האם מותג על הוא באמת גם מותג יוקרתי? הצצה לתוך עולם הולך ונעלם

minimalist-fashion-women-s-fashion-accessories-two-leather-purses-bag-top-view_175682-4326-d03140f3
ארנקים ותיקים באלפי דולרים נמכרים בעולם הגדול כמו לחמניות טריות. מוצרי האקססוריז של מותגי העל נאגרים בהמוניהם בארונות הבית. המונים עומדים בתור כדי לרכוש בסניף החדש של מותג מפורסם כלשהו. אבל כשמוכרים בהמוניות ובכמות גדולה כל כך, מה באמת נשאר מהיוקרה?

קרדיט תמונה- FREEPIK

ארנקים ותיקים באלפי דולרים נמכרים בעולם הגדול כמו לחמניות טריות. מוצרי האקססוריז של מותגי העל נאגרים בהמוניהם בארונות הבית. המונים עומדים בתור כדי לרכוש בסניף החדש של מותג מפורסם כלשהו. אבל כשמוכרים בהמוניות ובכמות גדולה כל כך, מה באמת נשאר מהיוקרה?

בין מותג “רגיל” ליוקרתי כבר אין הבדל

תעשיית מותגי העל תמיד נוצצת וזורחת, מקפידה להניח תגי מחיר יקרים יותר מהמקובל בשכבת הסטנדרט. כך יוצא שהמבקרים בחנויות כמו “פראדה” או “לואי ויטון” בחו”ל, תמיד ימצאו פריטים מתוקתקים בעשרות אלפי שקלים – דהיינו, עסקאות מדהימות במובן הכלכלי. ועם זאת, כשהכל נפוח ופומפוזי וגדול מהחיים, עדיין לא בטוח שמדובר בדיל הכי משתלם בעולם. למען האמת, אם נגלה לכם שרוב מעצבי העל גם מייצרים קולקציות מיוחדות לרשתות האופנה הזולות, לא באמת תרימו גבה. למה זה בעצם קורה? ובכן, הלקוחות מתקשים לרכוש אבל התרגלו לצרוך בעקביות, הגבול בין תפירה או עיבוד מושלם לבין גימור פשטני יותר איננו באמת ברור לצרכן הסביר והשאלה שצפה ועולה שוב ושוב היא – האם מוצר יוקרתי כמו ארנקים לגבר או תיקי נשים שנמכרים במחיר נוח ומופצים להמונים עדיין נחשבים כמוצרי יוקרה?

משווקים ללקוח הממוצע, לא לאלפיון העליון

במידה מסוימת, נשמרה מעין תפיסה שתעשיית היוקרה היא תחום שכמעט ולא עבר כל שינוי בעשרות השנים האחרונות, למרות שהעולם עצמו כבר השתנה בתקופה הזו מקצה לקצה. אבל בפועל, תחום אופנת העלית כבר הפך מזמן לגלובאלי ואיננו פונה רק למעמד הגבוה והיציב. כיום גם מותג יוקרתי מאוד כמו הרמס, שאנל או קלווין קליין רוצה להשתלב בתעשייה הפופולרית ולכן מוריד מחירים, מתדלק רווחים, מנגיש את עצמו ובדרך אולי (בזכות מיתוג טוב) מצליח להשאיר חלק מהייחוס שלו ברמת התפיסה.

אז מה התירוץ שלנו ברכישת מוצרי יוקרה?

בעבר אלו היו החומרים המשובחים, העבודה המדויקת והמחשבה האישית בכל תוצר. כיום אף אחד לא באמת עושה את זה, גם אם ברמת הפרסום עדיין חברה כלשהי תתהדר ברמה המושלמת שלה. הרבה פעמים את השעון היוקרתי מרכיב במפעל הייצור נער בן 16 שרגע לפני כן סיים להרכיב אייפון. גם אם נשאיר בצד לרגע את זכויות האדם, אי אפשר שלא לתהות מדוע אנחנו משלמים פי עשר או עשרים על אותו המוצר, מאותו פס הייצור.

על פי סקרים מהשנים האחרונות בנוגע לצרכנות במדינות המערב, רוב הצרכנים עוברים שינוי משמעותי מראוותנות לסיפוק אישי. במילים אחרות – פחות מותגי על מסורתיים ויותר השקעה בפשוט שנראה טוב ועשוי בעתיד גם להתחלף. ועוד נתון מדהים מאת האנליסטים קובע שיפן היא צרכנית של כמחצית משוק היוקרה העולמי לבדה. ייתכן שההבנה המקומית שם שונה.

זה ארנק וגם זה ארנק

אם תמיד ראיתם במותגי היוקרה תעשייה אלגנטית, מתוחכמת, שיש בה איכות טובה משמעותית ולכן מתומחרת בהתאם, כנראה שתתבדו ככל שתבדקו לעומק מהו המסע שעוברים פריטי היוקרה הללו בהשוואה למוצרים אחרים בשוק. מוצרי יוקרה כמו בשמים, שעונים וארנקים כבר מזמן לא פורטים על נימי הרגש כמוצרים שיישארו איתנו לנצח ואפשר לרכוש אותם בכל חנות אחרת שתבטיח התאמה אישית טובה ושירות מצוין.

הכותב הוא עדן ארנקים המציע מגוון ארנקים איכותיים לנשים, גברים וילדים ובהזמנה מהירה אונליין. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן