האם ניתן להדפיס עזרים חיצוניים לאוזניים?

לרוב, טווח ההתאמה האישית שנוכל לקבל מציוד רפואי יהיה מוגבל. במובן הזה, תחום מכשירי השמיעה הוא ללא ספק ויוצא מן הכלל. עם הטכנולוגיות הזמינות כיום, מכשירי שמיעה הגיעו לרמה כה גבוהה של התאמה אישית עד שבמקרים מסוימים ההתאמה עשויה להיות בשיעור של 99% ייחודיות למטופל ספציפי. המאמץ הזה לא אמור להפתיע אותנו. בסופו של יום, התפקוד השמיעתי משפיע על אורח החיים בטווח רחב של היבטים. על אף העובדה הזו, רבים עדיין נמנעים מהפתרון החשוב הזה.

קרדיט: FREEPIK

הסיבה העיקרית לכך היא רתיעה מאי נוחות ומפתרון מסורבל שיבלוט ויהיה מסובך לשימוש. לכן, ההתאמה האישית כיום עומדת בלב הפיתוח ומאפשרת להפוך את הטכנולוגיות המהפכניות שקיימות היום בתחום השמיעה לנגישות מאי פעם. כעת, אחת מהמגמות פורצות הדרך ביותר בתחום פיתוח המוצר מגיעות גם אל עולם השיקום השמיעתי. היישום עדיין נמצא בשלבים הראשוניים אמנם, אך בקרוב יוכלו מטופלים רבים בכל רחבי העולם ליהנות מהתאמה אישית מיטבית ומדויקת באמצעות הדפסה תלת ממדית.

הפיתוח שיפתח אפיקים חדשים בתכנון מוצרי העתיד

גם אם אינך זקוק למכשיר שמיעה ברגע זה, כמו מיליונים אחרים סביר שיבוא היום בו תיחווה ירידה בשמיעה. מדובר במגמה רווחת מאוד, בעיקר בקרב בני הגיל השלישי. אם וכאשר יבוא היום הזה, יעמדו לרשותך פתרונות טכנולוגיים שבעבר לא ניתן היה לעלות כלל על הדמיון. ייצור מכשירי השמיעה יעבור לשלב הבא שלו וההתאמה תהיה גבוהה מאי פעם.

עד כה, ייצור מכשיר שמיעה היה תהליך עתיר עבודה המתבצע רק על ידי קבוצה מצומצמת של אנשי מקצוע בעלי הכשרה ייחודית. לא רק שהתהליך לקח זמן רב, אלא לרוב דרש עיצוב ידני של מכשיר השמיעה כדי להגיע להתאמה גבוהה עבור המשתמש. הדבר גובה עלויות עצומות וכוח אדם נרחב. בהתחשב בעובדה שהכשרת כוח האדם הזה דורשת אף היא משאבים ניכרים, הרי שלא קשה להבין מדוע מדובר במוצר כה יקר.

כעת, מגמת הדיגיטציה מגיעה גם אל התחום הזה. שילוב מבריק בין פיתוח תוכנה פורץ דרך בתחום ההדמיה התלת ממדית ותכנון המוצר וטכנולוגיות הדפסת ממד המהוות את חוד החנית של התחום, הביאו לפתרון מתקדם שיאפשרו ללקוחות העתיד ליהנות ממוצר טוב מאי פעם.

נגישות טובה מאי פעם

בין אם מדובר במכשיר המוכנס אל תעלת האוזן או אפילו תותב לאזור עור התוף במקרה של ניקובים או קרעים, נראה שבעתיד יהיו זמינים פתרונות חכמים יותר ונגישים יותר. החיסכון האדיר בזמן, משאבי אנוש ותהליכי ייצור מורכבים, יאפשרו לספק מוצרים בעלויות משתלמות מאי פעם. בנוסף, כאשר המכשיר כה נוח ומותאם יותר אקוסטית, ניתן לתכנן עיצובים שבעבר כלל לא היו אפשריים ולהרכיב את המכשירים כל כך עמוק באוזן עד שיהיו בלתי נראים לחלוטין.

איך זה בעצם עובד?

אז איך יתנהל התהליך המתקדם הזה? מטופלים שאובחנו עם ירידת שמיעה יופנו אל מכון שמיעה ייעודי ויעברו בתחנות הבאות:

  • ראשית, אודיולוג מומחה יבחן את תעלת האוזן של המטופל ויסרוק אותה.
  • סריקת האזור תירשם בקובץ דיגיטלי שתועבר אל יצרן ייעודי.
  • בתוך מספר דקות בלבד, מכשירי הדפסה תלת ממדית מתקדמים יפיקו את גוף המוצר בהתאם להדמיה התלת ממדית שהופקה בתוכנה.
  • לאחר ייצור המעטפת המותאמת במדויק לגוף המטופל, יבוצע ניסיון כדי לוודא שהוא אכן משתלב אנטומית באופן מדויק.

הודות לתהליך זה ניתן לייצר מכשירי שמיעה מהירים ומדויקים יותר מאי פעם. והחלק הטוב ביותר? ההתאמה הזו קלה לשחזור יותר מאי פעם. ככל שהמכשיר נאבד או נשבר, הנתונים שמורים לנצח בקובץ הדיגיטלי וניתן לשלוח אותם להדפסה שוב ושוב.

אלו פיתוחים כאלו בדיוק שעשויים ביום מן הימים להפוך את הירידה בשמיעה להיסטוריה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן