יש ערוץ שיווקי חדש שאתם חייבים להכיר – סרטוני תדמית באנימציה

סטודיו אנימציה

ערוץ שיווקי חדש? ובכן, לא כזה חדש. סרטוני תדמית באנימציה, נעשו זה מכבר. אלא, שאולי – לא הרבה מכירים אותם. בכתבה זו, נסקור את ההיבט של סרטוני תדמית באנימציה, מדוע זה שימושי ויעיל, אם בכלל – ובאילו מצבים.

קרדיט: FREEPIK

חקירת ההיבט של סרטוני תדמית

ראשית כל, נחקור את ההיבט של סרטוני תדמית. מה הטעם בהם? האם מדובר בהייפ? האם מדובר בהשקעה עסקית שאנשים מנסים לעשות, כי הם חושבים שזה מה “שהילדים הגדולים עושים”, או שיש ערך בדבר? ובכן, כפי שאנשים עסקים מנוסים יודעים להגיד, או לפחות חלקם – עסק גודל כאשר עושים את הדבר הנכון, בשלב או ברגע הנכון, לא אם עושים את הדבר הנכון לפני או אחרי שמגיע הרגע/השלב הנכון.

כלומר, גם לסרטוני תדמית יש מקום, או יכול להיות מקום – תלוי בנסיבות ובהקשר. אם עושים אותם כי חושבים שזה מה שצריך, כיוון שזה מה שרואים שאנשים אחרים עושים – מי יודע אם זה מתאים, אם זה הולם, אם זה מיטיב ויעיל? אם עושים אותם כי רואים ערך טקטי ואסטרטגי ביישומם, הרי ייתכן מאוד שזה כעת הזמן להביא אותם לעולם.

חשוב להבהיר במעט, מה זה אומר, “סרטוני תדמית”, לאור כך – שתדמית היא מילה רחבה, שיכולה להשתמע לשני פנים, ומעבר לכך. באנגלית, תדמית לא בהכרח תתורגם למילה Image, אלא למילה Authority, זאת לפחות בהיבט העסקי. כלומר, אם מישהו עוסק בצילומי תדמית, הוא למעשה עוסק בצילומי סמכות. למרות, שייתכן שהוא למעשה עוסק בצילומי תדמית, גם במובן של “ליצור תדמית טובה, או דימוי”.

תדמית מול סמכות

מה ההבדל בין השניים ולמה אנחנו מבליטים אותו?

תדמית, היא כמו דימוי, Image. לכן אפשר לחשוב, “שצריך להיראות טוב”, או “לעשות רושם”. וזו טעות. עסק, אינו הגיבור בעלילה, הוא המדריך הנאמן שעוזר לגיבור. הגיבור זה הלקוח. המדריך לא צריך להיראות טוב – אלא אמין, יעיל, מבין, מיודע וכזה שכבר הלך את הדרך. הוא לא בהכרח רוצה או צריך משהו מהגיבור, לא מנסה להרשים אותו – הוא הלך את הדרך, מבין את הערך שלו – ונמצא בשלב בחיים שבו הוא רוצה לתת. זה נשמע קצת כנגד תפישות מסוימות בעולם העסקים, לפיהן אולי נכון “לרדוף אחרי הלקוח”, אך המדריך לעולם לא רודף, אם כבר – הוא אסרטיבי, ומגיע עד ללקוח/לגיבור ואומר לו מה הוא צריך עכשיו, ולמה. בעוד, שזה מגיע מכוונות ליבו של המדריך, לא מכוונות כיסו. אם הוא לוקח כסף, הרי זה משובח, ואף מתבקש – ונכון מאוד, לאור כך שהמדריך מעניק ערך רב וחיוני למסע הגיבור. הגיבור יעריך את הזכות לשלם ולהעניק למדריך, בהתאם.

על כן, סרטוני תדמית – לא נועדו להראות ללקוח, שהעסק הוא “גיבור”: יוצא דופן, מיוחד, מדהים, טוב במה שהוא עושה, מוצלח, ידוע ברבים, עשיר, וכיוצא בזה – אלא להראות, שלעסק יש סמכות, שהוא הלך את הדרך, שהוא יודע על מה הוא מדבר, ואם אפשר – לעזור לגיבור, תוך כדי שעושים את סרטון התדמית עצמו.

כך, שאם רוצים לחשוב על זה בצורה שכזו, סרטוני תדמית מיועדים להראות את אלמנט “ההדרכה” וההנהגה שעסק יכול להעניק, במפגש עם הלקוח, עם הגיבור. וזה הכל. אם עסק יכול לעשות זאת, הרי זה משובח.

סרטוני אנימציה שמראים את מסע הגיבור, בסיוע הדרכת בית העסק

עכשיו, בהיבט של אנימציה, או סרטוני תדמית באנימציה – הרי שיש לנו אפשרות לחקור עולמות ולהביא יצירות מופלאות. בין אם זה להביא דמויות שלא היו ולא נבראו, או כבר לא בין החיים לכאורה, או דמיוניות לחלוטין – ולהכניס אותן לתוך סיטואציות דמיוניות גם כן – הרי זה אפשרי. שכן אנימציה, כמו סיפור – אינה מוגבלת למטריקס הפיזי בו צילומים רגילים, אמורים להתרחש. כלומר, אפשר ממש להדגים סיטואציה בה המדריך עוזר לגיבור – סיטואציה, שאולי לא קל לצלם. כמו לדוגמה, עסק שעוסק במשכנתאות, יכול להציג סרטון תדמית מסטודיו אנימציה, בו זוג צעיר שוקלים כיצד לממן דירה – ולפתע נפתחים השמיים ונופלים מטבעות זהב, או שלפתע יוצא צבא של לוחמים מיומנים שיודעים לנהל משא ומתן אפקטיבי ולהשיג תוצאות בתהליכי מימון, וכיוצא בזה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן