שמורות טבע בצפון – 10 שמורות טבע מומלצות

ארץ ישראל התברכה בנופים עוצרי נשימה, כאשר צפון הארץ מתעלה מעל כולם ורמת הגולן מתהדרת בשמורות טבע מדהימות. אז החלטנו לעשות לכם סדר, ולהמליץ על 10 שמורות טבע בצפון שלא כדאי לכם לפספס בטיול הבא שלכם:

  1. שמורת טבע הבניאס – אי אפשר לדבר על שמורות טבע בצפון ועל רמת הגולן מבלי לדבר על הבניאס. מפל הבניאס הוא אולי המפל הידוע ביותר בארץ. הוא המפל בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בארץ והוא צונח מגובה של כ-10 מטרים לבריכה המוקפת צמחיה.
  2. שמורת טבע נחל המשושים – נחל המשושים נמצא בלב שמורת הטבע שביער יהודייה ובו ניתן ליהנות מנופי הבזלת הייחודיים של הגולן, בריכות ומפלים, כאשר גולת הכותרת של הביקור במקום היא בריכת המים המוקפת משושי בזלת, ומכאן שמו של הנחל – משושים. בשמורה ישנם מספר מסלולי הליכה בדרגות קושי משתנות המתאימות לכל אופי של טיול.
  3. שמורת טבע גמלא – שמורת הטבע גמלא היא מהיפות שבשמורות הטבע בצפון, והיא נמצאת במרכז הגולן, כ-20 ק”מ מקצרין ובשמורה נמצא המפל האיתן הגבוה ביותר בארץ בגובה של 51 מטרים. מעבר ליופי עוצר הנשימה של שמורת הטבע, יש לה גם ערך היסטורי ומורשתי – גמלא הייתה יישוב יהודי והיא מוזכרת במשנה כאחת מן הערים המוקפות חומה בתקופת יהושע בן נון אשר חרבה במרד הגדול בסוף ימי הבית השני. גודלה של העיר היה כ-180 דונם, אשר נכון לעת העתיקה נחשב כשטח גדול מאוד. בביקור בשמורת הטבע ניתן לחזות בשרידי העיר העתיקה.
  4. שמורת הטבע מג’רסה – זוהי נקודת מפגש ייחודית של מספר מנחלי הגולן בדרכם אל הכינרת, והמפגש הזה יצר כר פורה למגוון של צמחיה ובעלי חיים. בשמורת הטבע מספר מסלולי הליכה בדרגות קושי משתנות, כך שביקור במג’רסה הוא טיול מושלם לכל המשפחה.
  5. שמורת הטבע תל דן – נחל דן הוא הנחל הגדול והחשוב מבין מקורות הירדן ובו שפע מים שמקורם בחרמון. בשמורת הטבע ישנו גם תל דן, המזוהה עם העיר המקראית דן. זה הוא אחד מתלי העתיקות הגדולים בארץ המשמר את שרידיה של העיר בת ה-5000 השנים.

חוץ מהנופים היפים, אזור צפון הארץ עשיר בתנובת הארץ, מה שיצר סצינת אוכל מקומית עשירה.
לכן, במקום שתחפשו מסעדות ברמת הגולן, קיבצנו לכם מספר שאם אתם באזור, לא כדאי לפספס:

  1. סוזנה ביסטרו בר – מסעדה באווירה כפרית הנמצאת בלב כפר האמנים במושב אניעם, המגישים מנות מן התוצרת המקומית, בשר הגדל בחוות יהודייה, ויינות מן היקבים באזור.
  2. הנחתום – לחם בוטיק ופיצת גורמה ביישוב הקהילתי בני יהודה – מבית האופה והקונדיטור רונן לביא, האופה לחמים ומאפים בשיטה מסורתית.
  3. רק חומוס – חומוסייה בקצרין – אין כזה דבר לבקר בצפון מבלי לנגב איזה חומוס. רק חומוס היא חומוסייה שעושה חומוס גלילי אמיתי וטעים.
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן