בדיקת אולטרסאונד בטן מהיום להיום

pregnant-woman-receiving-ultrasound-scan-stomach_107420-63777-7e363b5d

בדיקת אולטרסאונד בטן נועדה ליצור הדמיה של אברי הבטן הפנימיים בהם: כיס המרה, הלבלב, הכליות, הטחול והכבד, אולם היא אינה מתאימה להדמיה של איברים המכילים בתוכם אוויר דוגמת המעי הגס והקיבה. הבדיקה הינה חשובה וחיונית במגוון מקרים ומצבים בהם קיים חשש וחשד להתפתחות של בעיות רפואיות שונות באחד מאברי פנים הבטן. האפשרות לקבוע בדיקת אולטראסאונד בטן מהיום להיום הינה מועילה ועשויה להיות קריטית ומצילת חיים. האבחון המהיר והמוקדם, בכל מקרה בו אתם חשים כאב ומצוקה כלשהם שמקורם באזור הבטן, הינו חיוני, שכן קביעת תור לבדיקה בהתרעה קצרה תועיל למתן טיפול יעיל במהירות.

היתרונות של בדיקת אולטרסאונד בטן

בדיקת אולטרסאונד דופלר מספקת אפשרות לבחון גם את הוורידים והעורקים המובילים דם לאיברים השונים ומהם. מכשיר האולטרסאונד מספק תמונות של אבירי הבטן הפנימיים וזאת באמצעות גלי קול בתדר גבוה. הבדיקה הינה בטוחה לחלוטין וזאת נוכח העובדה כי לא נעשה שימוש בקרינה מיינת ועתירת אנרגיה הנדרשת בעת ביצוע בדיקת CT או צילום רנטגן.

מתי כדאי לבצע בדיקת אולטרסאונד בטן?

על מנת לבצע בדיקת אולטרסאונד בטן, יש לקבל הפניה מרופא מומחה. כאשר מדובר במקרה דחוף והסימנים והתסמינים שאתם מעידים עליהם, הינם מדאיגים או מסוכנים, הרי שבהחלט ניתן לבצע בדיקת אולטרסאונד בטן מהיום להיום במכון פרטי המספק זמינות גבוהה לקביעת תור. הצורך בבדיקת אולטרסאונד הינו חיוני במקרים הבאים:

  • כאבי בטן
  • אבחון קרע, שבר או קילה
  • חשד לזיהום בכליות
  • אבחון ומעקב אחר גידולים שפירים או ממאירים.
  • הצטברות נוזלים בחלל הבטן.
  • בדיקת ובירור הסיבות להיווצרות נפיחות באחד מאברי הבטן.
  • איתור נזקים באיברי הבטן כתוצאה מחבלה.
  • אבחון אבנים בכיס המרה או בכליות.
  • זיהוי גורמים לתשובות לא תקינות שהתקבלו בבדיקת דם דוגמת תפקוד לא תקין של הכליות או הכבד.
  • התרחבות באבי העורקים – אאורטה.

הכנות ומהלך הבדיקה

ביום הבדיקה יש להקפיד על דיאטה דלת שומן ומומלץ שלא לאכול ביצים או גבינה צהובה למשל. שש שעות טרם מועד הבדיקה, חלה חובה להיות בצום מוחלט. במידה והבדיקה הינה של דרכי השתן, כשעה לפני מועד הבדיקה, יש לשתות שש כוסות מים, שכן על השלפוחית להיות מלאה בעת הבדיקה. מהלך הבדיקה מתבצע כאשר אתם שוכבים על מיטה והרופא או טכנאי האולטרסאונד מורח ג’ל ייעודי שקוף המיוצר על בסיס מים שמסייע בהעברת גלי הקול. לאחר מכן, מועבר מכשיר ידני הקרוי מתמר על האזורים השונים בבטן בהתאם למטרת הבדיקה. במהלך הבדיקה, ייתכן כי תתבקשו לשנות תנוחה וזאת על מנת לבדוק אזורים נוספים. הבדיקה אורכת, ברוב המקרים, כשלושים דקות ואינה כוללת הרדמה.

 

 

פיענוח התוצאות והמלצה להמשך טיפול

בדיקת אולטרסאונד בטן מהיום להיום אינה מלווה בכאבים, כאשר לכל היותר תיווצר אי נוחות קלה בשעה שהבודק לוחץ עם מכשיר המתמר על אזור מסוים על מנת לקבל תמונה ברורה יותר. תוצאות הבדיקה מועברות לפיענוח של רופא רדיולוג שיישלח, בתוך כמה ימים, דו”ח לרופא המטפל. לאחר קבלת פיענוח התוצאות, הרופא המטפל יסביר את משמעותן למטופל וימליץ על המשך טיפול במידת הצורך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן