מהו הסכם גירושין ומה היתרונות הגלומים בו?

הליך גירושין הוא הליך מאוד מורכב. הוא קשה מבחינה רגשית ולעיתים גם יכול להיות מאוד יקר. בישראל, הליך גירושין הינו ייחודי בשל פיצול בערכאות השיפוט, שכן תביעות הגירושין עצמן, מוגשות לבית הדין הדתי–הרבני, ובמקביל, נושאים נלווים לגירושין, כגון – משמורת ילדים, מזונות וחלוקת רכוש, נדונים לא פעם בבית משפט לענייני משפחה. מכאן, שלעיתים הדרך לגירושין יעילים ומהירים, היא עריכת הסכם גירושין. במאמר שלהלן, נסביר מה בעצם כולל הליך גירושין, ולאחר מכן נסביר מהו הסכם גירושין, איך עורכים הסכם גירושין ומה היתרונות של הסכם גירושין. נדגיש כי אנו מבקשים להעניק לכם הקוראים תוכן איכותי, אך הוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי רלוונטי וספציפי בעת הצורך.

הליך גירושין בישראל – רקע:

הליך גירושין בישראל, נערך בבית הדין הדתי–הרבני, כלומר – זוג המבקש להתגרש, קודם כל יצטרך להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני. ניתן לכרוך בתביעת הגירושין, בנסיבות מסוימות, נושאים נוספים, כגון – משמורת, מזונות ורכוש. לעומת זאת, לעיתים קיימת הפרדה, ותביעת גירושין מוגשת כאמור לבית הדין הדתי, ובמקביל – מוגשות תביעות אחרות למזונות, משמורת וכיו”ב, לבית המשפט לענייני משפחה. הדבר יוצר הליכים מקבילים, וגם הופך את הליך הגירושין בישראל לעניין מורכב. כדי להימנע מכך, ניתן לערוך הסכם גירושין, ועל כך – בחלק הבא.

מהו הסכם גירושין?

הסכם גירושין, הוא הסכם שנערך בין בני זוג המבקשים להתגרש. במסגרת הסכם גירושין, בני הזוג יכולים להגיע להסכמה על עצם הגירושין ולפנות לבית הדין הרבני, שיאשר את הסכם הגירושין ובכך יחסוך מהצדדים, הליך גירושין יקר, ותביעת גירושין, שתצריך הוכחה של עילת גירושין. הסכם גירושין יכול לכלול את כל נושאי הגירושין, החל משאלת הגירושין ועד לשאלות של משמורת ילדים, חלוקת רכוש משותף בין בני הזוג וכן מזונות ילדים. במקרים כאלו, עריכת ההסכם היא עניין מורכב, שמצריך ידע וניסיון וגם סבלנות ורצון טוב של בני הזוג.

במסגרת הסכם גירושין, בד”כ מומלץ לכלול את כל נושאי הגירושין שפירטנו לעיל, וגם להגדיר ולציין במפורש את זכויות ההורים על ילדיהם מבחינת המשמורת, וכן את החובות של איש כלפי רעהו. בנוסף, מומלץ להתייחס לשאלת הרכוש המשותף ולהסדיר את הנושא במסגרת ההסכם. כמו כן, נהוג להסדיר את עניין הכתובה במסגרת הסכם הגירושין.

למידע נוסף על הסכם גירושין בקרו באתר:
https://asklaw.co.il/

מה היתרונות של הסכם גירושין?

להסכם גירושין יש מספר יתרונות, ויתרונות מהותיים:

  1. מהירות – הליך גירושין יכול לקחת זמן רב, לעיתים אף שנים רבות. לצערנו, זוגות רבים בוחרים לנהל הליכים רבים, יקרים ומורכבים. גם מבחינה כספית, קיומו של הליך משפטי ארוך, הינו יקר למדי. מכאן, שלהסכם גירושין יש יתרון מהותי, שהוא המהירות שבו. בני זוג העורכים הסכם גירושין לשביעות רצונם, מתגרשים במהירות, ובהתאם מתחילים פרק חדש בחייהם.
  2. שליטה על הליך הגירושין – הליך משפטי, הוא הליך שסופו לא ידוע. כלומר – במסגרת הליך משפטי, אנו מעניקים את זכות ההכרעה לצד שלישי, אובייקטיבי, שיכול לראות דברים בצורה שבוודאי לא תואמת ציפייה של לפחות אחד מהצדדים, לעיתים גם של שני הצדדים. לעומת זאת, בהסכם גירושין, כמו בכל הסכם, אף אחד לא נשאר עם מלוא תאוותו בידו, אבל במסגרת ההסכם – לצדדים יש שליטה על ההליך, על כל המשתמע מכך. כלומר, הם יכולים להסכים על נושאים מסוימים ולהסדירם ביניהם בצורה שמשאירה אצלם את זכות הבחירה בסופו של יום. לכן, זהו יתרון מהותי על פני הליך משפטי.
  3. שמירה על קשר תקין – אחת הבעיות הקשות בהליך גירושין, היא שההליך גורם להחמרה ביחסים של בני הזוג, שלרוב לא היו תקינים מלכתחילה. לעיתים, הדבר משפיע על הקשר בין ההורים לילדים. לעומת זאת, כאשר קיים הסכם גירושין מהיר ויעיל, שהוא לשביעות רצון הצדדים, הרי שאז נשמרת מערכת יחסים תקינה.

לסיכום:

במאמר זה הסברנו בקצרה מה הדין לגבי גירושין בישראל ומה בעצם כולל הליך גירושין. הסברנו שגירושין אינם רק האקט של הגירושין בבית הדין הרבני, אלא גם הליכים נלווים וחשובים, כגון – משמורת על הילדים המשותפים, חלוקת הרכוש המשותף ועוד. כמו כן, הסברנו מהו בעצם הסכם גירושין ומה היתרונות הגלומים בו. הסברנו כי הסכם גירושין מביא לגירושין מהירים ויעילים, ובעצם הזוגות המתגרשים הם אלו אשר שולטים בהליך. כמו כן, הסברנו בקצרה מה חשוב לכלול בהסכם גירושין. נסיים את המאמר בהמלצה אחת – להיעזר בעורך דין גירושין בעת הצורך.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם אתר המדריך לגירושין.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן