כיצד נקבע מחיר קידום אתרים

כמו בכל תחום שבו תבקשו הצעת מחיר תקבלו מגוון מחירים של הצעות מחיר, כך גם בתחום קידום אתרים. הצעות מחיר נמוכות עשויות להיות מפתות מאוד, אולם רובנו מכירים את המונח “שהזול עולה ביוקר” לכן חשוב להבין איך בעצם קידום אתרים עובד, מהן העלויות של חברת קידום האתרים שמרכיבות את הפעולות שיש לבצע, על מנת להעריך מה תקבלו ובעבור כמה.

קרדיט לתמונה: pixabay

בקצרה, מהו קידום אתרים אורגני בגוגל?

מנוע החיפוש של גוגל מופעל על ידי רובוטים חכמים שמכונים “עכבישים”, העכבישים הללו למעשה סורקים תוכן וקישורים בכל רחבי הרשת. כל סריקה נשלחת למעין ארכיון מידע ענקי וברגע שגולש מקיש שאלה, המידע נשלף מתוך הארכיון במהירות רבה ועולות תוצאות.

למה חשוב לדעת את זה? ומדוע תוצאה אחת טובה מאחרת? כאשר אתר עולה לאוויר או דף חדש נוצר באתר, העכבישים סורקים אותו. איכות התוכן, איכות וכמות הקישורים יקבעו את דירוג האתר “בעיני גוגל” (ישנם כמובן עוד גורמים, אך אלו בשביל לקבל מושג כללי) . קידום אתרים אורגני בגוגל הינן אוסף של פעולות, מחקרים ובדיקות שכולן נועדו לבצע אופטימיזציה “התאמה” למנוע חיפוש ומכאן השפעה על דירוג האתר ועל תוצאות העמוד הראשון.

ממה מורכבת עבודת המקדם?

לאחר שהבנו כיצד מנוע החיפוש עובד, ניתן להבין שמקדם אתרים מקצועי, בהתאם לתחום האתר, שירות, מסחר, תדמית וכו’ מבצע באופן שוטף מחקרי מתחרים, יצירת תוכן, שיפור תוכן קיים ובניית פרופיל קישורים חיצוניים. לכן לאיכות המחקר ולזמן העבודה יש משקל רב בהצעת המחיר. על קצה המזלג, ההוצאות נחלקות באופן הבא:

  • זמן – גודל האתר ותחומו ישפיעו על כמות שעות העבודה. אתרים קטנים ובתחומים יחסית נישתיים יכולים להסתפק בכ 10 שעות עבודה ואתרים בתחומים תחרותיים יצטרכו כ 25 שעות חודשיות ויותר.
  • בניית פרופיל קישורים – כפי שהוסבר העכבישים סורקים את הרשת גם באמצעות קישורים, לכן כאשר לאתר יש הפניות מאתרים איכותיים זה סיגנל חזק לגוגל שהאתר הוא אמין ואיכותי.

למה? כיוון שאם אתר מסוים “מסכים” שגולש יעבור לאתר אחר ויצא ממנו זה מעיד על חוזקו של האתר המופנה.

לכן מקדם האתרים המקצועי, יבנה פרופיל קישורים שידרוש ממנו לפרסם מאמרים עם קישור לאתר. כתיבת התוכן ופרסום המאמרים עולים לא מעט.

  • בניית תוכן ושיפור תוכן קיים ואופטימיזציה לתוכן -בהתאם לאיכות התוכן באתר שלכם, המקדם יבנה תוכנית תוכן להקמה ושיפור התכנים באתר. אופטימיזציה לכל דפי האתר כך שיתאימו למנוע החיפוש ולאופן בו גולשים מחפשים את המוצרים או השירותים שלכם.
  • מחקר מתחרים ומחקר מילים – מקדם אתרים משתמש בלא מעט כלים ותוכנות שיש להן עלות חודשית, על מנת שיאפשרו לו לבצע מחקרים איכותיים וללמוד על פערים בינכם לבין המתחרים שלכם. כמו גם ללמוד על המתחרים שכבר מופיעים בעמוד הראשון.

לאיזה מחיר קידום אתר לצפות?

  • אתרים בתחומים לא תחרותיים, יכולים לצפות לטווח של כ 2500 – 3000 ₪
  • אתרים בתחומים נפוצים יכולים לצפות לטווח של 3000 – 6000 ₪
  • יש גם הצעות מעל 6000 ₪ שמתאימות לחברות גדולות בתקציבים גדולים, אך מרבית העסקים לא שם ואין גם סיבה מבחינתם להוציא סכום כסף כזה.

כמובן שחלק מההבדלים נובעים מוותק החברה או המקדם ומקדמים צעירים בוודאי יכולים להעניק הצעות אטרקטיביות יותר בשביל לפרוץ לתחומם.

לסיכום, הצעת מחיר לקידום אתרים איננה יכולה להיות תבניתית, שכן יש הבדל בין הזירות בהן האתר פעיל ומי המתחרים שלו, בכמה ביטויים מתמקדים, מה יהיה פרופיל הקישורים וכמה תוכן צריך. אלו ישפיעו על העצה.
נתון נוסף שחשוב להסביר עליו הינו הזמן לתוצאה. קידום אתרים עובד יחסית לאט, כי “אמון” (מצד גוגל) לא נבנה ביום.. והפעולות צריכות להתבצע באופן טבעי. כלומר “בעל הבית לא יכול להשתגע” כי גוגל עשוי לזהות זאת כהתערבות חריגה ואף להעניש אתרים כאלה.
לכן כשאתם מקבלים הצעה מפתה, בדקו היטב את ההצעה וחשבו מה התמורה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן