5 דברים דוחים במשרד שלכם, שאתם לא שמים לב אליהם

לפניכם רשימת “מפגעים”, עם רשימת הצעות שיסייעו לכם להפוך את המשרד לסביבה נעימה ונקייה יותר – החל מאיסור אכילה לצד שולחן העבודה ועד מיחזור כבלים ופינוי מחשוב מיושן

עסקים רבים נאלצים להתמודד עם שגרה כאוטית, שכוללת יותר מידי ניירת, מעט מידי כוח אדם, אנשים שנכנסים ויוצאים מן המשרד, טלפונים מצלצלים, לקוחות תובעניים וכו’. במקרים רבים התוצאה היא משרד מבולגן ומבורדק, אשר הניירת, האבק והלכלוך בו, עולים על גדותיהם. לפניכם כמה דוגמאות לדברים דוחים במשרד שלכם, שיתכן שאתם לא מודעים אליהם כלל (בהמשך המאמר נציע מספר הצעות ייעול):

המקרר של המטבחון

ישנם עובדים שישכחו קופסת אוכל במקרר ויניחו לה לשבת מספר ימים (או שבועות), תוך שהיא מצמיחה פרווה משונה וירוקה, ומבהילה את כל מי שמעוניין לקחת חלב מהמקרר.

הסקוטש של המטבחון

עד היום חשבתם שהשירותים הם הדבר הכי מגעיל במשרד? טעות! תחשבו שוב. הסקוטש הדביק והלח, שלא זכור מתי הוחלף לאחרונה (אם בכלל), הפך למצע מזמין לגידול חיידקים ובקטריות.

כפתור המעלית

כן, נראה שיש עוד סיבות לרדת או לעלות במדרגות, מלבד כושר גופני. קרוב לוודאי שהכפתור התמים למראה שמזמין מעלית, מכוסה בחיידקים.

שולחן העבודה בכלל והמקלדת בפרט

המטבחון והשירותים, בדרך כלל זוכים לתחזוקה שוטפת (אם כי, כפי שפירטנו, לעיתים גם זה לא מספיק). להבדיל, מתי אתם דאגתם לנקות את *השולחן המשרדי*? התשובה לשאלה הנ”ל עשויה להסביר מדוע, לפי מחקרים, המקלדת שלכם מטונפת פי כמה וכמה ממושב השירותים. זה גם המקום לציין, שאלא אם כן אתם עובדים כמדענים במעבדה ומייצרים תרביות של חיידקים, אין שום להחזיק על שולחן העבודה כוסות קפה דלוחות ועבשות מאתמול, שמגדלות מושבות של בקטריות. באותה צורה, אין להתעלם באלגנטיות מסימני האוכל והקפה הדביקים והשמנוניים שמרוחים על השולחן.

המרכזייה הטלפונית

לא ברור מתי אי פעם היא זכתה לניקוי כלשהוא.

אז מה עושים כדי להשליט סדר בכאוס הזה?

האם אתם מרגישים שגם במשרד שלכם יש ניירת, לכלוך וחיידקים שעולים על גדותיהם?
בואו נודה בזה: אתם מבלים במשרד כמות זמן נכבדה מהזמן שלכם, כך שלא מזיק לשמור על סביבה נקייה, נעימה ומאורגנת, גם לטובתכם וגם כמובן כדי שלא להבהיל את הלקוחות. זכרו שהמשרד שלכם הוא ממש כמו פרסומת לעסק שלכם, הוא צריך להיראות ייצוגי ונעים לעין, שלא לדבר על זה שגם קל יותר למצוא ניירת, כשהיא מסודרת ומתויקת ולא קבורה בתוך ערימות ענק שמתנשאות לתקרה ומאיימות לקבור אתכם. בנוסף, משרד מסודר ונקי מעודד פרודוקטיביות, יעילות ויצירתיות בקרב העובדים.

בניגוד לנתונים טבעיים של משרד, כמו היעדר אור יום או ריהוט מיושן משנות ה-70 שאין לכם תקציב להחליף כרגע (או אי פעם), הבלגן והניקיון הם לגמרי בשליטתנו, אין את מי להאשים מלבדנו ובהחלט יש מה לעשות בעניין:

זה הזמן לפנות כל מה שמיותר ומעיק הצעד הראשון להשליט סדר בבלגן, הוא פשוט להשליך את כל מה שאתם לא צריכים. אין שום סיבה להחזיק ציוד שאין לכם שום צורך בו ושלא תשתמשו בו, כמו ריהוט משרדי מיותר, ניירת ואף ציוד ממוחשב מיושן (ניתן לפנות אל חברות המציעות מיחזור כבלים, אשר מעוניינות בכבלים, בין אם בתוך מכשיר חשמלי ובין אם מחוצה לו). פחות ופחות פריטים מיותרים, משמע שהמשרד ייראה יפה ומרווח יותר, שלא לדבר על כך שיהיה הרבה יותר קל לנקות ולתחזק אותו.

למידע נוסף על מיחזור אלקטרוניקה בקרו באתר גאיה מיחזור.

אם מדובר בעסק קטן, הפכו את זה להרגל יומיומי, להקדיש כמה דקות בסיום כל יום בשביל לשאוב את האבק, להחזיר הכל למקום ולרוקן את האשפה, במקום לתת לה להירקב ולהסריח. כמו כן, האזורים שהכי נדרש לדאוג לנקיונם (ובנוסף לדאוג למבשם אוויר נעים), הם המטבח והשירותים, שבהם יש תנועת אנשים כבדה.

סגלו לכם הרגל לנקות ולסדר תוך כדי תנועה למשל, אם נשפך לכם קפה על השולחן, נקו אותו באותו רגע. עדיף לנקות באותו רגע ו”לבזבז” כמה דקות, מאשר להזניח הכל ולהיאלץ להתמודד מול הרים של הזנחה.

בתור בוסים, ישמו מדיניות של “לא אוכלים על שולחן העבודה” וזאת כדי למנוע הצטברות שאריות אוכל שמנוניות על שולחן העבודה ופירורי אוכל שתקועים במקומות בלתי אפשריים על המקלדת, שיישארו שם לנצח. העובדים יכולים לאכול במטבחון. אגב, שולחנות עבודה מהווים באופן טבעי “משטחי נחיתה” לכל הג’אנק האפשרי, וחבל שכך. חשבו על שולחן העבודה כמו על נכס יוקרתי. כל מה שנמצא על השולחן, צריך סיבה טובה בשביל זה. הניחו עליו אך ורק מה שהכרחי, ממש את המינימום, מחשב, מקלדת, כמה עטים, ניירות וזהו.

 

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם אתר לעסק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן