כיצד להתאים את פינת העבודה האידיאלית לבית?

13-8ff4f35c
עם פרוץ משבר הקורונה רבים מאתנו עברו לעבוד מהבית, ומה שנראה בתחילה כתגובה זמנית למשבר חולף, עושה רושם כמגמה הצפויה להישאר איתנו, ואף להתחזק, גם בעתיד.

תמונה באדיבות 2sit ריהוט משרדי

עם פרוץ משבר הקורונה רבים מאתנו עברו לעבוד מהבית, ומה שנראה בתחילה כתגובה זמנית למשבר חולף, עושה רושם כמגמה הצפויה להישאר איתנו, ואף להתחזק, גם בעתיד.

כדי שנוכל לעבוד בצורה אופטימלית מהבית, תוך שמירה על בריאותנו, חשוב להקים פינת עבודה נוחה שתאפשר עבודה רציפה בנוחות למשך שעות רבות. לפניכם מספר דגשים מרכזיים שיהפכו את פינת העבודה לאידיאלית עבורכם.

נוחה ואפקטיבית

כדי לשמור על אפקטיביות מירבית, הכרחי שפינת העבודה תהיה נוחה. אם בחרתם בכיסא לא מתאים, או אם השולחן אינו עונה על הצרכים שלכם, יהיה לכם קשה לשבת ליד המחשב לאורך זמן, והעבודה תהיה בהתאם. כדי שעמדת עבודה תהיה נוחה ואפקטיבית עליה לכלול שני רהיטים ראשיים:

  • כסא מחשב ארגונומי – כיסא מתאים הוא כזה שיתמוך בגוף שלכם ויאפשר לכם לשמור על יציבה בריאה. כדי לענות על צרכים אלו, רצוי לבחור בכיסא מחשב ארגונומי בעל המאפיינים הבאים: 
    • אפשרויות כוונון גובה מושב
    • אפשרויות כוונון זווית משענת הגב
    • אפשרויות כוונון למשענות הידיים
    • תמיכה לומברית לגב התחתון
    • מנגנון נדנוד שבעזרתו תוכלו לשמור על תנועה גם במהלך העבודה.
  • שולחן משרדי – בבחירת השולחן, ראשית עליכם לוודא שהוא מתאים לגובה הכיסא וכי המידות שלו גדולות מספיק כדי לאחסן בנוחות את כל הציוד שלכם. מלבד דרישות בסיסיות אלו, כאשר פינת העבודה היא בבית, מומלץ להתייחס לעיצוב של השולחן, לגוון ולחומרי הגלם, ולבחור בדגם איכותי שישתלב בסגנון הבית וישרת אתכם היטב לאורך שנים.

מסודרת ונגישה

כדי שיום העבודה שלכם יהיה נעים, חשוב ליצור בפינת העבודה את האווירה הנכונה, ולשם כך נחוצים סדר ונגישות. פינת העבודה האידיאלית צריכה לכלול מקומות אחסון שיאפשרו מצד אחד לשמור על שולחן עבודה נקי ומסודר, ומצד שני נגישות למסמכים ולציוד שאתם משתמשים בו לעתים קרובות. מקומות אחסון אלו יכולים לכלול למשל את פריטים הריהוט הבאים:

  • יחידת מגירות: מגירות יכולות להכיל למשל מסמכים או ציוד הנדרשים לכם ברמה
    יום-יומית. יחידה זו צריכה להיות ממוקמת במקום נגיש ליד שולחן העבודה ומומלץ שתהיה ניידת על גלגלים כדי שניתן יהיה לשנות את מיקומה לפי הצורך.
  • מדפים: מדפים יכולים לשמש לאחסון של מסמכים הצריכים להיות נגישים יחסית, אך אפשר גם להניח שם חפצי נוי, עציצים, לוחות השראה או פריטים אישיים ליצירת אווירה נינוחה בפינת העבודה.
  • ארונות אחסון: אם עליכם לשמור חומרים ישנים לצורך תיעוד, או ציוד שנעשה בו שימוש לעתים רחוקות, תוכלו להיעזר בארונות אחסון. אין צורך להציב ארונות אלו בסמוך לשולחן העבודה, אך כדאי שהם יימצאו באזור של סביבת העבודה ולא במקום אחר בבית.

שקטה במיקום טוב

כשאנחנו עובדים במשרד יש מעט דברים יחסית העשויים להסיח את דעתנו, אך בבית לא חסרים פיתויים – בסלון נמצאת בדרך כלל הטלוויזיה, מקרר המטבח מלא בכל טוב וגם חדר השינה קרוב. מלבד כל אלו, בבית נמצאים לעיתים גם בני המשפחה האחרים וכך קשה לנו יותר להתרכז בעבודה שלנו ולהשלים את המשימות היומיות שהגדרנו לעצמנו. 

כדי להימנע מפיתויים ומהסחות דעת אלו, עלינו לבחור בחוכמה את מיקומה של פינת העבודה. במידת האפשר, מומלץ למקם את פינת העבודה בחדר שקט וניפרד, כך שתוכלו לסגור את הדלת ולהתמקד במשימה שמולכם. מיקום מסוג זה יקל עלינו גם ליצור הפרדה ברורה בין העבודה לבין הבית, כך שבסוף היום נוכל לסגור מאחורינו את הדלת ולהתפנות לעצמנו ולבני המשפחה שלנו.

אם אין אפשרות לעבוד בחדר נפרד, מומלץ למקם את פינת העבודה במרחק המירבי האפשרי ממוקדי הפעילות בבית, וליצור מחיצה ויזואלית אשר תעניק לכם פרטיות ותסייע לכם להתנתק מהמולת הבית. נית לשם כך להיעזר במחיצות אקוסטיות ייעודיות, אבל גם יחידת מדפים גדושה תעשה את העבודה היטב.

לסיכום

מאחר ואנו מבלים זמן רב מול מסך המחשב גם בבית, ועושה רושם שמגמה זו רק תלך ותתחזק בעתיד, חשוב שנשקיע בריהוט פינת העבודה ממש כשם שאנו משקיעים בריהוט חללים אחרים בבית. ויש שיגידו – אף יותר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן