כיצד לבחור מצבר טוב?

אחת הבעיות שנתקל בהם כל כמה שנים, זה מצבר ששבק חיים או התרוקן. מצבר מתקלקל לעיתים קרובות כיוון שיש לא מעט מצבים בהם הוא יוצא מכלל שימוש, בין אם התרוקן לגמרי ובין אם הוא סיים את תקופת חייו והגיע עד למיצוי היכולת שלו. כיצד ניתן לדעת אם אנחנו צריכים להחליף מצבר, ובמידה וכן צריך להחליף – איזה מצבר הכי טוב? באנו לעזור.

קרדיט תמונה FREEPIK

איך בוחרים מצבר לרכב?

אז אין מנוס מלהחליף את המצבר. איך מבצעים התאמת מצבר לרכב בצורה נכונה ואיזה מצבר מתאים לרכב שלי? כך בוחרים מצבר נכון:

  • חברה: מומלץ לרכוש מצבר מחברה איכותית ומוכרת, כמו חברת שנפ מצברים המספקת מצברים עמידים לארבע שנים בממוצע ומיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות. כמו כן, חברת בוש מצברים [Bosch  ] נחשבת גם לאיכותית ביותר עם מצברים חזקים לאורך שנים.
  • מחיר: מחיר של מצבר לרכב תלוי במגוון משתנים שמשפיעים על עלות מצבר ואין לו מחיר אחיד. לדוגמא: מצבר עם אחריות לשנה ממותג מסוים יעלה לנו X שקל ולעומת זאת, אותו המצבר עם אחריות לשנתיים יעלה לנו כבר Y. ניתן לבדוק את המחירים באינטרנט, לפי מותג מצברים או לפי סוג הרכב שברשותכם.
  • התאמה לסוג המנוע: על כל מצבר להתאים לסוג המנוע שמורכב לכם ברכב, לנפח, עוצמה ובמידה וקיימות טכנולוגיות מסוימות, עליהן להתאים גם הן לסוג המצבר שתרכשו. נפח המנוע משפיע על קיבולת המצבר הנדרשת. ניתן לוודא מה ההוראות של היצרן לגבי הרכבת מצבר באמצעות בדיקה בספר הרכב.
  • אחריות: במידה ורכשתם מצבר חדש עליכם לקבל תוקף אחריות של שנה לפחות. בנוסף, עליכם לבקש תעודת אחריות מהיצרן ולבדוק האם ניתן לממש את האחריות בעוד סניפים. חשוב לציין, מצבר חדש המגיע עם אחריות של פחות משנה, לא כדאי לקנות.

איך נדע מהיכן נובעת הבעיה?

  • המצבר סיים את תקופת חייו או התקלקל: לא חסרות סיבות בהם מצבר מתקלקל, לדוגמא: אלטרנטור המספק טעינה למצבר חווה בעיה, ווסת תקול, קרע בחוטים, קורוזיה וכדומה. יתרה מכך, בחודשים בהם המצבר נמצא בעומסי חום כבדים, יביאו אותו לסיום חייו מהר יותר ובמקרים אלו לא יהיה בררה אלא להחליף את המצבר הישן בחדש. כדי לדעת אם יש בעיה במצבר או באלטרנטור, יש לבדוק מול חשמלאי רכב מומחה שיעשה את כל הבדיקות הנדרשות.
  • המצבר התרוקן: המצבר הינה הסוללה ברכב שלנו אשר מספקת וגורמת להפעלת כלל הרכיבים החשמליים ברכב. כאשר אנו מדליקים את המזגן, אורות, מפעילים את הרדיו ואת מערכת המולטימדיה, אנו עושים שימוש באנרגיה שהצטברה במצבר. במידה ואנחנו נעמוד בחניה או נשאיר את הרכב לילה שלם עם אורות דלוקים וללא תזוזה, הוא לא יטען תוך כדי נסיעה כפי שהוא צריך כדי לפעול, והמשמעות היא, שהמצבר ישתמש באנרגיה שהצטברה, אך הוא לא יטען כראוי והוא עלול להתרוקן בסופו של דבר. במקרה זה לאו דווקא נצטרך להחליף מצבר, ויתכן שרק לטעון אותו עם כבלים לרכב אחר יכול לעזור.

שיא מצבר – שירות מצבר עד הבית

בחברת שיא מצברים עד הבית חרטו על דגלם לספק את השירות האיכותי והמהיר ביותר ללקוחותיה. במידה ואתם תקועים עם מצבר מקולקל, תוכלו להזמין את שירותיהם לכל מקום שנתקעתם בו. באתר שלנו תוכלו לבדוק איזה מצבר מתאים לרכב שלכם ולבצע התאמה לפי יצרן הרכב, לפי מותג ומידות אמפר, לפי סוג הרכב וכדומה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן