מצלמה תרמית – לראות את העולם באינפרא אדום

תמונה באדיבות IBT - פתרונות מתקדמים לבקרת טמפרטורה
מצלמות תרמיות אינפרא אדומות מהוות רכיב משמעותי בהליכי הייצור של תעשיות רבות. מצלמות אלו יכולות לייצר, באמצעות עדשה אופטית ועיבוד אותות דיגיטליים, הדמיה ויזואלית של קרינת אינפרא אדום הנפלטת מעצמים שונים. התמונה שמייצרת המצלמה התרמית מתחלקת לגווני צבע שונים, בהתאם למידת החום שפולטים העצמים המצולמים -  העצמים בעלי הטמפרטורה הגבוהה ביותר מופיעים בצבע לבן, עצמים מעט פחות חמים מופיעים בצבעים חמים כגון צהוב ואדום בעוד שעצמים קרים יופיעו בצבעים קרים כגון כחול ושחור.

תמונה באדיבות IBT – פתרונות מתקדמים לבקרת טמפרטורה

מצלמות תרמיות אינפרא אדומות מהוות רכיב משמעותי בהליכי הייצור של תעשיות רבות. מצלמות אלו יכולות לייצר, באמצעות עדשה אופטית ועיבוד אותות דיגיטליים, הדמיה ויזואלית של קרינת אינפרא אדום הנפלטת מעצמים שונים. התמונה שמייצרת המצלמה התרמית מתחלקת לגווני צבע שונים, בהתאם למידת החום שפולטים העצמים המצולמים –  העצמים בעלי הטמפרטורה הגבוהה ביותר מופיעים בצבע לבן, עצמים מעט פחות חמים מופיעים בצבעים חמים כגון צהוב ואדום בעוד שעצמים קרים יופיעו בצבעים קרים כגון כחול ושחור.

שיטת מדידת הטמפרטורה על בסיס אינפרא אדום היא אפקטיבית במיוחד בכל הנוגע לניטור טמפרטורה בתעשיות שונות. ראשית כל, מצלמות תרמיות אינפרא אדום אינן נדרשות להיות במגע עם העצמים הנמדדים ולכן אין סכנה לפגיעה או לשחיקה של הטרמומטר. מעבר לכך, באמצעות מצלמות תרמיות ניתן למדוד טמפרטורה של עצמים בזמני חשיפה קצרים במיוחד ובמצבים שונים – בין אם מוצקים או מותכים ואף אם הם נמצאים בתנועה על פס הייצור.

שימוש נרחב במגוון תחומים

עקב היתרונות הכתובים לעיל, בתחומים רבים נערך שימוש נרחב במצלמות תרמיות אינפרא אדומות:

  • איתור נזילות: אחד השימושים המוכרים ביותר של המצלמות התרמיות הוא בתחום איתור נזילות ותשתיות – ניתן באמצעותן לאתר נזילות במבנים שונים מבלי לפרק קירות או לעקור מרצפות.
  • תעשיות ופסי ייצור:  מצלמות תרמיות הן בין הכלים המשמעותיים ביותר בקרב תעשיות שונות לצורך בקרת איכות וניטור הטמפרטורה בעת הליך הייצור. למעשה, כמעט בכל סוגי התעשייה נערך שימוש במצלמות תרמיות, החל מתעשיית הזכוכית ועד תעשיית האלקטרוניקה. 
  • צבא ומערכות ביטחוניות: השימוש המקורי אליו יועדו המצלמות התרמיות הוא כאמצעי ראיית לילה עבור צבא ארצות הברית. גם כיום נערך שימוש במצלמות תרמיות אינפרא אדומות בקרב מערכות ביטחוניות רבות, החל ממתקנים ממשלתיים מסווגים ועד מערכי האבטחה בבתי הכלא.
  • מדע ומחקר: מצלמות תרמיות שימושיות גם לצרכי מחקר מדעיים – החל ממחקרים מטאורולוגיים ועד חפירות ארכיאולוגיות. 
  • רפואה והצלה: מצלמות תרמיות משמשות גם לצרכים רפואיים ואף למקרים של הצלת חיים. כך למשל נעשה בהן שימוש לזיהוי מצבי חום בקרב עוברים ושבים בשדות תעופה, כדי לצמצם התפשטות של מגפות. בנוסף, לא פעם נערך שימוש במצלמות תרמיות במקרים של אסונות ותרחישי קיצון אחרים, לטובת איתור נפגעים וניצולים בין ההריסות. 

בחירת המצלמה המתאימה

קיים מגוון רחב מאוד של מצלמות תרמיות אינפרא אדומות מסוגים שונים. על מנת לבחור את סוג המצלמה התרמית המתאים ביותר יש להתחשב במספר קריטריונים, כגון: טווח הטמפרטורה הרצוי, התנאים הסביבתיים בהם המצלמה צפויה לפעול, גודלו של העצם הנמדד והחומר ממנו הוא מורכב וזמן התגובה הרצוי למדידה. מומלץ, כמובן, להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת לבחור את המצלמה התרמית הנכונה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן