לשון הרע – איך זה עובד?

אם בעבר, כשרצו להכפיש מישהו ברבים: היו מדברים אחד עם השני בחצר העיר, מעבירים בשורות ורכילות על פודיום או מפרסמים ברבים אמירות שונות שמטרתן להסב נזק –  הרי שכיום כבר יותר לעשות את כל זה באמצעות האינטרנט, הרשתות החברתיות, באמצעות אפליקציות להעברת מסרים וכו’.

קרדיט תמונה FREEPIK

כשמישהו פוגע במישהו אחר במזיד ועושה את זה אתם ברבים על מנת להוציא דיבתו של אחר ולהפיץ שמועות שאינן נכונות – חשוב לפעול בנושא בעיקר עם הדבר יכול לפגוע בכם כלכלית. כאשר מגישים תביעת לשון הרע יש להגיש אותה על ידי עורך מיומן. אבל מה זה בכלל לומר לשון הרע?

לשון הרע עיקרה ביצוע הכפשות או העברת מסרים באופן בוטה וציבורי על מנת להכפיש אדם פרטי / בית עסק או חברה. לשון הרע נחשבת פעולה שמזיקה לאחר ונועדה במקור לייצר בושה והיא אסורה על פי החוק. עם זאת לעיתים ישנה התנגשות בין חופש הביטוי לתביעות כאלה, כמו גם לתביעות הוצאת דיבה. לכן בישראל דנה מערכת המשפט בכול מקרה לגופו.

ובכול זאת, לשון הרע מוגדר על פי החוק ככזה שגרם לנזק בכמה מקרים:

תהודה והפצה – כאשר יש יותר מידי אנשים שנחשפו להכפשות או לאמירות הפוגעניות: יש סיכוי שהתקיימה עבירה. במקרה של פרסומים מכפישים ומעליבים ברשת החברתית שנחשפו לתפוצה רחבה-  יש לבחון את המקרה ולהגיש תביעה במידה ונגרם נזק כלכלי אישי או נפשי. הפצה של הדברים בהפצה רחבה גם באמצעות תליית מודעות או פרסום באמצעי התקשורת וברשת: עלולה להיחשב על פי החוק לעבירה.

פרסום קל – גם במקרים של פרסום קל ומהיר ללא בדיקת עובדות: ייתכן לשון הרע. לעיתים יש גופי תקשורת שנתבעים לדין על ידי אנשים או עסקים שהעיתון פרסם אודותיהם פרטים לא נכונים או שלא נבדקו על ידי בקשת תגובה או בירור עובדות.

עילה לתביעה משפטית – נסו לבדוק באמצעות עורך דין לשון הרע האם קיימת עילה להגשת תביעה בבית המשפט מול אדם או מוסד שהכפיש אתכם. אם אתם אלה שנתבעים מומלץ גם כן לפנות אל עוד מומחה שיוכל לסייע לכם לנסח כתב הגנה ראוי. כך תוכלו להתמודד עם כל נושא שקשור לתביעות והאשמות מסוג זה.

עו”ד שלומי וינברג– עו”ד המתחמה בלשון הרע מטפל בתיקים ומייצג בנושא זה: חברות ארגונים, גופי תקשורת, פוליטיקאים אנשים פרטיים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן