אנטוריום – החבר החדש שלכם בדירה

קרדיט תמונה FREEPIK

לגדל עציצים זה תחביב מעולה ומפרה, בעיקר בימינו, כשיש מחסור כל כך אדיר בטבע, אוויר צח וחיבור לעצמנו. ובאמצעות בחירה בצמח המתאים לכם הן מבחינה אסתטית, וגם מבחינת דרישות הטיפוח – תוכלו ליהנות מפריחה משגעת במרפסת, החלון או בחצר.

מדובר בהרגשה טובה כל כך, לראות שצמח שטיפחתם מכה שורש ומצמיח עלים, פרחים ומוסיף ל”ריאה הירוקה” של הבית שלכם. האנטוריום מהווה אופציה מצוינת לגידול בתוך הבית, הוא ניחן בעלים גדולים ויפים, ובאמצעות טיפול נכון הוא יכול ללבלב כל השנה ולשמח אתכם מדי יום.

לפניכם כל מה שצריך לדעת כדי שאנטוריום יהיה לכם לידיד נפש:

רקע כללי

מקורו של שם הצמח הוא יווני, והוא מורכב משתי מילים שמשמעותן היא “פריחה” “וזנב”, כנראה בגלל שהוא פורח כל השנה ובשל הזנב הקטן שמזדקר מלב הפרח. זהו צמח טרופי מדרום אמריקה, ולכן האקלים הישראלי מתאים לו, משום שדרושה לו בעיקר טמפרטורה גבוהה שכמעט תמיד נשמרת בישראל, ובתקופות הקרות יותר אפשר לדאוג להכניס את הצמח לחדר מחומם (לפחות בשעות הלילה). מדובר בצמח מקסים שמסוגל ללבלב כל השנה ובכך להוסיף אור ושמחה לכל בית. הדרישות שלו לא קפדניות במיוחד וניתן ללמוד לטפל בו בצורה טובה יחסית מהר, כך שאם לא היה לכם בעבר ניסיון טיפוח צמחים ועציצים – זה בהחלט סוג טוב להתחיל בו.

תנאי שתילה

הקרקע המומלצת לשתילת האנטוריום היא אדמה גסה, אך עם ניקוז טוב. הדרישה היא שהאדמה תהיה לחה, עם מעט טחב וללא יובש. ניתן לשלב אותה עם אבני פרליט ונחל בחלוקה שווה. ככל שהצמח צעיר יותר, כך האדמה נדרשת להיות לחה יותר. אם יש לכם ספק או חשש כלשהו לגבי התאמת האדמה לצמח האנטוריום, ניתן להזמין עציץ מוכן לגידול – להזמין עציץ לבית ישירות מהאינטרנט וכך לקבל גם את האדמה הראשונית הטובה ביותר, וגם הדרכה נוספת במידת הצורך.
לאחר השתילה, יש למצוא לעציץ את המקום המתאים בבית, שבו העציץ יקבל מדי יום כמות מתאימה של אור שמש.

השקיית העציץ

יש להשקות את האנטוריום כפעמיים בשבוע, אך לעשות זאת באופן יסודי מצד אחד, אך גם מבלי להפריז מצד שני. יובש של השורשים עשוי לפגום בצמיחתו, אך עודף לחות ומים עשויים לגרום לעלים להצהיב ולשורשים להרקיב, כך שנדרשת כאן מיומנות מסוימת שבוודאי תרכשו עם הזמן.

תנאי אור וטמפרטורה

היתרון הגדול של אנטוריום לגידול בבית הוא שניתן בקלות לגדל אותו בחדר, כך שאתם יכולים לעשות זאת גם בתור סטודנטים בדירת שותפים. לאנטוריום דרושה טמפרטורה בטווח של 25-32 מעלות ביום ו-21-23 מעלות בלילה, שזה פחות או יותר טמפרטורות החדש הרגילות שלנו. מבחינת שמש, הוא לא זקוק לאור שמש ישיר, אך ללא שמש כלל הפרח יצמח הרבה יותר לאט או בצורה לא תקינה, לכן חשוב למצוא מקום מתאים בבית שיש בו שמש לפחות כמה שעות ביום.

הגנה מפני מזיקים ומחלות

צמח האנטוריום עשוי ליפול קורבן למזיקים שיש בבתים – כנימות וקמחיות. הצמחים הצעירים עשויים להיפגע יותר. כדאי לרסס מים על העלים ולנגב במטלית עדינה. מחלה שעשויה להתפתח באנטוריום נקראת RHIZOCTINIA והיא מופיעה במצבים של טמפרטורות גבוהות מדי המשולבות עם לחות (מזג אוויר שרבי במישור החוף).

המחלה מטופלת באמצעות חומרים כימיים מתאימים, אך ניתן למנוע אותה באמצעות אדמה בעלת כושר ניקוז גבוה, ובנוסף להעביר את הצמח לאדמה חדשה מדי שנתיים.

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
אריק

פעמיים נסיתי ופעמיים כשלתי בגידולו. בשתי הפעמים אחרי חודש או קצת יותר הוא נשלח אחר כבוד למזבלה העירונית.

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן