרופוניקה – כלומר של גידול צמחים על מצע גידול מנותק שאינו מחובר לאדמה – הוא לא ציוד מסובך במיוחד, כיוון שצמחים לא זקוקים ליותר מדי אלמנטים וסיבות טובות כדי לגדול בצורה מוצלחת ולהניב תוצר. במקרה של גידול קנאביס ביתי אמנם מדובר בתהליך מעט יותר מסובך לעומת צמחים אחרים שכן ישנה חשיבות לאיכות התוצר הסופי ולא רק ליופי של הצמחים או לבריאותם, אך הציוד הכללי אשר משמש לשם גידול צמחים ביתי נשאר עדיין אותו הציוד. בכל מקרה, כל מי שרוצה לגדל צמחים בכלל או לקיים גידול קנאביס ביתי מוצלח בפרט, יזדקק לכמות כזו או אחרת של ציוד מקצועי כדי להתחיל את הדרך בצורה שתבטיח תשואה טובה.

 

הדבר העיקרי שאתם חייבים שיהיה לכם הוא מנורת גידול אשר תאפשר לצמחים שלכם, שאינם חשופים לאור השמש, לקבל את האור, החום והאנרגיה הדרושים להם לשם קיום של פוטוסינתזה ובהמשך לכך לחיים בריאים ושגשוג התפתחותי. בנוסף למנורה יש צורך כמובן במצע גידול, בדרך כלל מצע מנותק כזה המשמש במערכות הידרופוניקה לגידול צמחים, אך מצע זה יכול להיות מורכב מאלמנטים רבים ולשם כך יש לקבל ייעוץ והכוונה לפתרון המתאים ביותר לכל צרכן במעמד הביקור בחנות הידרופוניקה כזו או אחרת. מלבד המנורה ומצע הגידול ישנו עוד ציוד לגידול צמחים עליו ימליצו לכם בחנות הגידול (נקראת גם חנות הידרופוניקה) אליה תפנו כדי לרכוש את הציוד למערכת הגידול.

 

מלבד הציוד המשמש לגידול הצמחים, ישנו אלמנט נוסף של ציוד בסיסי של הידרופוניקה שכמעט כל צרכן ביתי זקוק לו, והוא אוהל הגידול בעצמו. לאחדים זה נראה כמו דבר מיותר, בתלות בסוג הצמחים ובפתרונות המרחביים שקיימים לשם הגידול בכל בית בפני עצמו, אך לרוב אוהל גידול קנאביס הוא תחילתה של כל מערכת ביתית לגידול צמחים ובעיקר במקרה של צמחי קנאביס, אשר רגישים לשעות משתנות של אור וחושך ויש לבקר אחר התנאים הללו ביתר תשומת לב בעת תהליך ההתפתחות שלהם, מה שהופך את האוהל לחובה. מי שרוצה לגדל קנאביס בהצלחה יהיה חייב לעשות זאת באוהל סגור או מתחת לכיפת השמיים ותחת אור שמש מלא, מכיוון שאין דרך לעשות זאת “באמצע” בין השניים.

 

רוצים ללמוד עוד על הידרופוניקה או על שיטות גידול אחרות של צמחים שיכולות לשמש אתכם במרחב הביתי? אנחנו בירוק הביתה נדאג לכם לכל המידע והציוד המקצועי ביותר שאתם צריכים כדי לסגל לעצמכם חוויה ייחודית ויוצאת דופן של גידול צמחים ביתי. אצלנו תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על גידול צמחים בכלל ועל גידול קנאביס בפרט, כדי שתוכלו לעשות את הבחירה החכמה והיעילה ביותר עבורכם ולצאת לדרך עם הפתרון שהכי מתאים לכם, לצרכים שלכם ולמשאבים שיש לכם להשקיע בפרויקט.

 

מאמר זה נכתב על ידי ירוק הביתה – המגוון הגדול המתקדם והחדשני ביותר בשוק ההידרופוניקה ממיטב היצרנים בארץ ובעולם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן