רעיונות שיסייעו לכם לחתוך בהוצאות של עסק קטן ולהפוך אותו לרווחי יותר – החל מאופציית טנדר להשכרה ועד חיסכון בחשמל

מחפשים לחסוך בהוצאות העסק ולהפוך אותו לרווחי יותר?
לחתוך בהוצאות של עסק קטן ולהפוך אותו לרווחי, זה אתגר של ממש, בין אם מדובר בעסק של אדם אחד ובין אם מדובר בעסק שמחזיק מספר עובדים. לפניכם כמה הצעות שיסייעו לכם לעשות זאת:

צמצמו בהוצאות הרכב

עברו לרכבים ירוקים וחסכוניים.
אם אינכם עושים שימוש קבוע ברכב מסחרי אבל זקוקים לאחד מפעם לפעם, השכרת טנדר יכולה להיות הפתרון האידיאלי עבורכם. אחזקה קבועה של רכב מסחרי, כוללת עלויות רבות מעבר לרכישת הרכב, כגון ביטוח, אגרת רישוי שנתית, טסט, טיפולים שוטפים, תיקונים וירידת ערך.

השכרת רכב גם מומלצת למי שדווקא כן שוקל לרכוש רכב מסחרי. תוכלו לשכור רכב לתקופה קצרה, וכך יהיה לכם קל יותר לבחון האם הוא מתאים לצרכים שלכם, במקום להיתקע עם רכישת רכב שעלתה לכם כספים רבים והתבררה כחסרת תועלת ומוטעית.

בחרו את סוג הרכב השכור למשימות המידיות שלפניכם. וודאו עם חברת ההשכרה, שיש ברשותה דגמים שונים המתאימים למשימות שלכם וכי ניתן להחליף בין הדגמים בעת הצורך.

למידע נוסף על השכרת רכב מסחרי בקרו באתר אביטל השכרת רכב

הגדילו את המכירות, ע”י שירות משלוחים עד הבית

הקורונה שינתה את פני העסקים, ואנשים רבים התרגלו להזמין מוצרים הביתה. אם אין לכם שירות משלוחים, סימן שאתם צועדים הרחק מאחורי המתחרים שלכם. עם רכב מסחרי מסוכנות המציעה טנדר להשכרה,
תוכלו להציע שירות משלוחים עד לבית הלקוח וכך להגדיל את המכירות.

הקפידו על חסכון בחשמל ואנרגיה

יתכן שאתם כל כך עמוסים בעבודתכם, עד שאינכם שמים לב לכך שישנם עובדים שמסיימים את עבודתם והולכים הביתה מבלי לטרוח לכבות את האורות, המזגנים ומכשירי החשמל. יתכן שהם גם נוהגים להשתולל עם המזגן ולהפעיל אותו על טמפרטורות מוגזמות. עם זאת, אין צורך להקפיא את החדר בחודשי הקיץ ולהפוך אותו לכבשן בחורף.

אל תתפתו לרכישות אימפולסיביות

כפי שבוודאי הבנתם מהסעיף הקודם, המשמעות של חיסכון היא ליישם משמעת, אך לא רק בכל הנוגע לחיסכון בחשמל, אלא גם בהרגלי הצריכה שלכם. לעיתים, לבעלי עסקים יש צורך לקנות, לקנות ולקנות – החל ממחשבים חדשים ומשוכללים ועד לריהוט משרדי אופנתי. יתכן שגם אתם תחוו רגעים כאלו, שבהם יתחשק לכם לבצע רכישות מיידיות לעסק. כשהצורך הזה אכן יעלה, תיאלצו לרסן אותו. עליכם להבדיל בין “צריכים” ל”רוצים”. כל רכישה שתעשו, צריכה לעמוד בקריטריונים הללו: היא מתוכננת מראש, היא חיונית, היא חסכונית, והיא נחשבת השקעה לטווח הארוך שתחזיר את ההשקעה בה.
לעומת זאת, אם תיכנעו לדחפים שלכם, תמצאו את עצמכם רוכשים ורוכשים ללא הכרה. כל הרכישות המיותרות יכולות לעלות לעסק שלכם במחיר יקר למדי, לעיתים אפילו בהבאה לסיומו.

במקום שכירים – העסיקו פרילנסרים

לעסקים קטנים רבים, אין מספיק תקציב כדי לתחזק צוות עובדים קבוע. במצבים כאלו, רצוי להעסיק פרילנסרים, שעלותם נמוכה יותר מאשר צוות עובדים “רגיל”. בנוסף, יש לכם את האפשרות לשלם להם לפי הספק (דהיינו, לפי כמות עבודה) ולא לפי שעת עבודה. בשורה התחתונה, מציאת עובדים שיסכימו לעבוד אתכם בשלט רחוק, תוריד לכם כמה דאגות, לרבות למצוא להם מקום במשרד – ועל כך בסעיף הבא.

שיקלו האם העלות של שכירת משרד, באמת הכרחית

עבודה במשרד יכולה להיות יקרה למדי. אם אתם נעדרים מהמשרד במשך שעות רבות (ואולי אף ימים), הוא נותר נטוש ומיותם ואפילו אין לכם צוות עובדים שמאייש את המקום (מכיוון שאתם מעסיקים פרילנסרים שעובדים מהבית), יתכן שהפתרון הוא לוותר על שכירת משרד. בשל הקורונה, עבודה מהבית, בשלט רחוק, נהייתה שכיחה יותר מאשר בעבר. לכן, אם יש לכם די והותר מרחב, הקצו מקום למשרד בביתכם.
אם אתם מוכרחים להחזיק משרד חיצוני, שאלו את עצמכם האם ניתן לעבור לאזור זול יותר וכך לחסוך בעלות ההשכרה? או לחילופין, האם השטח של המשרד הינו גדול מידי בשביל הצרכים שלכם ומבוזבז לריק? האם אתם באמת מנצלים את שטח המשרד כהלכה? אולי ניתן לעבור למשרד קטן יותר?

הפסיקו לשלם לעובדים לא יצרניים

ישנם עסקים רבים שמעסיקים עובדים לא יצרניים, בשל הפחד וחוסר הנעימות מלפטר אותם. עם זאת, העובדים צריכים לעשות את תפקידם, ואם הם נכשלים בכך, שקלו להפסיק את העסקתם. אין כאן מקום להיות רגשניים ואין שום סיבה להעסיק עובדים לא פרודוקטיביים, שמבזבזים את זמנכם לריק.
אם אתם עדיין מעוניינים בהמשך העסקתם, חישבו איך תוכלו לסייע להם לעבוד בצורה יעילה יותר.

חשבו – האם באמת אתם זקוקים לעובדים במשרה מלאה?

האם בעסק שלכם יש עובדים במשרה מלאה, למרות שאין כל צורך בכך, מכיוון שאין להם מספיק עבודה? האם יש עובדים שירצו לעבוד במשרה חלקית? יהיו עובדים שירצו לעיתים לעבוד פחות שעות, כמו הורים לילדים קטנים, סטודנטים וכו’. כמו כן, בדקו האם ניתן אפשרות לאחד תפקידים וכך לחסוך בכוח אדם?

בקשו הנחה ועשו משא ומתן בכל מקום אפשרי

התמקחות היא אומנות של ממש, שמצריכה ניסיון וכישרון. ייקח לכם זמן לשלוט בה, אך כל מסע גדול מתחיל בצעד קטן. לכן, בקשו הנחה, אפילו קטנה. לכל היותר, תסורבו.
יהיו ספקים שיסכימו לספק לכם הנחה כאשר תרכשו בכמויות גדולות – ותמורת מזומן.

בדקו את רשימת הלקוחות שלם – האם יש כאלו שאינם רווחיים?

האם יש לכם לקוחות תובעניים, שמתלוננים ללא הפסקה, דורשים התאמות ודרישות של המוצר/שירות שלכם, שמבזבזים את זמנכם ואפילו לא טורחים לשלם בזמן (אם בכלל)? בשורה התחתונה, הלקוחות האלו מבזבזים זמן יקר, שעדיף אם היה מושקע בלקוחות רווחיים יותר.
חשוב למקד את תשומת ליבכם בלקוחות הטובים במקום בגרועים, מה שבסופו של דבר יסתכם בהגדלת הרווחים שלכם. לכן, זה הזמן לעשות חשבון נפש: לאיזה לקוחות יש פוטנציאל להפוך לרווחיים? ותוך כמה זמן זה אמור לקרות? אילו לקוחות אינם רווחיים וגם לא עתידים להיות כאלו בשום שלב שהוא?

היעזרו במעגל החברתי שלכם

בחנו את מעגל המכרים והחברים שלכם וחישבו עם מי אפשר לשתף פעולה כדי להשיג יותר רווחים.

עשו זאת בעצמכם

אם אתם רוצים לחסוך כלכלית, ישנם דברים שתוכלו לעשות בעצמכם, החל מניקוי המשרד (במידה ומדובר במשרד קטן), תחזוקת עמודי הפייסבוק ואתר האינטרנט (בהמשך נרחיב על כך) ואפילו הנהלת חשבונות חודשית. כמובן שנורא קל להפקיד את הפעולות האלו בידם של אנשי מקצוע מיומנים, אבל לעיתים, בתקופות קשות וצפופות כלכלית, פשוט אין ברירה. לגבי תחזוקת אתר, ניתן לבנות אתר פשוט על פלטפורמה כמו וויקס או וורדפרס. אלו פלטפורמות שמאפשרות לכם לתחזק את האתר שלכם ללא כישורים טכניים וללא תלות בגורמים חיצוניים בלוח הזמנים שלהם, מה שיחסוך לכם כסף על תחזוקה שוטפת (אם כי יצריך מכם זמן, אבל זה כבר נושא אחר ולא נרחיב עליו כעת).

השקיעו בשיווק

עסקים רבים “רצים על גלגל כמו אוגר” וחושבים רק על מחר, רק על ההכנסה המידית. קשה להם להסתכל על העסק במבט על, ממעוף הציפור, והם שוכחים מהשקעה לטווח ארוך. עם זאת, מומלץ להשקיע זמן ומחשבה בפעולות שיגדילו רווחים, הן בטווח הבינוני והן בטווח הרחוק, בפעולות שאולי כרגע לא רואים את תוצאותיהן, אבל עשויים לראות בהמשך. כמו כן, מומלץ ללמוד עוד על מכירות ואסטרטגיות שיווקיות, כדי לשפר את השיווק שלכם.

הפעילו הוראות קבע לתשלומים שונים

כאשר אתם בעלי עסק, המשאב היקר ביותר עבורכם הוא זמן. לכן, הפעילו הוראות קבע. בצורה זו גם תחסכו זמן וגם קנסות על איחורים. זכרו: פחות זמן שמבוזבז על אדמיניסטרציה – יותר זמן שמושקע על שיווק.

שקלו להעלות מחירים

בדקו כמה המתחרים שלכם לוקחים על אותו שירות/מוצר שאתם מספקים, וכן בדקו האם התמחור שלכם הולם את המיתוג שלכם (מיתוג עממי או מיתוג יוקרתי). בדרך כלל, העלאת מחיר מתונה, תתקבל בהבנה. באופן כללי, העלאת מחירים, אם המצב בשוק מאפשר זאת, היא דרך פשוטה ומהירה להתמודד עם בעיה של רווחים נמוכים.

להציע שירותים נוספים ללקוח

מה דעתכם להגדיל את הרווחים מלקוח מסוים? נסו להציע שירותים או מוצרים משלימים ללקוח מרוצה שכבר רכש מכם בעבר. הרבה פעמים עסקים מפספסים ולא מחזרים אחרי לקוחות שרכשו מהם בעבר, מתוך מחשבה שאם הם ירצו משהו, הם פשוט יבקשו. זו טעות.

ריהוט משרדי יד 2

ניתן לרכוש ריהוט משרדי משומש, במקום ריהוט חדיש ויקר יותר.

לסיום, ישנן סיבות רבות לכך שעסקים קטנים מתקשים לשרוד: יתכן שהמחירים נמוכים מידי, שההוצאות עולות על ההכנסות, שאין מספיק כוח אדם והרשימה ממשיכה וממשיכה.
גם אם העסק שלכם אינו רווחי למדי, המטרה בסופו של דבר צריכה שהוא כן יהיה רווחי וכדי להגשים את זה, עליכם לעקוב אחרי הטיפים שהצענו. כמו כן, ניהול של עסק מצריך שליטה על הוצאות ובקרה עליהן: יש לשמור על מינימום של הוצאות, דבר שיסייע בעת משברים. את החיסכון והיעילות צריכים ליישם לא רק בעל העסק, אלא העובדים כולם.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם אתר צרכנות נבונה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן