דברים דוחים בבית שלכם, שאתם לא מודעים אליהם אבל האורחים שלכם, כן.

לפניכם רשימת נקודות בעייתיות בבית, בליווי מספר הצעות כיצד לטפל בהן, החל מהתמקדות באזורי הבית הבעייתיים ועד כלים חד פעמיים מתכלים להפחתת הבלגן במטבח

כמו כל אדם, בוודאי גם אתם רוצים לעשות רושם חיובי על האורחים שעומדים להגיע לביתכם. עם זאת, ישנם מספר דברים בבית שעשויים להגעיל את האורחים, במיוחד יש לכם ילדים ו/או חיות מחמד. כלומר, גם אם ניקיתם את הבית לקראת האורחים, יתכן שפספסתם כמה נקודות בעייתיות. אחרי הכל, קל מאוד לשכוח מאותן נקודות, כשנמצאים בבית בכל יום. בין אם אתם אוהבים את הרעיון או לא, האורחים יראו דברים שיתכן שאתם פספסתם.

הרשימה הבאה תסייע לכם להתכונן טוב יותר לקראת האורחים (או לגרום להם לא לבוא שוב. תלוי במטרה שלכם).

שקיות זבל “ריחניות” (למשל, עם חיתולים משומשים) שמונחות במסדרון בצמוד לדלת הדירה

זו הדרך המובטחת להגעיל את האורחים שמגיעים אל מפתן דלתכם.

שירותי אורחים מלוכלכים

אם בשל היעדר זמן אתם נאלצים לבחור איזה חדרים וחללים לנקות בית, לכו על השירותים. על הרבה אזורים מבולגנים בבית, האורחים יוכלו למחול ולסלוח, אבל שירותים הם לא אחד מהם. אם מדובר באורחים לא רצויים כלל, שאתם רוצים לוודא שלעולם לא יחזרו להציב את כף רגלם בביתכם, השאירו להם שירותים מוזנחים, עם מגבות ידיים לחות ודביקות שלא הוחלפו מזה עידן ועידנים, כתמי משחת שיניים על המראה ועל הכיור וכן הלאה. אם מדובר באורחים לא רצויים באופן קיצוני, אפשר גם “לשכוח” להשאיר להם סבון ומגבות ידיים, ולפזר כמה גרביים (משומשות) על הרצפה. זה בהחלט יעשה את העבודה.

כביסה מלוכלכת בסלון

ואם כבר עוסקים בגרביים מלוכלכות: נכון שאחרי יום עבודה ארוך, הדבר הראשון שמתחשק לעשות כשמגיעים הביתה הוא להעיף את כל הבגדים לא-משנה-איפה. אבל בואו נודה שאין דבר מביך יותר עבור אורח, מאשר גרב מלוכלכת שזרוקה על הרצפה ומחייכת אליו, או חזייה שמתנוססת על כורסת הסלון.

פריטי נוי רבים ומרובים, עתירי אבק

שלא לדבר על כך שזה גם עשוי להלחיץ את האורחים, להסתובב בבית שמרגיש כמו חנות לכלי פורצלן שבירים ועתיקים מהמאה ה-16.

ספה, פרווה וניחוחות של חיות המחמד

אם יש לכם חיית מחמד בבית, סביר להניח שהיא השאירה (והשירה) כמויות נכבדות של פרווה בכל מקום ואפילו הניחוח שלה מורגש בבית. גם המיטה השעירה שבה נוהג החבר הפרוותי שלכם לנמנם, אינה מראה אטרקטיבי במיוחד לעיני האורחים, במיוחד לא בסלון. ואם אנחנו כבר מדברים על הסלון, נסו להימנע מפרווה ומפירורי לחם.

מטבח

אחרון חביב, אך לא פחות בחשיבותו מכל הנ”ל, הוא המטבח. בקטגוריה זו ניתן למצוא את המלך הבלתי מעורער של הגועל: הסקוטש הדביק והשמנוני של המטבח. מי מבני הבית בכלל חשב על הדבר הקטן הזה שיושב לו בנחת לצד הכיור, בעודו מהווה מצע נוח לגידול חיידקים? אילו הייתה תחרות בין מה המקום המלוכלך ביותר, חדר השירותים או הסקוטש של המטבח, אין ספק שהסקוטש היה זוכה בגדול.
בקטגורית המטבח ניתן גם למנות פח אשפה עמוס עד גדותיו שמדיף ניחוחות, וכן צלחות עם שאריות אוכל מלפני כמה ימים. מדובר במחזות אימה, שהאורחים שלכם ממש לא רוצים להיתקל בהם.

אז מה עושים כדי לטפל בכל ה”מפגעים” הללו?

לפני שנתחיל, נדגיש: אין צורך להשתגע ולנקות את כל הבית כאילו פסח הגיע. סביר להניח שלאורחים שלכם לא יהיה אכפת אם יהיו כמה צעצועים מפוזרים בסלון, או שהספרים על המדף לא יהיו מסודרים בסדר מופתי לפי צבע, או שיהיו כמה ערימות כביסה נקייה מקופלות על הסלון (להוציא את החמה שלכם, שלה כן יהיה אכפת, אבל מה זה משנה? ממילא כל מה שתעשו לעולם לא ירצה אותה).

לכן, כלל ברזל הוא להתמקד רק באזורים חשובים, שבהם האורחים יבלו את רוב הזמן, ולא לבזבז את הכוחות שלכם על ארגון חדר השינה, למשל (אלא אם כן זה אירוח מסוג מאוד מאוד מסוים…). אל תפחדו לסגור את דלתות החדרים ואף לנעול אותן, כדי לוודא שלא יגיעו לשם.

כלל ברזל נוסף הוא לדאוג לאזורים שנמצאים בגובה העין, בלבד. סביר להניח שהאורחים לא ישימו לב לארונות מטבח גבוהים ומאובקים או ללכלוך מתחת לספה.

כמו כן, רצוי להקדיש את עיקר זמנכם למטבח, שהוא מקום מפגש טבעי, שבו מתאספים האורחים. אין לכם זמן לקרצף את המטבח? בשל התדמית הלא מחמיאה שיצאה לכלים חד פעמיים, רבים מאיתנו פשוט מעדיפים להימנע מהם, מה שמוביל לערימה עצומה של כלים מלוכלכים בכיור. עם כלים חד פעמיים מתכלים, תהיה לכם מטלה אחת פחות על הראש ותוכלו לקדם את פני אורחיכם עם מטבח מצוחצח.

למידע נוסף על כלים חד פעמיים מתכלים בקרו באתר גרינגודס.

כמה מילים לסיום

עם כל הכבוד לרצון להציג בית נקי, מצאנו לנכון להקדיש כמה מילים לבית שהוא מושלם *מידי*.
דמיינו שאתם הולכים לבית מושלם, כאילו יצא מתוך קטלוג, שבני אדם אינם חיים בו. הכל נקי להפליא, סטרילי, מעוצב לעילא ולעילא, ללא כל סימן קל לאות חיים. מלחיץ נורא, לא? אתם הייתם רוצים להתארח בבית כזה? נקודה למחשבה.

 

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם אתר בית וגן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן