ביטוח מקיף או צד ג’? איך לבחור?

רגע אחרי קניית רכב חדש ורגע לפני שאתם מתיישבים מאחורי ההגה, עליכם לעשות ביטוח לרכב. אך איך תדעו איזה ביטוח כדאי לכם לעשות בנוסף לביטוח החובה, אותו אתם נדרשים לעשות על פי חוק? אם כן, יש אומנם רק שני סוגים של ביטוחי רשות לרכב, אך יש לא מעט חברות ביטוח רכב בשוק הישראלי, המציעות פוליסות ביטוח במחירים שונים ועם תוספות והרחבות שונות. אז מה כולל כל אחד מביטוחי הרשות לרכב? מה מכסה כל אחד מהם ולמי הוא מתאים? לפניכם כל המידע שיעזור לכם להחליט איזה ביטוח רכב כדאי לכם לעשות.

freepik

ביטוח צד ג’

ביטוח מסוג זה מציע למבוטח כיסוי נזקים שגרם לצד שלישי או לרכוש, למשל לרכב, לעמודי חשמל, לחניה של בית, לקירות או חלונות ראווה של חנות ועוד. חשוב להדגיש כי ביטוח מסוג זה אינו מכסה על נזקים שנגרמו ברכבו של המבוטח עצמו, ובמקרה של תאונה, ביטוח צד ג’ בא לתת מענה על נזקים שגרם המבוטח לצד שלישי בלבד, כך שלא ייקלע המבוטח להוצאות כספיות גבוהות שיצטרך לשלם מכיסו. עלותו של ביטוח זה נמוכה מעלותו של ביטוח מקיף, אך כך גם הוא מכסה פחות מקרים של פגיעה ונזק.

ביטוח מקיף

ביטוח מסוג זה הוא הביטוח הרחב ביותר שניתן לעשות והוא גם יקר יותר מביטוח צד ג’. הביטוח המקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג’, שכאמור מכסה מקרים של נזק שנגרם על ידי המבוטח לצד שלישי או לרכוש, ובנוסף הוא נועד לכסות גם מקרים של נזק או פגיעה ברכב כתוצאה מתאונה, גניבה, שריפה, נזקי טבע כמו הצפות, שלג ועוד. ביטוח מקיף נועד לכסות את מירב המקרים האפשריים של נזקים, והוא מאפשר למבוטח לנהוג בראש שקט ולדעת שכמעט בכל מקרה של פגיעה, יש לו ביטוח שמגן עליו, לפחות מהבחינה של הוצאות כספיות עבור עצמו או עבור צד שלישי.

אז איזה ביטוח כדאי לבחור?

אין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת. השיקולים של כל מבוטח הם שונים וכך גם התקציב שלו, כך שיהיו נהגים שיעדיפו לשלם כמה שפחות ויש כאלה שיעדיפו לקבל את מקסימום הכיסוי האפשרי. כך למשל, עבור בעלי רכבים חדשים ויקרים, מומלץ יהיה לעשות ביטוח מקיף וכך גם עבור בעלי רכבים שנחשבים לגניבים או מבוטחים שמתגוררים באזור שנחשב למוכה גניבות. עבור בעלי רכבים ישנים או רכבים ששוויים נמוך, ייתכן שיעדיפו המבוטחים להסתפק בביטוח צד ג’ ולא לשלם מחיר גבוה יותר, כיוון שלעיתים אלה רכבים שלא ישתלם לתקן את הנזקים שנגרמו להם במקרה של תאונה או פגיעה אחרת, מאחר שעלות התיקונים עשויה לעלות על שווי הרכב.

שינויים, תוספות והרחבות לביטוח

בשני ביטוחי הרשות ניתן לעשות שינויים, להוסיף ולהרחיב את המקרים בהם יקבל המבוטח פיצוי מהביטוח, כששינויים אלה עשויים להשפיע על המחיר הסופי של הביטוח, להוזיל או לייקר אותו בהתאם לשינויים שבוצעו. כך למשל מאפשרות חלק מחברות הביטוח להוסיף לביטוח המקיף כיסוי של נזק בשל מלחמה, פיגוע או רעידת אדמה. ישנה אפשרות להוסיף שירותי דרך וגרירה, לקבוע באילו מקרים ותנאים יקבל המבוטח רכב חלופי ואיזה רכב זה יהיה. נושא נוסף שניתן לשנותו הוא סעיף ההשתתפות העצמית, שניתן להקטינה ולהגדילה, וכך גם את גבול האחריות בביטוח צד ג’, הקובע את סכום הפיצוי הגבוה ביותר שיכול לקבל המבוטח על מנת לשלם לצד ג’ על נזקים. לפני שבוחרים ביטוח רכב, חשוב לקרוא ולהבין בדיוק מה כוללת הפוליסה ועל מה אתם חותמים.

השוואת מחירי ביטוח רכב

באתר בסטי ניתן לעשות השוואת ביטוח צד ג + ביטח חובה והשוואת ביטוח מקיף + ביטוח חובה, ולקבל תמונה מלאה של אפשרויות הביטוח הרלוונטיות העומדות בפניכם, בהתאם לנתונים שלכם ושל הרכב שאותו תרצו לבטח. אם אתם עדיין מתקשים להחליט ומתלבטים בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג’, תוכלו לבצע השוואות של שני הביטוחים ולראות את סדר גודל המחירים של כל סוג ביטוח ולבחון האם המחירים הללו מתאימים לכם. המערכת החכמה של בסטי מבצעת השוואה מהירה ועניינית ובסופה היא תציג לכם תוצאות אובייקטיביות וניטרליות של הצעות המחיר הזולות ביותר המתאימות למה שאתם מחפשים, מתוך המידע הקיים והעדכני באתרים של חברות הביטוח השונות הקיימות בשוק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן