תהליך בניית מדרגות למבני מגורים

מדרגות למבני מגורים מיועדות לכיסוי מרחק אנכי. במדרגות יש מרכיבים רבים ובמהלך התכנון בעלי בתים נדרשים לקחת בחשבון שיקולים רבים שנוגעים לגישה קלה ומהירה לקומות השונות. בהתאם לעיצוב המבוקש, מדרגות עשויות להיות ישרות, מעגליות, ספירליות, מעוקלות, או בכל סגנון עיצוב אחר.

החומרים עשויים להיות אבן, בטון, עץ או פלדה. לבניית מדרגות למבני מגורים בעיצוב נוח יש לקחת בחשבון את הנקודות המוצגות במאמר זה.

רוחב המדרגות

רוחב המדרגות צריך להתאים להעדפות השימוש בהן. מידות הרוחב הסטנדרטיות המינימליות צריכות להיות 0.75 מטרים. למבני מגורים עם שתי קומות ברוחב מינימלי, נדרש רוחב של 1-00 מטרים.

מדרון מדרגות למבני מגורים

במהלך בניית מדרגות למבני מגורים, יש להקפיד על בניה שאינה תלולה. המדרון האידיאלי הוא שלושים מעלות לשימוש נוח במדרגות, אבל במקרה של מחסור במקום, השיפוע לא יעלה על 45 מעלות.

חשוב לוודא שכל העליות בגובה עקביות מלמעלה למטה, אחרת עלולות להתרחש תאונות. גורמים בגובה שונה יפגעו בקצב התנועה, מה שעלול להוביל לנפילה במדרגות.

רצפה חלקלקה

רצפה חלקלקה היא תכונה חשובה בבניית מדרגות למבני מגורים בעיצוב בטוח עם נגישות קלה. יש להשתמש בחומר שאינו חלקלק לקומת המדרגות, ואם רצפת גרם המדרגות חלקלקה, היא עלולה לגרום לתאונה ולעתים אף לתאונה קטלנית. רצפת שיש מתאימה ביותר למבני מגורים, ויש להימנע מליטוש שיש שיהפוך אותו לחלק.

התקנת מעקה בגובה מתאים

אנשי מקצוע בתחום הביצוע מספקים מעקות נוחים לשימוש בבניית מדרגות למבני מגורים. הם מוודאים כי מסילות היד נראות בקלות ביום או בלילה, וכאשר שני קצוות המדרגות פתוחים, הם מתקינים את המעקה משני צידי המדרגות.

אם בנויים קירות שני צדי המדרגות, התקנת המעקה תתבצע על הקירות, על מנת למנוע נפילה מקרית, במיוחד של ילדים או קשישים.

תאורה שאינה תקינה

יש לוודא התקנה נכונה וחכמה של תאורה, אחרת עלולות להתרחש תאונות בלילה. יש להשתמש במתגים חשמליים דו כיווניים בבניית המדרגות, לגישה נוחה למתג מלמעלה ולמטה.

אספקת אור טבעי ואוורור נחוצים בבניית מדרגות למבני מגורים על מנת לחסוך את חשבון האנרגיה בשעות היום, וניתן להשתמש במדרגות בזמן כשל החשמל. כשהאוורור תקין, נמנעות גם בעיות חנק.

התקנת שערים

בחלק מהמקרים, תינוקות או ילדים מטפסים על המדרגות ואינם מסוגלים לחזור, ואז הם בוכים לעזרה או נופלים.

על מנת להימנע ממצבים אלו, יש להתקין שערים או מחסומים נאותים בחלק העליון והתחתון של מדרגות למבני מגורים, עם סידורי נעילה מתאימים. מחסומים אלו מהווים גם אמצעי הגנה למניעת כניסת פולשים.

מרווחים שאינם תקינים

הגובה הברור מעל המדרגות נקרא מרווח. אם המרווח קטן מ-170 סנטימטרים, יש סיכוי לתאונה, במיוחד במהלך ירידה. לכן יש לנקוט בזהירות באמצעות התקנת מדרגות למבני מגורים עם גישה לתנועה נוחה ומרווחים תקינים.

המספר המרבי של המדרגות אינו צריך להיות יותר מ-15 מדרגות, ויש להימנע מהתקנת ברז מים ליד הכניסה למדרגות, כדי למנוע סכנת החלקה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן