הדברת פשפש המיטה

פשפשים אוהבים את הלילה, את החשיכה. לא כי הם אפלים, אלא כי הם פשוט מעדיפים את זה. אולי זה נותן להם אלמנט הישרדותי – הרגע בו בני אנוש לא שמים לב שהם נעקצים, כי הם כנראה ישנים. איננו יודעים איך פשפשים למדו לנכון לעקוץ כשבני אדם לא מסתכלים, אך זה כנראה עובד להם.

באם הראיות מספרות שישנן עקיצות על מקומות מסוימים בגוף – כך שיש מקבצים של עקיצות, 2-3 בכל מקבץ שכזה – והעקיצות מפוזרות על כל מיני מקומות בגוף (לא רק על הרגליים) – ייתכן שמדובר בענייני פשפשים, בעיקר אם יש כתמי דם מעורבים בעניין וניתן להבחין בהם בין הסדינים.

ניתן להתחיל את החיפוש אחר החבר’ה בבסיס המיטה – שכן בסיסי מיטה מעץ זה מקום נהדר לפשפשים – מקום שיש בו חום נעים, חושך נהדר וחריצים יפהפיים להתחבא בהם. איננו יודעים כיצד הם יודעים איך, מה ואיפה להתחבא – אבל הם עושים זאת נהדר.

בכל מקרה, אם הם מתחבאים ולא ברור מתי ייצאו – אפשר לנסות לשכב במיטה, בחדר, בחשיכה – ולראות מה קורה. אמור לקחת כמה דקות עד שהם יעשו את שלהם, או כך מדבירים מסוימים מספרים.  ייתכן שזה קורה כיוון שהגוף פולט חום, כמו גם פחמן דו חמצני יחד עם מאפיינים ביולוגיים אחרים שמתרחשים בעת הרביצה והשכיבה במיטה – כך שאפשר שזה מסמן לפשפשים שזהו למעשה זמן הסעודה. פשפשים למעשה מתבגרים דיי מהר – מגיעים לצורתם השלמה, או לפחות מסוגלים לכך – תוך 35 ימים. אורך חיים הוא בין 6 ל-12 חודשים. לאחר סעודתו, הפשפש חוזר למקום מחבואו. באם העקיצות ממשיכות, זה כנראה פשפש אחר. לפחות אפשר להניח שרבים מהם מקבלים סעודה ואף אחד לא בחסר.

 

לזהות את סימני הפשפש

ועם זאת – גם כשהפשפש מסתתר – הוא לא מסתיר את הסימנים שהוא היה שם. חברינו בחברת ההדברות של מיכאל ובוריס הדברות בוודאי מכירים את הסימנים: נשלים של פשפש (שייתכן שיהיו בצבעי שקוף-לבן-וורוד), צואה של הפשפשים שנראית כמו נקודות שחורות שנראות כמו כתם אך לא כמו לכלוך, וסימני דם על הסדינים או הבגדים.

כמו גם, סימנים נוספים – הם כמובן העקיצות עצמן – כפי שתיארנו סביר שהן יהיו בכל מיני מקומות בגוף, במקבצים של 2-3 לאזור עקיצה – בין אם בגב, בפנים, בידיים ובשלל אזורים אחרים בגוף. יש שיגידו שעקיצות פרעושים נוטות להיות באזור הקרסוליים, ושל יתושים באזורים חשופים בגוף. אזי שכאן יהיה ניתן למצוא ולגלות את ההבדל ולדעת אם פשפשים היו אחראיים לכך. באם כן – ייתכן שזה הזמן להזמין מדבירים, כדי לבצע הדברת פשפשי מיטה – באמצעים הקיימים כיום בשוק – באופן שמיטיב עם הכלל, שהרי ישנן כל מיני שיטות לכך, שדורשות משאבים והכנות אחרות. באם יש רצון לברר על סוג כזה של תהליך, מעבר לכך שניתן להריץ חיפוש קל בגוגל, ניתן לתשאל את מיכאל ובוריס הדברות באשר למחשבותיהם בעניין.

תודה והצלחה, המשך יום מקסים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן