כל מה שכדאי לדעת על אבנים לחיפוי קירות חוץ לפני שמזמינים אותו

כשיש לנו בית פרטי משלנו, אנחנו רוצים שייראה לא פחות ממושלם גם מבפנים וגם מבחוץ. לפיכך, רבים מחפשים את החיפוי הטוב ביותר לקירות חוץ. מבין החיפויים המובילים ביותר ניתן להזכיר את האבנים לחיפוי הקירות. בימינו ניתן לראות יותר ויותר מבנים בעלי חיפוי אבנים, ולא בכדי. בסופו של דבר מדובר בחיפוי בעל מראה מרשים המשלב יוקרה וניחוח של פעם.

אבנים לחיפוי קירות חוץ למראה הרצוי

עברתם לבית חדש? נמצאים לפני שיפוץ? אם גם אתם מתעניינים באבנים למטרת חיפוי קירות חוץ כדי להעניק לביתכם את המראה הטוב ביותר, ישנם כמה דברים שדכאי להביא בחשבון

  • לבחור את סוג האבנים הנכון לחיפוי.

קיימים סוגים שונים של אבנים לחיפוי, ועליכם להתאים את החיפוי הנכון ביותר עבורכם. בעלי מקצוע העוסקים בתחום במשך שנים רבות יכולים לעזור לכם להתאים את האבנים לפי פרמטרים כמו תנאים סביבתיים (דוגמת רמת זיוהום אוויר), המקום שבו נמצא הבית ועוד. זאת משום שישנן אבנים העמידות יותר לתנאי זיהום ולחות, ואחרות פחות. אלה האחרונות עלולות לספוג את הלחות והזיהום מהסביבה ולסבול מהופעת כתמי עובש.

  • באיזו מידה יש צורך לתחזק את האבנים?

במקרים רבים יש צורך לתחזק את האבנים לחיפוי קירות חוץ. לפני ביצוע החיפוי, חשוב לברר היטב את תנאי התחזוקה של כל אחד מסוגי האבנים ולראות מה מתאים לכם יותר. פעמים רבות תחזוקת החיפוי החיצוני כוללת ביצוע פעולות כמו מריחת שכבת הגנה מחומרים שתפקידם למנוע ספיגת מים, וכן איטום סדקים על מנת למנוע את התפוררותו של החיפוי והתנתקות האבנים זו מזו.

  • על החיפוי לעמוד בתקן הבנייה.

מכיוון שמדובר בחיפוי קירות חיצוני, עליו לעמוד בתקן הבנייה בהתאם לתכנית הבנייה ולתכנון ההנדסי והאדריכלי. חשוב לפעול לפי התקן כדי למנוע את התמוטטות הבניין או את הליקויים שעלולים להיווצר בו כתוצאה מהנחת חיפוי באופן בלתי תקין. לצורך העניין, עלולים להיווצר ליקויים חמורים כאשר מבצעים חיפוי באבנים טבעיות ללא תקן: מים המחלחלים לתוך המבנה ויוצרים תחושת קור בקרב השוהים בחללים הפנימיים, היווצרות של ירוקת על גבי החיפוי ובעיות רטיבות בגלל איטום לקוי.

על כן, חיפוי קירות חוץ באמצעות אבנים דורש תכנון ואישור הנדסי, שכן החומרים לחיפוי צריכים לעבור בדיקה מיוחדת במטרה לבחון אם הם מדובר בחומרים מבודדים המונעים ספיחת נוזלים, כמו גם בחומרים אשר אינם פוגעים בקירות של המבנה.

שתי שיטות לחיפוי אבנים

כשמדברים על אבנים לחיפוי קירות חוץ, מתכוונים בעצם לשתי שיטות חיפוי המוצעות לנו נכון להיום. הראשונה היא השיטה היבשה. במסגרת שיטה זו, מניחים את האריחים על גבי הקיר בעזרת דיבלים וברגים. שיטה זו נפוצה בעיקר באזורים מסחריים. השיטה השנייה היא השיטה הרטובה שבמסגרתה מדביקים את האריחים על גבי המבנה ויוצקים אותם על גבי המבנה. השיטה נפוצה בהרבה מבנים, וביניהם גם בתים פרטיים ברחבי הארץ.

איך בוחרים את האבן המתאימה ביותר לחיפוי?

ישנם סוגים שונים של אבנים לצורך חיפוי קירות חוץ: אבן גיר, אבן כורכר, אבן ירושלמית ועוד. קיימים גם סוגי צביעה שונים דוגמת חיפוי שליכט צבעוני או ציפוי אקרילי גמיש. הכול תלוי במראה שאתם מעוניינים להעניק לבית. על כל פנים, לאבנים המיועדות לחיפוי קיימת יכולת מושלמת להעניק לבית מראה נעים בסגנון כפרי, מבלי לוותר על יצירת רושם רב ויוקרה. מסיבה זו אבנים לחיפוי מיועדות לא רק לבתים פרטיים, אלא גם למוסדות ציבוריים, מסעדות ומבנים של עסקים. לפני בחירת האבן המתאימה לחיפוי, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן