מה חשוב לדעת לפני חתימה על הסכם מול מרכז דיור המוגן

החובה לערוך הסכם בין דייר חדש לבין בית דיור מוגן מעוגנת בחוק, וישנם סעיפים אשר קריטיים להגנת זכויותיו הכספיות והסוציאליות של הדייר. לפני החתימה על ההסכם יש לקבל מסמך גילוי ממפעיל בית הדיור המוגן .מסמך גילוי תקני יכלול פרטים מלאים של המפעיל והזכות שלו על השטח בו בנוי הדיור המוגן. כמו כן, יש לוודא כי המקום פועל כחוק ושבמידת הצורך תהיה אפשרות לצרף מטפל סיעודי.

על ההסכם להיות מנוסח באופן ברור ומובן לאשורו, ולכלול בפרטי פרטים את סוג ומפרט הדירה אליה עתיד לעבור הדייר. חשוב לוודא מראש שאין לכם ספקות או אי הבנות לגבי סעיפי ההסכם. חלק חשוב לא פחות הוא כמובן מרכיב התשלום – יש לשים לב שדמי הפיקדון מצוינים באופן ברור וללא ‘אותיות קטנות’. במידה ואתם אמורים לקבל החזר של דמי הפיקדון או חלק מהם, חשוב שזה יהיה מצוין בבירור, וכן סכומי התשלום החודשי החלים עליכם במהלך המגורים בדיור המוגן. אם יש הצמדה כלשהיא – גם היא צריכה להיות מנוסחת בבהירות בהסכם.

לכל דבר טוב יש התחלה אך גם סוף, ולפעמים ישנם אילוצים או רצון (מסיבה כלשהיא) לעבור מקום. לכן יש לכלול בהסכם גם את תנאי פינוי הדירה – בין שמדובר במעבר לדירה במחלקה אחרת באותו מרכז דיור מוגן, או מעבר למקום אחר לחלוטין. מומלץ מאוד לכלול בהסכם תקופת ניסיון, כדי לא לקרקע אתכם או להגיע למצב בו תאלצו לשלם קנס במידה והמקום לא ימצא חן בעיניכם. מובן שתמיד טוב לבדוק את ההסכם בעין נוספת של קרוב משפחה או מכר שאתם סומכים עליו.

 

 

ראש הטופס

תחתית הטופס

 

מהן זכויות הדייר בדיור מוגן?


כל מקום מגורים ראוי שיהווה סביבה תומכת – מבחינה חברתית ובטיחותית. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר באוכלוסיה מבוגרת אשר מטבעה נתמכת וזקוקה להשגחה רפואית. תחושת ביטחון נבנית מהיכולת להיות עצמאי ולעמוד על דעתך. לדיירי הדיור המוגן יש זכות מלאה לכך ובלבד שאין בכך פגיעה ביתר הדיירים ובאורח החיים והשגרה של המקום. זכות נוספת של הדייר היא האפשרות לתת יפויי כוח לנציג מטעמו על מנת שינהל עבורו את העניינים השוטפים מול צוות והנהלת הדיור המוגן. יש לצרף את מסמך ייפוי הכח להסכם מול המפעיל.  לדיירים כקבוצה שמורה הזכות לבחור נציגות אשר תפעל מול הנהלת המקום במטרה לשפר את איכות חייהם ולהעלות מולה נושאים שונים המחייבים טיפול. עם כל זאת, הפרה של אחד מכללי ההסכם, או החמרה במצבו הבריאותי של הדייר עד כדי כך שאינו יכול להמשיך לגור בבית הדיור המוגן – יכולה להביא לפינויו.

למידע חשוב נוסף בנושא זכויות והאפשרויות העומדות לרשות אוכלוסיית גיל הזהב כנסו לפורטל ‘ההורים שלי’

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן