האם אפשר להתגרש מהר?

DDF4jpg-f0c4ab49
גירושין בהסכמה של שני בני הזוג + קבלת ייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר = גירושין מהירים.

אם ננסה לתמצת את התשובה לשאלה זו תוך שימוש במשוואה מתמטית, היא תראה כך:

גירושין בהסכמה של שני בני הזוג + קבלת ייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר = גירושין מהירים.

האם אפשר להתגרש מהר?

כאשר אנשים מנסים להבין תוך כמה זמן לוקח להתגרש, עליהם להבין תחילה כי התהליך יכול לנוע במקרה הטוב והמהיר ביותר בין שבועות ספורים ובמקרים קשים במיוחד של סרבנות גט אפילו עד

לרמה של מספר שנים!  אין זה אומר חלילה שבשם העצמאות והרצון לצאת לחופשי, עליהם לוותר על כל רכושם וממונם שצברו.  עם זאת, אין דרך לחמוק מהצורך בשיתוף פעולה, במשא ומתן ובאופן כללי בניהול דיאלוג זה עם זו – דבר לא פשוט כשחושבים מול מי עושים זאת ובאיזה שלב רגיש בחייהם נמצאים בני הזוג ואלו מטענים הם סוחבים עמם למערכה.

הסכם גירושין

בצער (או בשמחה) החליטו בני הזוג כי ברצונם להתגרש זה מזו ולעשות זאת במהירות האפשרית. מאיפה מתחילים? באמצעות הסכם גירושין. מומלץ לעשות זאת ללא התערבות של המערכת המשפטית שכן זו ידועה כמסורבלת ומתישה. רצוי מאוד להשתמש בה רק לצורך הגושפנקא הסופית של אישור ההסכם וקבלת תוקף מחייב של פסק דין.

כיצד מתגבש לו הסכם הגירושין? באמצעות שיח פתוח ופורה בין בני הזוג. בין אם בינם לבין עצמם ובאם יש קושי כזה, נהוג לפנות לגורם מקצועי לדוגמא – מגשר.

גישור הוא לכל הדעות גישה אופטימאלית לקיצור הליכים והוצאות ובאופן כללי להקלה על התהליך כולו. המגשר הוא אדם ניטרלי ואובייקטיבי ואפשר להגיע אליו לבד או בליווי עו”ד. (אם כי לא מומלץ)

הגישור כולל מספר פגישות עם שני בני הזוג יחד ולחוד, במטרה לגבש הסכם שיהיה מקובל על שני הצדדים. הצלחת הגישור תלויה באופן חד משמעי ברצון ההדדי להגיע להסכמות. כמות הפגישות הצפויה תלויה ביכולת של בני הזוג להתגמש אחד כלפי השנייה.

בשיח הזוגי, בין אם באמצעות הגורם המקצועי (המגשר) ובין אם לבדם, ינסו בני הזוג להגיע להחלטות משותפות בנושאים הבולטים על סדר יומם של זוגות מתגרשים לדוגמא: חלוקת רכוש, פיצול חשבונות בנק, משמורת ילדים, מזונות ועוד. 

היה והצליחו במשימה לא פשוטה זו – ייצא שכרם בעמלם!

·         הצלחה בשמירה על שיתוף פעולה ושיח חברי. (חשוב ביותר במיוחד שיש ילדים)

·         הצלחה בחיסכון בעלויות משפטיות מיותרות.

·         הצלחה בקידום משמעותי בהליכי הגירושין.

·         הצלחה בקיצור תהליכים וחיסכון בזמן.

 

אז כמה זמן לוקח להתגרש?

כאמור, אם הצליחו והשכילו בני הזוג לערוך בעצמם או באמצעות עזרה חיצונית הסכם גירושין המקובל על שניהם והמקיף את כל הנושאים שיש ללבן, העניין הפורמאלי בבית הדין הרבני לא ייקח יותר מכמה שבועות בודדים ובני הזוג יהיו חופשיים לדרכם.

דרך נוספת לקיצור הליכים, במיוחד אם כבר קיימת הסכמה עקרונית בדבר הסוגיות המשפטיות או מרביתן, יהיה לקחת עו”ד אחד במשותף וכך אף ניתן לחסוך עוד קצת בשכר טרחה.  יובהר כבר כעת כי פניה לעו”ד משותף אינה מתאימה בכל מקרה ובמידה שקיימות מחלוקות מהותיות, ללא ספק, ראוי כי כל צד יהיה מיוצג ע”י עו”ד מטעמו אשר יגן על האינטרסים שלו בהליך המשפטי.

 

הבעיה מתרחשת כאשר בני הזוג מנסים להתעמר האחד בשנייה וזאת בשימוש כל כלי משפטי הידוע לאנושות החל מבקשות לעיכוב הליכים, שימוש בחוקרים פרטיים, הגשת ערעורים, שימוש ב”מירוץ הסמכויות” לרעה ופתיחת הליכים מקבילים בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה וכך נוצרת סחבת על גביי סחבת ועוד יום עובר ועוד שבוע ועוד חודש וכן הלאה והלאה… ואז התשובה לשאלה כמה זמן לוקח להתגרש יכולה להתארך במידה ניכרת.

מידע נוסף בנושאי גירושין – https://www.divorce-law.co.il/

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן