סקירה: המוצרים המומלצים מבית iDry ישראל

המילה המוכרת כל כך לרבים מבטאת כאב גדול מאוד שמוכר לכל מי שסובל ממנו – קילה הוא קרע בקרום הפנימי של הגוף שנועד לשמור על האיברים הפנימיים במקומם, וכתוצאה מכך הוא חודר דרכו ונמצא במקום שגוי שבו הוא עלול אפילו לבלוט החוצה. זה קורה בכל מקום בגוף שהקרום נמצא בו והלחץ החריג עלול לגרום לכך ובגלל סיבות שונות. הוא מוכר גם בשמות בקע או הרניה והוא עלול במקרים מסוימים לסכן חיים. יש כמה סוגי בקע שאותם מאבחנים בשיטות שונות ומטפלים בהם בהתאם לכך: לרוב מדובר בבקע של המעי שחודר ליד המפשעה אבל מוכרים גם בקעים גבוהים יותר, בסרעפת, באזור הטבור ובגב. מי שעבר ניתוח ונותרה לו צלקת רגיש יותר למקרי בקע דרכה בגלל סיבות שונות.

מי סובל מקילה ולמה זה נפוץ כל כך?

קילה הוא בעיה נפוצה, לפחות סביב 10% מהאנשים עלולים להגיע למצב כזה. זה קורה בגלל פגמים מולדים אצל ילדים ותינוקות או בגלל הריון או אצל מבוגרים מסיבות כמו עודף משקל או מאמץ יתר וכן סיבות גופניות. הבקעים מחולקים בגלל זה לכמה סוגים שאופייניים יותר לגברים או לנשים והם מועדים לכך בעיקר בגילאים מבוגרים יותר. יש גם בקעים שאנשים כלל לא מרגישים שהם נגרמו להם משום שהכאבים לא חזקים כל כך והמיקום שלהם אינו מפריע לתפקוד היומי. אם זה לא דחוף משתדלים להימנע מהתערבות כירורגים אבל יש לעקוב אחר המצב כדי למנוע לכידת איברים דרך הקילה כך שהם כלואים בו ואז עלול להיגרם נמק בגלל הפסקת זרימת הדם לשם. כך שקילה יכול לגרום לסיבוכים שונים ולאו דווקא בגלל קיומו.

הטיפול בבקע

מכיוון שבקעים מופיעים בדרגות חומרה משתנות ולא תמיד קל לאבחן אותם, נחוץ קודם כל אבחון מדויק לפי סימפטומים שונים. הבעיה היא שסימפטומים אלה שגורמים לאי נוחות עלולים להתפרש גם בדרך אחרת ולכן יש לדייק ולהבין שכאב בגלל שיעול או מאמץ נובעים מבפנים. סימן נוסף לבעיית קילה היא בלט דרך דופן הבטן שאפשר לחוש בה על ידי מישוש, ולכן יש להתעקש גם על בדיקה גופנית במקרים שבהם ברור לכם שיש בעיה. לפעמים הסימפטומים הקלים לא מקילים על האבחון עד שזה מסתבך ולכן יש לפתח מודעות לכך. במקרים של בקע קל רק עוקבים אחריו אבל לא מזניחים וחובה להיות מודעים לכל החמרה שעלולה לגרום לסיבוך מסכן חיים.

מתי לפנות לרופא?

עקרונית, בכל פעם שמתפתחת בעיה שמקשה על התפקוד כמו נשימה או תנועה יש להסב את תשומת לב הרופא לכך ולבדוק הכל, במיוחד אם זה כרוך בכאב ורואים ומרגישים בשינויים גופניים. אתם הרי מכירים את גופכם הכי טוב ולכן חייבים להיות ערים לכך. בדיקת אולטרסאונד או CT תוכל לתת תמונה בהירה יותר ומכאן דרכי הטיפול ומועד הניתוח ייקבעו לפי חומרת המצב.

למידע נוסף ודירוג רופאים מובילים בתחום, בקרו בפורטל הבריאות מדיקו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן