דיור מוגן עם מטפל

דיור מוגן נפוץ מאוד בשנים האחרונות בקרב אוכלוסיית הקשישים העצמאיים והמבוססים כלכלית. יחד עם זאת, ישנם בתי דיור מוגן המאפשרים ‘דיור תומך’, שמשמעותו טיפול והשגחה ע”י מטפל של חברת סיעוד. דיור תומך מהווה פתרון במקרים בהם חלה הרעה במצבו הבריאותי של דייר שהיה עצמאי לחלוטין. בזכות חוק הדיור המוגן, מי שזכאי לגמלת סיעוד מביטוח לאומי יכול לשלם באמצעותה את שעות הטיפול של המטפל הסיעודי (הגמלה באה לידי ביטוי בשעות טיפול – בין 5 ל-22 שעות שבועיות) יחד עם זאת, שימו לב שבית הדיור המוגן רשאי לגבות דמי שהיה עבור המטפל, וייתכן שאף יידרש מעבר לדירה גדולה יותר

דיור מוגן – רק עבור עצמאים, האומנם?

תחתית הטופס

מאחר וכיום היטשטש השוני בין בתי אבות לבתי דיור מוגן, ניתן למצוא מגוון רחב יותר של פתרונות טיפול עבור קשישים שהגיעו לדיור מוגן כאשר הם עצמאיים לחלוטין ובאופי טבעי לאורך השנים נזקקים לסיוע רחב וצמוד יותר, וכך ניתן למצוא במסגרת הדיור המוגן מחלקות עבור תשושים או תשושי נפש ואף עבור קשישים סיעודיים. ומצד שני, ישנם בתי אבות הכוללים מחלקות ‘בסגנון דיור מוגן’ עבור בני גיל הזהב שמתפקדים באופן עצמאי ומבקשים להנות מחיי חברה פעילים ותרבות פנאי מגוונת.

כך הפך פתרוןראש הטופס

תחתית הטופס

 הדיור התומך להיות מצוי ומקובל מאוד בבתי הדיור המוגן, והוא מאפשר לדייריו להישאר במקום המגורים שהם רגילים אליו מבלי להצטרך לעבור מקום בגיל בו המעבר הופך לפעולה לוגיסטית מורכבת, ולהנות מכל מה שהדיור המוגן מציע כל עוד יש באפשרותם להיפגש עם חבריהם הדיירים ולקחת חלק בפעילויות הפנאי והספורט. כך גם בני משפחתו של הקשיש יכולים לחיות בתחושה שהם סיפקו לאביהם או אימם את הטיפול הראוי והאידאלי עבורם.

יתרונות נוספים של טיפול סיעודי במסגרת הדיור המוגן

מלבד יתרונו הפונקציונלי של הטיפול הסיעודי בכך שהוא מקל את פעולות היומיום עבור הקשיש, יש בטיפול זה כדי להקל על הלחץ הנובע מעייפות ומאמץ ומשוני בחיי היומיום והשיגרה לה זקוק כל כך הקשיש. על המטפל הסיעודי להיות סובלני ומודע לכך שקשישים זקוקים לחברה נעימה המותאמת לקצב שלהם ולמנוחה בין פעילות לפעילות והם עלולים להיתקף בפרץ רגשות לא מוסבר. פן נוסף – היתרון בטיפול סיעודי דווקא במסגרת דיור מוגן נעוץ בעובדה שעל פי חוק – קשיש המתגורר בבית אבות סיעודי או במחלקה לתשושי נפש לא יהיה זכאי לטיפול סיעודי. מאחר ודיור מוגן לא כלול בהגדרת מוסד סיעודי, קשיש בדיור מוגן יהיה זכאי לטיפול סיעודי אם יזדקק לכך.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן