ביטוח חיים למשכנתא – כל מה שחשוב לדעת

הלוואת המשכנתא מהווה כהלוואה הגדולה והמשמעותית ביותר אותה אדם לוקח במהלך חייו – כאשר, ברוב המקרים, רק הודות לאותה ההלוואה מתאפשר בכלל לקנות דירה.
חשוב להיות מודעים לעובדה שהבנקים למשכנתאות לא ממהרים להעניק את ההלוואה לכל אחד – ובמידה והם מאשרים את ההלוואה הם מציבים תנאים שונים, אשר אחד מהמרכזיים שביניהם קשור לנושא הביטוחים.
כידוע, הלוואת המשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח והחזרי ההלוואה יכולים להתפרש גם על עשרות שנים, מכיוון שבזמן הזה, יכולים לקרוא ללווה דברים שונים אשר ימנעו ממנו מלעמוד בהחזרים, הבנקים מחייבים אותו בביטוח מבנה למשכנתא כמו גם ביטוח חיים למשכנתא.
ביטוח מבנה, מבטיח למעשה לבנק שאם חלילה יגרם נזק כלשהו למבנה, הבנק עדיין יוכל לקבל את יתרת התשלום מהלוואה. ביטוח חיים למשכנתא מבטיח לבנק שבמקרה ואחד מהלווים ילך לעולמו, הוא עדיין יוכל לקבל את החזרי ההלוואה אשר נותרו.

מה זה ביטוח חיים למשכנתא ולמי הוא  מיועד?

ביטוח חיים למשכנתא נועד לספק הגנה ללווים, מפני מקרים בהם אחד מהלווים נפטר מה שגורם לאובדן היכולת לעמוד בהחזרי המשכנתא.
הודות לביטוח החיים למשכנתא, בני משפחתו של הנפטר, לא יאבדו את הדירה מכיוון שהבנק יקבל את סכום יתרת ההלוואה מפוליסת הביטוח והם מצידם, יוכלו להמשיך ולשמור על הדירה בבעלותם. כמובן, שגם הבנק עתיד להרוויח מאותו ביטוח חיים למשכנתא – כאשר למעשה, קיומו של ביטוח זה מבטיח לבנק את הידיעה שגם אם חלילה הלווה או אחד מהלווים ילך לעולמו, הבנק עדיין יזכה לקבל בחזרה את יתרת תשלומי ההלוואה.
חשוב לציין, כי ביטוח חיים למשכנתא אינו מהווה חובה על פי חוק, אך רוב הבנקים מתנים את קבלת הלוואת המשכנתא ברכישת ביטוח – כך שמי שמתכנן לקחת הלוואת משכנתא, חשוב שייקח בחשבון גם את ההוצאות הכספיות עבור ביטוח חיים למשכנתא ועבור ביטוח מבנה למשכנתא.

ביטוח לשקט נפשי

אז זה אומנם נכון שביטוח חיים למשכנתא מהווה לרוב כתנאי לקבלת ההלוואה – ומכיוון שרבים לא יוכלו לרכוש לעצמם דירה מבלי המשכנתא, אין להם ממש ברירה אלא לקבל את אותו התנאי ולרכוש פוליסת ביטוח. יחד עם זאת, במידה וחושבים על כך בצורה מעמיקה, מגלים שביטוח חיים למשכנתא משרת במידה רבה את האינטרסים של הלווים.
כידוע, כולנו רוצים ומקווים לחיות עד 120 אבל בפועל, אי אפשר באמת לדעת מה יקרה ועד מתי נחיה, עצם הידיעה שאם חלילה יקרה לנו משהו ונלך לעולמנו טרם זמננו, בני המשפחה שלנו עדיין יוכלו לחיות מהדירה שבבעלותנו יכולה להסב הרבה שקט נפשי.
בכדי ליהנות משקט נפשי מירבי, ההמלצה היא כמובן, גם לבחור את פוליסת הביטוח בקפידה, לוודא מהי כוללת בתוכה – ניתן לקבוע פגישת ייעוץ טלפונית או פרונטלית עם נציג מטעם חברת הביטוח בכדי לעבור על כל פרטי הפוליסה ועל כל הכיסויים אותם היא תכלול בטוחה.
כמובן שבנוסף על כך, יש צורך לבדוק שהבנק אכן מאשר אותה – בכל זאת, הבנק יהיה זה שאמור לקבל את כספי הביטוח במקרה וחלילה יעלה הצורך להפעיל אותה.

לסיכום, ביטוח חיים למשכנתא מהווה ברוב המקרים כתנאי לקבלת הלוואת המשכנתא ובנוסף לביטוח החיים הבנק גם ידרוש לעשות ביטוח מבנה – למקרה וחלילה מבנה הדירה יפגע.
יחד עם זאת, מי שמרוויח מביטוח החיים למשכנתא זה לא רק הבנק אלא גם מי שעושה את הביטוח, אשר יכול להיות רגוע בידיעה שגם אם חלילה יקרה לו משהו, המשפחה שלו עדיין תוכל לשמור את הדירה בבעלותה מבלי שהיא תאלץ לשלם את יתרת ההלוואה (מה שאולי יהיה בלתי אפשרי בעבורה).

 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן