שכר טרחה ברשלנות רפואית: כמה נשלם לעורך הדין?

מטבע הדברים, אחד הדברים הראשונים ששואל עצמו אדם שנפגש עם בעל מקצוע, היא כמה הוא צריך לשלם בעבור מתן שירותיו. במאמר זה נדון בשכר הטרחה הנהוג בתחום הרשלנות הרפואית, בהוצאות נלוות לשכר הטרחה של עורך הדין, ונסביר מדוע אם לבסוף זוכים בתיק – מקבלים את כל הכסף ששילמנו בחזרה. 

איך נקבע שכר הטירחה של עורך דין ברשלנות רפואית?

שכר הטירחה הנהוג עבור שירותיו של עורך דין בתיקי רלשנות רפואית הוא בין 20-30% מתוך סכום הפיצויים אותו קבעבית המשפט.

 

שכר טרחה של עורך דין רשלנות רפואית, יכול להשתנות בהתאם לוותק של עוה”ד, למוניטין שצבר עם השנים ולמורכבות התיק.

 

מכיוון וקיים הבדל בין מורכבותם של התביעות ברשלנות רפואית קיים גם שוני בגובהו של שכר הטירחה שיבקש עורך הדין מלקוחותיו. כך למשל, עבור תיקים של מקרים רפואיים מורכבים, שקשה להוכיחם, שייקח הרבה זמן עד לקבלת הפיצויים, ושיידרשו מעורך הדין שעות עבודה רבות יותר ומשאבים רבים יותר יידרוש עורך הדין שכר טרחה גבוה יחסית. לעומת זאת, עבור תיקים פשוטים יותר שהרשלנות הרפואית בהם היא ברורה מאליה, מן הראוי שיידרוש עורך הדין שכר טירחה נמוך יותר.

 

עורכי דין שנמצאים בתחילת דרכם והתמחו בתחום הרשלנות הרפואית, עשויים לגבות שכר טרחה נמוך יותר ממתחריהם, אך חוסר הנסיון במקרה הזה, עלול לעלות ביוקר היות ועורך דין מנוסה עלול להשיג פיצויים גבוהים יותר ובזמן קצר יותר. 

מה קורה אם לא מזוכים בבית המשפט?

כפי שציינתי לעיל, גובה שכר הטרחה ברשלנות רפואית, מחושב כאחוזים (מוסכמים מראש) מסכום הפיצויים שקבע בית המשפט. הסכום המקובל כיום, הוא בין 20%-30% עם תוספת של מע”מ על פי החוק. 

 

במידה והתביעה נדחתה, כלומר בית המשפט לא חושב שמגיע לכם פיצויים, שכר הטרחה של עורך הדין ישולם לפי המוסכם בינו לבין הלקוח לפי התנאים שהיו ביניהם כבר בייעוץ הראשון ועל פי חוזה שכר הטירחה שחתמו ביניהם. 

 

על הלקוח, לקחת בחשבון, כי הליך משפטי בנושא רשלנות רפואית, בין אם צלח ובין אם לא, עשוי להימשך אפילו כמה שנים. כך ששכר הטרחה של עורך הדין משקף את כל העבודה שהוא השקיע בתיק לאורך הזמן הזה.

מדוע צריך לחתום על חוזה שכר טרחה עם עו”ד רשלנות רפואית?

לפני תחילת ההליך המשפטי של תביעה בגין רשלנות רפואית, עורך הדין יבקש מכם לחתום על הסכם אשר נקרא “הסכם שכר טרחה” 

 

הסכם זה ייגלם בתוכו את התשלום אותו ייקבל עורך הדין בעבור הייצוג שלכם בתביעה זו. 

 

חשוב לחתום על הסכם זה על מנת להבהיר ולהסכים על מה קורה בכל תרחיש. בהסכם יהיה כתוב מה קורה במידה ומקבלים פיצויים, מה קורה במידה ולא מתקבלים פיצויים, מה קורה אם ישנן הוצאות משפטיות נוספות שצריך לשלם, מה קורה אם אתם מעוניינים להחליף עורך דין באמצע ומה קורה אם עורך הדין מפסיק לייצג אתכם באמצע התביעה.

 

הסכם שכר הטירחה מגן גם עליכם וגם על עורך הדין ומבטיח שהדברים ברורים לשני הצדדים.

במידה וזוכים בתיק, את שכר הטרחה ישלם הנתבע

זוהי נקודה חשובה שאין רבים ודעים לה ולכן חשוב להבהיר אותה. במידה ובית המשפט החליט לזכות אתכם בתביעה ולהטיל את אחריות הפיצויים על הנתבע – הפיצויים יכללו בתוכם גם את ההוצאות המשפטיות. 

 

כלומר, במידה וזכיתם בתיק, מלבד הפיצויים שמגיעים לכם, יחוייב הנתבע, לשלם כם את שכר הטרחה שיש לשלם לעורך הדין וגם את ההוצאות עבור חוות דעת רפואיות והוצאות משפטיות אחרות.

עלויות נוספות בתביעות רשלנות רפואית

דבר נהוג שעורך הדין במעמד החתימה יבקש תשלום סמלי עבור התחלת העבודה שלאחר מכן יקוזז מסכום הפיצויים בבית המשפט. 

 

בנוסף ישנן גם הוצאות עבור חוות דעת רפואיות שיכולות להגיע לכמה אלפי שקלים. לרוב ייתבקש הלקוח לשלם עבור חוות דעת אלו, אך במידה ואין ביכולתו לעשות כך ניתן לפנות לסוכנויות מיוחדות המעניקות מימון לחוות דעת רפואיות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן