מיהו נהג חדש? לכמה זמן נחשב הנהג לחדש?

נהג מוגדר כנהג חדש במשך כל השנתיים הראשונות שלאחר קבלת רישיון הנהיגה, לנהגים חדשים יש הגבלות ובעת ביצוע עבירת תנועה יוחמר עונשם. נהג חדש מחוייב בשלט צהוב בו נרשם “נהג חדש” באותיות בולטות, על השלט להיות מוצב במקום בולט לעין (בשמשה האחורית) כדי להסב את תשומת לב הנהגים לנהג עם הגבלות והיעדר ניסיון. לאחר תום השנתיים יוחלף הרישיון של הנהג החדש  ברישיון קבוע לתקופה של חמש שנים.

freepik

נהג חדש נכלל בקטגוריית אוכלוסיית נהגים מיוחדת בינהם נמצאים נהגי אוטובוס רכבים כבדים ונהגים צעירים. האוכלוסיה הזו נחשבת לרגישה והמחוקק ייעד להם תקנות וחוקים מיוחדים כדוגמת מבחן נהיגה בשכרות, הרף שנקבע לקבוצת נהגים אלו למדד אלכוהול בדם נמוך בהרבה מלשאר הנהגים.

החוק מחמיר את עונשו של עבירות נהג חדש בשנתיים הראשונות בשלל עבירות תנועה, בינהם נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה שלא כחוק, אי ציות לתמרור עצור, אי ציות לרמזור, אי מתן זכות קדימה, נהיגה ללא מלווה בתקופה הנדרשת, בגין עבירות אלו הוא יידרש לביצוע חוזר של מבחן תאוריה כדי לחדש את הרישיון. במקרים חמורים בית המשפט יכול לפסול את רישיונו ואז הוא יידרש לביצוע חוזר של טסט ובנוסף תוארך לו תקופת ה”נהג חדש” לשנתיים נוספות.

הסיבה להחמרת הענישה עם נהג חדש היא היעדר הניסיון והשליטה בכביש, דבר העלול להביא לתאונות דרכים ואפילו לתאונות קטלניות. עד כדי כך שאם הוא עבר תאונה עם פצועים אפילו חבלות קלות. או נתפס עם מינון של 50 מיקרוגרם אלכוהול בדמו ורשיונו נשלל הוא יכול להידרש לעבור בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי שיוכל להמשיך לנהוג.

עו”ד לענייני תעבורה בעל ניסיון בטיפול בנהגים חדשים בעל ידע והבנה של החוקים וההגבלות החלות עליהם יוכל לסייע בכך, ולבטל החמרת תנאים סנקציות ושלילות ארוכות. למידע נוסף תוכלו לפנות אלי עו”ד תעבורה ערן ערקאוי

בנוסף להחמרת הענישה על נהג חדש יש הגבלות:

  1. במידה וטרם מלאו לו 21 שנה אסור לו להסיע יותר מ 2 נוסעים ללא מלווה חוקי.
  2. על נהג חדש מתחת לגיל 24 חלה תקופת ליווי של חצי שנה מיום הוצאת הרישיון. הוא מקבל היתר רישיון לחצי שנה, כאשר בשלושת החודשים הראשונים נדרש מלווה בכל שעות היממה, בשלושת החודשים האחרונים נדרש מלווה בשעות הלילה, המוגדרות בין 21:00-6:00 . בתקופת הליווי כולה עליו לנהוג עם מלווה לפחות 50 שעות, כש 20 שעות מתוכן נדרשות לנהיגה בדרך עירונית. 15 שעות מתוכן בדרך בין עירונית ו 15 שעות נהיגה בשעות הלילה.

כאשר המלווה הוא מורה לנהיגה ידרשו רק 12 שעות צבירה, 4 בדרך עירונית, 4 בדרך בין עירונית, 4 שעות נהיגה בלילה.

מי שלא צבר את השעות כנדרש יקבל היתר נהיגה לחצי שנה נוספת כדי להשלים את השעות החסרות.

  • על הנהג  החדש חלה חובת תליית שלט “נהג חדש” למשך כל תקופת היותו נהג חדש.

חשוב להדגיש שבכל עבירה ואפילו הקלה שבינהם כאשר שוטר רואה רישיון שמצויין עליו “נהג חדש” הוא אוטומטית יחמיר את העונש. בנוסף, בתי המשפט לענייני תעבורה והשופטים בבתי המשפט כמעט תמיד מחמירים את עונשם של הנהגים החדשים. בייחוד בעבירות של קלות דעת כמו נהיגה בשכרות,  בתאונה עם נזק או נפגעים. החמרת הענישה יכולה לפגוע משמעותית בנהג החדש ובעתידו, לנהג חדש וחסר ניסיון מומלץ להיוועץ באיש מקצוע כאשר הוא מתמודד מול רשויות החוק ונלחם על רשיונו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן