כל הדברים שכדאי לך לדעת לקראת לידה

לידה היא אירוע מרגש במיוחד, אולם גם מלחיץ, כאשר האחריות להבאת חיים חדשים, לצד כאבים ותחושות לא מוכרות, ציפיות מן הסביבה וחששות- מתערבבים אלה באלה.

ישנן נשים שיעדיפו להימנע מאי הוודאות ככל הנין באמצעות השתתפות בקורס הכנה ללידה, קריאת חומרים מקצועיים, בחינה של כל חדרי היולדות בארץ והיכרות עם שלל השיטות והאפשרויות, המסורתיות והטבעיות- ללידה.

אחרות יסמכו על עצמן ועל החושים שלהן, יתנו אמון בצוותים הרפואיים וינסו לצלוח את החוויה בשלום ולהגיע לרגע שאחרי.

כך או כך, חשוב להיערך לקראת הלידה, השהיה מחוץ לבית והחזרה לבית בידיים מלאות ובהרכב משפחתי חדש.

תיק לידה

הכנת תיק הלידה מראש חשובה לצורך היערכות, אולם אין סיבה שתהפוך למקור נוסף ללחץ. הלידה עשויה להתרחש בכל יום למשך שבועות אחדים, מן השבוע השלושים ושישה להיריון על פי מחשבון הריון . זה גם השלב בו מומלץ לדאוג לתיק לידה מתאים שיכלול מגבת, נעלי בית/ נעלי מקלחת, תחבושות הגייניות ותחתונים חד פעמיים, כלי רחצה, בגדים להחלפה, מטען לטלפון הנייד, ספר קריאה להתרגעות ואת המסמכים הרפואיים מתקופת ההיריון.

חשוב לזכור כי גם במידה ומשהו נשכח (המטען ששכחת להכניס לתיק ברגע האחרון, נעלי הבית שהשתמשת בהם ושכחת להחזיר לתיק), הלילה וההתאוששות עשויים לארוך שעות ארוכות, מה שיותיר זמן רב לבני המשפחה התומכים להשלים את החסר.

קניות ללידה

נהוג לערוך את הקניות לקראת הרך הילוד בטרם הלידה, בשלב בו האמא המיועדת פנויה לשוטט ולבחור מוצרים ופריטים ולהכין את הבית לקראת בואו. מומלץ להגיע לחנות כולבו לתינוק גדולה, אשר תכלול את כל הציוד הנדרש במקום אחד- החל ממיטת תינוק, עגלות תינוק למכירה, סלקל, עריסה, חיתולים ובגדים ראשוניים, בקבוקים ומוצצים, כלי רחצה ולמעשה כל דבר אשר היולדת והתינוק עשויים להזדקק להם. בחנויות הללו ניתן למצוא רשימות לידה מוכנות בהן המוצרים המומלצים, אם כי בהחלט לא חובה לרכוש כל פריט ברשימה (מחמם מגבונים למשל). חשוב לרכוש עגלת תינוק איכותית ונוחה אשר ניתנת לפירוק בקלות, נכנסת למכונית ובעלת תו תקן בטיחותי.

ניתן וכדאי לבצע את הרכישה ולהותיר את מועד קבלת המוצרים בהובלה ובאופן עצמאי- לאחר הלידה וטרם הגעת היולדת חזרה מבית החולים.

ברכישת בגדים חשוב לזכור כי תינוק קטן גדל במהרה, ובתוך שבועות אחדים יידרש למערכות בגדים מותאמות, ועל כן לא להפריז בכמויות, כמו גם להביא בחשבון מתנות רבות שמטבע הדברים יתקבלו לאחר הלידה.

הנקה

הנקה היא עניין אישי, ולמרות יתרונות ההנקה אין סיבה לקדש אותה על חשבון טובת היולדת ותחושותיה. בהנחה ואין מניעה, מרבית הנשים ירצו לפחות לנסות להניק, אולם חשוב להיערך לכל תרחיש, לרבות חוסר הצלחה מכל סיבה שהיא. גם אם התכנון הוא להניק את התינוק, מומלץ להצטייד לפחות בבקבוק אחד ובפורמולת מזון- לכל סיטואציה אפשרית.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן