מסכמים את 2020: איך הפך המטבח למקום הבילוי המועדף עלינו?

השנה, מגפת קורונה אילצה אותנו להישאר בבית, לבשל יותר ולבלות זמן רב עם בני המשפחה. הבילויים המשפחתיים שפעם כללו טיולים, ארוחות במסעדות וביקור אצל חברים? אלה פינו את מקומם לארוחות משפחתיות במטבח.

בין יום הפך המטבח למקום הבילוי העיקרי שלנו, בו מתרכזים בני המשפחה לארוחה משפחתית, נעימה וחגיגית. היכולת לבשל, לשוחח וליהנות מהמזון דחקה את החללים האחרים בבית הצידה והציבה את המטבח כמרכז הבית. מגמה זו, בה המטבח הופך למרכז הבית, החלה עוד לפני תקופת הקורונה – משפחות מודרניות חיפשו את הדרך לארח, לבשל ולבלות יחד, מבלי הצורך להימצא בחללים נפרדים.

עיצוב אייל ומירב שלום צילום אלעד גונן

ברטו מוהדב, המנכ”ל והבעלים של מטבחי סמל מספר לנו על השינוי שחל בשנים האחרונות בחלל המטבח. 

“אנו במטבחי סמל היינו הראשונים לעצב את המטבח כזירת אירוח מרכזית בבית והובלנו מגמה זו לאורך השנים האחרונות. המטבחים החדשים שלנו מתפארים באי גדול, שיכול להגיע עד כשישה מטרים וסביבו ישובים מספר רב של סועדים. המטבח יכול להחיל שניים ואפילו שלושה איים במטבח אחד, סביבם יושבים האורחים וסועדים להנאתם ביחד עם המבשלים עצמם. נקודה חשובה בהתפתחות המטבח בחיינו היא היכולת להפוך את רוב האלמנטים במטבח לנסתרים. כך, המטבח הופך מחלל פונקציונלי וחלל אירוח נעים, אסתטי ומעוצב בין רגע. במקביל לפיתוחים הטכנולוגיים, חומרים חדשים בעמידות גבוהה, צביעה משוכללת ורמת גימור מושלמת, היכולת שלנו לתכנן ולעצב את המטבח בהתאמה אישית היא שהופכת את המטבח למקום ייחודי כל כך. אם מסתכלים קדימה, ניתן לראות כי שנת 2021 מביאה איתה גוונים חמים ונעימים למטבח, לצד החידושים והטכנולוגיה המתקדמת, ההופכים את השהות בחלל המטבח למשפחתית ונעימה הרבה יותר.”

החשיבה המעמיקה אודות פתרונות אחסון פונקציונליים בתוך מטבחים מודרניים, כמו ארונות שנפתחים בטאץ’, מדפים נשלפים ומשטחי עבודה נוחים, לוקחת בחשבון את חווית האירוח בתוך המטבח עצמו. המטבח מתוכנן כך שהמארחים יוכלו לבשל לעיני האורחים כמו “הצגה”, דבר המאפשר לאי להחליף בהדרגתיות את פינת האוכל, תוך שילוב אבזור עדכני בתוכו – מכיריים דרך תנורים ועד מקררים בילד אין.

אלמנטים נוספים שהופכים היום מטבח למקום הבילוי האולטימטיבי הם אלמנטים מתחום המסעדנות- פלנצ’ה גדולה במרכז המטבח, מקרר יינות, תנורים תעשייתיים וכדומה. שילובם של אלו במטבח, מעניק את האפשרות ליהנות מרמת בישול ואפייה של מסעדה, ממש מתחת לאף.

היכולת לייצר בחלל אחד גם פונקציונליות מרשימה, גם עיצוב יוצא דופן וגם חלל מרווח לאירוח הם אלה ששינו את מקומו של המטבח בחיינו והעצימו אותו בתקופה האחרונה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן