בריכות שחייה ביתיות: 3 שיקולים עיקריים שיסייעו לכם לתכנן נכון את הבריכה לגינה

אם יש לכם בריכת שחייה בחצר, רוב הסיכויים הם שילדיכם, או ילדי השכנים, יבלו שעות בסביבת הבריכה ובתוכה בתקופת הקיץ. אם אין לכם בריכה בגינה, יתכן שאתם חולמים על התקנת בריכה פרטית, כמו בעלי בתים רבים אחרים בישראל.

אין ספק שפרויקטים של בריכות שחייה ביתיות פירושם השקעות משמעותיות, ומגוון האפשרויות, על הקרקע או במישור מוגבה, מבטון או מפיברגלס, עם צבע או ריצוף, ועומק הבריכה, הם אוסף שיקולים שרק מצטברים לאינסוף שיקולים אחרים שיש לקחת בחשבון.

1. למה אתם מעוניינים להתקין בריכה בגינה?

כמו בכל פרויקט גדול אחר, מומלץ להתחיל עם קביעת הסיבות להתעניינות שלכם בסוגים השונים של בריכות שחייה ביתיות. לסיבות שתמצאו תהיה השפעה רבה על הצורה, העומק, הגודל ואולי גם על סוג הבנייה. בין השיקולים שתיקחו בחשבון, נסו לקבל תשובות לשאלות הבאות:

  • האם תשתמשו בבריכה רק בחופשות ובחגים?
  • האם אתם מעוניינים בבריכה רק למטרת בילוי עם בני משפחה וחברים?
  • האם הבריכה מיועדת לרגיעה לאחר יום עבודה?
  • האם הבריכה מיועדת לשימוש הילדים וחבריהם?
  • האם אתם מתכננים בריכה שתעצים את עיצוב הגינה שלכם ותשמש כנקודת מוקד?

אם יש לכם מושג ברור לגבי הסיבה שמובילה אתכם לחפש בריכות שחייה ביתיות, תהליך ההתקנה של הבריכה שתבחרו יהיה פשוט. אבל לפני שתתקדמו בפרויקט, וודאו שאתם שואלים את עצמכם את השאלה הקשה ביותר: האם תשתמשו בבריכה מספיק על מנת להצדיק את ההוצאה?

2. האם השטח החיצוני של ביתכם מתאים?

קל יותר לבנות בריכות שחייה ביתיות על שטח מפלסי, כך שאם השטח החיצוני של ביתכם משתפל בתלילות, עלויות הבנייה יהיו גבוהות יותר. תנאי קרקע כמו אדמה חולית, סלעית או אדמה שאינה יציבה, יהפכו גם הם את המבנה למורכב יותר.

האם אתם גרים באזור שמאופיין בגשמים או שיטפונות? יתכן שתצטרכו להזמין דוח הנדסי גיאו-טכני או לפחות לבצע בדיקות קרקע על מנת להעריך את התאמת השטח, ומעצב מיומן יסייע לכם למצוא את הפתרונות המתאימים.

3. איפה ממקמים בריכות שחייה ביתיות?

עם ההחלטה על סוג הבריכה, הגיע הזמן לבדוק היכן למקם אותה. ראשית, יש לבדוק את התקנות לגידור בריכות, קרבה למי שפכים וכן הלאה, כמו גם מיקום של שירותים כגון קווי גז, חשמל, טלפון, כבלים ומים. גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון בהתקנת בריכות שחייה ביתיות כוללים:

נוף לבריכה מהבית ומהחלקים האחרים של הגינה. הוספת מאפייני תאורה תהפוך את הבריכה לאטרקטיבית כאשר אינה בשימוש. היכולת לראות את הבריכה מהבית חיונית אם יש לכם ילדים.

האם המיקום ממקסם את החשיפה לשמש כדי לתמוך בחום טמפרטורת המים? עצים גדולים סביב הבריכה יחסמו את השמש והעלים יישרו למים.

חשיפה לרוח תצנן את המים ותגביר את האידוי. מומלץ לבנות מסכים כדי להגן על הבריכה.

מסלולי הבריכה. איך אנשים ייכנסו וייצאו מהבריכה?

הבריכה מרגיעה ומשעשעת. אילו רהיטים אתם מתכוונים להציב מסביב לבריכה לנוחותכם ולנוחות האורחים שלכם? האם יש מספיק מקומות ישיבה? מבנה צל, או אפילו אזור נסתר להחלפת בגדים?

היכן תאחסנו את ציוד הסינון, שואב הבריכה, הצעצועים והשמשיות? האם יש לכם מספיק מקום לאחסון כל הציוד של הבריכה?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן