דגשים חשובים להקלטת פודקסט

בואו נודה על האמת; לרובנו קצת נמאס להקשיב לתכניות הרדיו המשעממות או לעבור על פוסטים בפייסבוק בזמן שאנחנו ממתינים לאוטובוס. אנחנו צריכים משהו חדש, משהו מעניין ובעל ערך. מה דעתכם להקליט בעצמכם פודקסט מעניין שעוסק בדיוק בתחום בו התחלתם להתעניין בעצמכם לאחרונה? זוהי תקופה של מהפכה בעולם התוכן, כשהפודקסטים פורצים לחיינו והופכים לאחד האפיקים האהובים ביותר ליצירת וצריכת תכנים בכל התחומים.

איך מקליטים ועורכים פודקסט

ובכן, כדאי שיהיה לכם ידע לפחות בסיסי בכל הקשור בהקלטה ועריכה, שכן אם אלו אינם איכותיים מספיק, כל חוויית ההאזנה תשתנה לרעה. פודקסט שאינו נשמע טוב, שמאופיין ברעשי רקע ועוד, הוא כזה שמאזינים יעדיפו להימנע ממנו. ישנן כמה תוכנות שיוכלו לעזור לכם לערוך ולהקליט את הפודקאסט שלכם ובעזרת מדריכים ברחבי האינטרנט, יהיה לכם קל מאוד ללמוד איך לעבוד איתן. בנוסף לכך, יש כמה דגשים שכדאי לשים לב אליהם בזמן שמקליטים את הפודקאסט:

  • זכרו שהמקרופונים רגישים מאוד וכל תזוזה עלולה לגרום לצליל לא אחיד ולבעיות בעריכה. מסיבה זו, מצאו תנוחה בה יהיה לכם נוח לשבת וכמה שפשוט לזוז, ושמרו על מרווח קבוע בין המקרופון לבין הפה שלכם.
  • אל תפסיקו לדבר! גם אם אתם נתקעים, שוכחים או מתבלבלים פשוט תמשיכו, זכרו שתמיד יש אפשרות לערוך לאחר מכן את ההקלטה, להסיר קטעים פחות מוצלחים וליצור רצף איכותי שכיף ומעניין להאזין לו.
  • אל תשכחו לתעד כמובן; את הרגעים בהם התבלבלתם, מתי היו רגעים ממש מוצלחים, ועוד. הדבר יקל על שלב העריכה שיגיע ברגע שתסיימו להקליט את הפרקים.  
  • אתם מקליטים פודקסט מרובה משתתפים? זכרו לא לעלות אחד על דברי השני, לא ליצור בלאגן בשיח, לשמור על סבלנות אחד כלפי השני ולנהל דיון שיהיה מספיק מעניין עבור המאזינים.

סיימתם לדבר? מצוין, הקליטו גם כמה של שניות של שקט בהן תוכלו להשתמש לתחילת הפרק או להדביק בקטעים שונים במהלך הפודקסט בהם כדאי לשלב אותן, לפעמים צריך לחתוך או לשנות קטעים מסוימים ושניות השתיקה האלה יעזרו להפוך את העריכה להרבה יותר טבעית. באופן עקרוני מבחינה טכנית, עריכה לא דורשת יותר מידי ידע; מספיק להכיר את היכולות הבסיסיות של תכנת העריכה שלכם ולהשתמש בהעתקה, גזירה והדבקה.

אבל למה להסתבך כשאפשר לפנות לסיוע מקצועי?

כיום, במקום להסתבך עם נושא ההקלטה והעריכה בעצמכם, ישנן חברות המתמחות ביצירה וכן הפקת פודקאסטים בכל התחומים ומכל הסוגים. בעזרת ליווי של אנשי מקצוע שמגיעים עם הידע הנכון, הציוד הטוב ביותר והיכרות עם התחום, תוכלו להיות בטוחים שלא משנה עם איזה רעיון אתם מגיעים, בעזרתם הוא יהפוך ללא פחות מאשר פודקסט אמיתי, חי ונושם שבקרוב מאוד יסחף אחריו שורה ארוכה של מאזינים נאמנים ומרותקים. אז למה אתם מחכים?!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן