קרקעות למכירה – המדריך המקוצר למשקיע

landscape-cultivated-ground_1232-859-bcdfed77

יותר ויותר אנשים מבינים עם הזמן עד כמה רכישת קרקעות מהווה את אפיק ההשקעה הבטוח ביותר לטווח הזמן הארוך. היצע הקרקעות הנמוך יחסית בישראל טומן בחובו אפשרות לתשואות גבוהות במיוחד כאשר קרקע מסויימת בכל זאת מוצעת למכירה, מה שגורם לרבים לעקוב אחרי השוק בדריכות. פרסומים של קרקעות למכירה מעניינים גם אתכם? להלן מדריך מקוצר שיעזור לכם להשקיע נכונה את הכסף שלכם.

.

אילו קרקעות באמת כדאיות להשקעה בישראל?

כשמחפשים קרקע למכירה חשוב להכיר את כל סוגי הקרקעות מבחינת ייעוד, על מנת לדעת לבחור בכזאת שהיא בעלת הסיכוי הריאלי ביותר להשגת תשואה גבוהה בטווח זמן סביר של מספר שנים בודדות. למשל, עליכם לדעת כי ישנן קרקעות חקלאיות שעליהן לא אמור להיבנות דבר בטווח הנראה לעין, או שהייעוד שלהן אינו כולל מגורים, מסחר או מלונאות. קרקעות שכאלו אולי יתפתחו בעתיד ויניבו רווחים, אך מהם ככל הנראה ייהנו רק הנכדים או הנינים שלכם.

 

ישנם שני סוגי קרקעות עיקריים בישראל שכן ישיגו לכם תשואה מקסימאלית בטווח זמן סביר, ואת פרסומי המכירה שלהם אתם צריכים לחפש. הסוג הראשון הוא קרקע למכירה שאינה זמינה לבנייה מיידית. קרקע שכזאת אומנם כבר מאושרת לצרכי מגורים או מסחר, אך היא עדיין לא מופשרת ולכן מחירה נמוך ומשתלם מאוד. ברגע שהקרקע תופשר, המחיר שלה יקפוץ במאות ואף אלפי אחוזים. הערך של בניית דירה על קרקע שכזאת יכול להגיע למיליונים רבים.

 

האפשרות השנייה שכדאי לחפש היא של קרקעות למכירה שניתן לבנות עליהן (זמינות לבניה מיידית). אלו הן קרקעות שעברו את כל שלבי התכנון והאישורים וקיבלו היתר בנייה, מה שאומר שהן כבר מופשרות. קרקעות אלו הן יקרות יותר, מאחר והמימוש הפוטנציאלי שלהן מאוד קרוב. אם יש לכם מזומן פנוי רב, אופציה זו יכולה להתאים לכם. עבור המשקיע הסטנדרטי, רכישת קרקע מאושרת שאינה מופשרת ואינה זמינה לבנייה מיידית היא הדבר הנכון לעשות, כך שומרים על המזומן בכיס וקוצרים את הפירות מספר שנים לאחר מכן.

 

איפה בישראל כדאי לחפש קרקעות למכירה?

ישנם מספר קווים מנחים שיכולים לעזור לכם “להתכוונן” על המקומות השווים ביותר לחפש בהם קרקעות למכירה:

  • מיקום הקרקע – ככל שהקרקע נמצאת במיקום יותר מבוקש, כך הרווח העתידי יגדל. למשל, פרסום על קרקע למכירה ליד הים או בעיר גדולה, צריך לגרום לכם להתחיל לבדוק את העניין לעומק.
  • צמידות לאזור מפותח – על הקרקע להיות צמודה או כמה שיותר קרובה לאזורים שכבר פותחו, כגון שכונות מגורים, אזורי בילוי, מסחר ותעשייה וכו’. הסיבה לכך קשורה לתחילת הבנייה – קרקעות שקרובות יותר לבנייה קיימת יקבלו היתר בנייה לפני כאלו הרחוקות מהם.
  • קירבה לצירי תנועה ראשיים – כאשר הקרקע ממוקמת לידי צירים ראשיים קיימים (כביש 6, תחנות רכבת וכו’) או עתידיים, עם תוכנית וודאית ומאושרת, זהו מנבא טוב לעליית ערך הקרקע בהמשך. 

 

הדרך הטובה ביותר להתעדכן כל העת על קרקעות למכירה שעומדות בכל הקריטריונים החשובים הללו, היא באמצעות התקשרות עם חברה מקצועית בתחום הנדל”ן. חברה שכזאת תוכל למצוא עבורכם קרקע מתאימה בהתאם לרצונות ולתקציב שלכם, לברר עבורכם את כל הפרטים העדכניים ביותר על מצב הקרקע ומהו התכנון העתידי עבורה. אל תוותרו על כך, ותימנעו מסיכונים מיותרים.

 

 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
רואי

הייתי בפגישה אצל קליימקס נדלן, חבר’ה מעולים הדריכו אותי בדיוק איך לראות עסקה טובה וליווי מקצועי ממש התרשמתי לטובה.
https://www.climaxgrp.co.il/

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן