תוכנית אדריכלית בית פרטי – כל מה שאתם צריכים לדעת

כאשר בונים בית פרטי הכל מתחיל בדבר אחד: התוכנית האדריכלית. בתוכנית האדריכלית מפורטים כל החלומות שלכם לגבי איך ייראה הבית שלכם, אם תרצו מטבח פתוח או מטבח בחלל נפרד, מבנה חדרי השינה וכד’. לפניכם כל המידע הנחוץ לכם לתוכנית אדריכלית לבית פרטי.

התוכנית האדריכלית היא שרטוט דו מימדי המציג את צורת הבינוי התלת מימדית על פרטיה השונים.
תוכנית אדריכלית לבית פרטי היא המסמך הבסיסי ביותר המתאר את המבנה על פני הקרקע, ועל אף שבאופן ויזואלי תמונה היא דו מימדית בלבד, כיום ניתן לשרטט זאת באופן ממוחשב ובאופן תלת מימדי, על מנת לקבל את האבטיפוס בצורה המהימנה ביותר.
התוכנית תשמש בראש ובראשונה לתכנון ותהווה את השפה החזותית בה איתה יוכלו האדריכל, המהנדס, והיועץ להעביר את הרעיונות התכנוניים שלהם מחזון לביצוע. התוכניות הללו מתחילות כתכנון ובסופו של דבר הופכות למסמך המסביר כיצד לבנות את הבית הפרטי (או כל בית/בניין) ולעתים מהוות מסמך בעל תוקף חוקי מול הקבלן, המחייב אותו לבנות על פי התוכנית, ועל בסיסה ניתנת גם הצעת המחיר, ולפיה ניתנים גם היתרי הבנייה מטעם הרשויות.

בשרטוט התוכנית האדריכלית לבית פרטי תמיד שואפים להציג את המידע המירבי על המרחב בכלים דו מימדיים. הקווים יהיו מסוגים שונים על מנת לתאר עובי וצבע, מילוי שטחים, והערות מילוליות ומספריות.
התכנית היא חתך אופקי המתאר את המבנה מלמעלה, ובו מתוארים גם סימוני הפתחים, סימוני המדרגות והמעקות, קירות נטויים וכד’.

ישנם סוגים רבים של תוכניות בתהליך, בואו נעשה בהם סדר:

  • תוכנית אדריכלית – מתארת את צורת המבנה, את צורת חללי הפנים ואת אופן סידור הרהיטים על מנת להבין את הפרטים הדרושים להבנת הבניין.
  • תוכנית בנייה – מתארת את מידות הבנייה של הקירות והפתחים וכוללת פירוט של חומרי הבנייה הדרושים והפניות לפרטי מסגרות או נגרות.

לאחר שהתוכניות קיבלו את האישורים הנדרשים, הן הופכות מתוכניות עיון ותכנון – לתוכניות ביצוע.

  • תוכנית הגשה – תוכנית המיועדת להגשה על מנת לקבל היתרי בנייה ובה חישובי שטחים על פיהם הרשות קובעת את שטח המבנה ולמה הוא מיועד, ועל פי זה קובעת את גובה הארנונה שתיגבה.
  • תוכנית קונסטרוקציה – תוכנית בה מוגדר שלד הבית; עובי וסוגי קורות, עמודים וחגורות הבטון, סוג זיוני הפלדה בבטון ועוד.
  • תוכנית מערכות – מתארת את תוכנית הביוב והאינסטלציה, תוכנית מיזוג האוויר, תוכנית החשמל וכד’.
  • תוכנית תקרה – תוכנית אדריכלית או תכנית בנייה המתארת את מראה התקרה. כאשר קוראים תוכנית זו קוראים אותה הפוך מהתוכנית האדריכלית, זאת אומרת – השרטוט מתאר אותה כאילו אנחנו מסתכלים עליה מהרצפה.

אם חיפשתם בגוגל “תוכנית אדריכלית בית פרטי“, כנראה הגעתם להמון מקורות עם המון מידע שיכול לבלבל. מקווים שמאמר זה עשה לכם קצת סדר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן