מדוע חשוב לעקוב אחר שער הדולר?

אם יצא לכם להסתכל לבחון לאחרונה את שער הדולר ככל הנראה ראיתם כי הוא נמצא במגמת ירידה. מדובר על מגמה שנמשכת כבר זמן רב, וישנה חשיבות כי תמשיכו לעקוב אחר השער העדכני. באופן כללי מוטב כי תעקבו אחרי שערי המט”ח השונים, ולא רק אחרי הדולר. מדוע אתם צריכים לעשות את זה ואיך זה יכול להועיל לכם? אנו ננסה להסביר לכם את החשיבות של המעקב במאמר הבא.

 

הערך של השקל אל מול הדולר

מוטב כי תבחנו את שער הדולר  מכיוון שתוכלו להבין עד כמה השקל מתחזק או נחלש לעומתו. אם אתם טסים לחו”ל או אפילו סתם מבצעים רכישות אונליין זה יכול לסייע לכם לבצע פעולות חכמות. ככל שהשקל מתחזק יותר אל מול הדולר, תוכלו לחסוך סכומי כסף לא מבוטלים בכלל. מצד שני ככל שהדולר מתחזק לעומת השקל, כך אם לא תבצעו רכישות מהירות אתם עלולים להפסיד הרבה מאוד כסף. זוהי אחת מהסיבות שבגינה מוטב לכם לעקוב אחר השער של הדולר או כל מטבע אחר.

 

אירועים משמעותיים משפיעים על שער הדולר

כמעט כל אירוע משמעותי שקורה בעולם משפיע בצורה כזאת או אחרת על השער של הדולר. מהסיבה הזאת, יהיה עליכם להתעדכן כל הזמן במצב הדולר, כדי שתוכלו להיות בטוחים שלא פספסתם כלום. אם אתם מבחינים בירידות חדות, עליכם לנסות להבין מהי הסיבה שגרמה לכך. יכול להיות כי תגלו שיש אירוע משמעותי שמתרחש, אך אתם לא הייתם יכולים לדעת עליו. הדולר יכול להסיר את כל הערפל ולהסביר לכם בדיוק לקראת מה אתם צועדים.

 

ירידת הדולר פוגע במסחר הישראלי

אם יצא לכם לבחון את שער הדולר לאורך ההיסטוריה בוודאי שמתם לב כי לאורך לא מעט שנים הייתה יציבות. אך כאשר השער של הדולר יורד בצורה דרסטית הוא פוגע במסחר הישראלי. לא מעט חברות שרוכשות סחורות או מוצרים עלולות להפסיד כסף כתוצאה מהסיטואציה הזאת. בתור מי שהמסחר הישראלי ככל הנראה חשוב לו, מוטב כי תסתכלו על המצב ותבחנו אותו.

קרדיט לתמונה:freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן