ערר תוכנית הרובעים 3 , 4 תל אביב

תוכנית הרובעים 3, 4 של העיר תל אביב יצאה לעור כדי לקדם את פעילות ההתחדשות העירונית במרכז תל אביב. תוכנית זו נועדה לשמור על הצביון האדריכלי של המקום, אשר ארגון אונסק”ו שבאו”ם הגדיר אותו כאתר מורשת עולמי. כמו כן, המטרה שלה הייתה לפשט את הליכי הרישוי, בעוד נשמרת איכות החיים של מי שגר כעת בעיר תל אביב. את התוכנית מיישמים על מבנים למגורים, שאין הגדירו אותם לתחום השימור בתוכנית השימור העירונית. כדי לתרגם זאת הלכה למעשה, נקבע בתוכנית הרובעים 3, 4 תל אביב את המסגרת של זכויות הבנייה, אשר קבעו אותה עם שמירה של מוטיבים אדריכליים שמיוחדים לתל אביב. אך מה אומרים המתנגדים, שמצודדים בדרך של ערר תוכנית הרובעים  3 , 4 תל אביב? בעיקרון, מדובר על דרישה מופרזת של מסים, בעת מכירת הדירה. טיעונם נתמך על ידי המון שמאים. במאמר זה נפרט את סיבות המצדדים בערר, וכן את חוות הדעת של השמאים אשר נוטים לתמוך בהם.

קרדיט צילום: freepik

כוחו העצום של ערר תוכנית הרובעים  3 , 4 תל אביב –

לא כל מי שמוכר דירה במדינת ישראל, מודע לכך כי הרשות המקומית תחייב אותו בתשלום, אשר מכונה היטל השבחה, כאשר הוא מעוניין בהיתר בנייה או במכירת דירה. קל וחומר כאשר מדובר על העיר ללא הפסקה – הלא היא העיר תל אביב. פעולות אלו יגבו מהתושבים התל אביבים סכומי עתק. כל מי שישכיל להתנגד, ולהיות מגובה בערר המתאים, יוכל לחסוך המון כסף, עד לכדי מאות אלפי ₪. עדות לכך ניתן לראות על פי כוחו העצום של ערר תוכנית הרובעים תל אביב. מי שהשכיל להצטייד בדו”ח של שמאי, זכה להפחתה משמעותית עד כדי ביטול של הגזרה. בנושא תכנית השימור של תל אביב, על מנת לסבר את אוזניכם, מדובר על ערר של יותר מרבע מיליארד ₪.

הנימוקים התומכים בערר תוכנית הרובעים  3 , 4 תל אביב של שמאים מקצועיים –

הנימוקים התומכים ב- ערר תוכנית הרובעים  3 , 4 תל אביב של שמאים מקצועיים, זהים האחד לשני. הם קובעים בפה מלא כי אסור לחייב בהיטל השבחה מכיוון שתוכניות הרבעים משאירות אצל הוועדה המקומית זכויות בנייה מכך שאין מדובר על זכויות מוקנות, ובשל כך מתרחשת הלכת צ.ו.ר. מעוף, וכי בקשה להיטל השבחה בהתאם לסעיף בתמ”א כמוהו כציר עוקף פטור לתמ”א, ומכאן נובע שאסור לגבות מס השבחה.

מה גרם ערר תוכנית הרובעים  3 , 4 תל אביב?

תוכנית הרובעים 3, 4 תל אביב נוסדה בשל הרצון לחדש מבנים ישנים, תוך כדי התאמתם לתקופה העכשווית, באמצעות מיגון מהתקפה של טילים או מרעידת אדמה, תוספות של חניות או מעליות, וכיוצא בזאת. למעלה מעשר שנים העירייה של תל אביב מנסה לקדם את התוכנית האמורה, כאשר היא הופקדה במהלך שנת 2012. בעת זאת המוני תל אביבים התוודעו לתכנית. מיותר לומר, שרבו המתנגדים, אשר הגישו ערר תוכנית הרובעים  3 , 4 תל אביב. הדבר גרם למינוי אדריכלית של הוועדה המחוזית, שאמונה על חקירת ההתנגדויות, שהציגה את המסקנות שלה בשנת 2014. הדו”ח הזה גרם להגשת התנגדות למועצה לתכנון הבנייה, שאמונה על פרסום מסקנותיה. בעקבות זאת, הוטמעו הוראות מתוקנות על ידי הוועדה המקומית. במהלך שנת 2015 ועדת המשנה לערר של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לאשר את התוכנית, כאשר האישור האחרון התרחש רק במהלך שנת 2018.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן