ג’ינס דיזל – הג’ינס שכבש את העולם

כאשר רנצו רוסו החל לתפור ג’ינסים בגיל 15, הוא לא תיאר לעצמו שיביא לעולם את ג’ינס דיזל, ג’ינס שעומד בשורה אחת עם מותגי הג’ינס המוכרים בעולם כמו ליוויס ורנגלר.

לחברת דיזל חמשת אלפים נקודות מכירה ברחבי העולם. אז איך ג’ינס דיזל כבש את העולם?

כפי שכבר נכתב למעלה, רנצו רוסו החל לתפור ג’ינסים במכונת התפירה של אמא שלו בגיל 15. הוא ייצר ג’ינסים נמוכים בסגנון פעמון על מנת ללבוש אותם בעצמו ולמכור אותם לחבריו תמורת 3500 לירות, ולאחר מכן נרשם ללימודי ייצור טקסטיל בתיכון תעשייתי בפדובה, עיר מרכזית בחבל ונטו אשר בצפון איטליה.
ב-1976 רוסו החל לעבוד ב-“מולטקס”, יצרנית בגדים בבעלותו של אדריאנו גולדשמיד, ולאחר שנתיים לקח הלוואה מאביו על מנת לרכוש 40% מן השליטה בחברה, ושינה את שמה ל-“דיזל”, והחל לשווק לעולם את ג’ינס דיזל.
בהמשך הפך לבעל השליטה היחיד בחברה, ואמר כי בדרכו שאב השראות מתורת השיווק האמריקאית, ושילב את היצירתיות האיטלקית ואת יכולת ניהול המערכות הגרמנית.

שנות ה-90 היו שנות הקפיצה של “דיזל”, בהן ההפצה של החברה הפכה לעולמית, ובשנת 1995 פרצה את הדרך אל העתיד בכך שהשיקה את אחד מן אתרי קמעונאות האופנה הראשונים בעולם והעלתה אליו תמונות של כל אחת מן הקולקציות שלה. מכנסי הג’ינס של דיזל היו זמינים למכירה אינטרנטית ראשית בפינלנד ושוודיה בשנת 1997, הרבה לפני ש”אסוס” הגיעה לעולם.
בשנה לאחר מכן פתחה חנות וירטואלית ששילחה ג’ינס דיזל במשלוח עד הבית לשווקים נוספים ברחבי העולם.
בשנת 1999 פתחה דיזל חנויות דגל בניו יורק, לונדון, רומא, ברלין, פריז וברצלונה, ובשנת 1996 זכתה בפרס החברה האיטלקית הטובה ביותר של השנה מטעם מכון בוקוני. ב-1998 אף זכתה לכינוי “תווית הרגע” מטעם הוול סטריט ג’ורנל.

דיזל מייצרת את הג’ינסים שלה אך ורק באיטליה. במשך השנים התרחבה לשווקים נוספים והחלה לייצר מעילי עור, שמלות, משקפי שמש, תכשיטים, שעונים, בשמים לגברים ולנשים, ואפילו החלה לייצר קסדות לאופנוענים יחד עם חברת דוקאטי, אך למרות כל זאת, ג’ינס דיזל הוא המוצר המזוהה ביותר עם החברה, והנמכר ביותר שלה, בזכות המסר השיווקי איתו הלכה לאורך הדרך והוא ייחודיות ונועזות וכך הצליחה להגיע לקהל הצעיר, ובעזרת פרסומות פרובוקטיביות במיוחד.
המסר הזה הלך טוב עם רוח שנות התשעים, שעודדה את המסרים הללו ואת האינדיבידואליות, והקהל אכן נענה.

היום חברת דיזל מחזיקה בכ-5000 נקודות מכירה ב-80 מדינות ברחבי העולם וכ-270 חנויות, כאשר 170 מתוכן הן בבעלות דיזל, והשאר בזכיינות.
בשנת 2009 מחזור המכירות שלה עמד על 1.3 מיליארד אירו, ובשנת 2012 רוסו נכנס לראשונה לרשימת המיליארדרים של פורבס.
ספק אם רוסו בן ה-15 היה מאמין שכך יהיה, אך תוך התמדה ואסטרטגיה שיווקית נכונה, ג’ינס דיזל הפך למותג חזק בזירה העולמית, ובשוק הג’ינסים בפרט.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן