רטיבות בקירות פנים: בעיית איטום או תקלת אינסטלציה?

6

רטיבות בקיר היא תסמין שאינו ספציפי שכן היא יכולה לנבוע כתוצאה משורה ארוכה ומגוונת של גורמים. אלו הם העיקריים שבהם

shutterstock

הדבר החשוב ביותר שצריך להבין על רטיבות בקיר הוא שלא תמיד רטיבות בקיר היא בעיה שקשורה לתקלת צנרת. לכן לא תמיד כדי לטפל בבעיה של רטיבות בקיר, יש להזעיק מומחה אינסטלציה בתל אביב. למעשה בחלק ניכר מהמקרים, הרטיבות היא תוצאה של בעיית איטום. כך לדוגמה, רטיבות המופיעה בצד החיצוני של קיר המקלחת, היא תוצאה של חדירת מים מבעד לרובה או אפילו מבעד לריצוף. במקרים מסוימים מדובר אגב בחדירה של מים הן מבעד לריצוף והן מבעד לרובה.

הטיפול בבעיה במקרה הזה יכלול שימוש בחומר איטום נספג כמו סקרמו טרצה של וינקלר, שימנע את המשך החדירה של המים ויאפשר לאדים לצאת החוצה. כפועל יוצא מכך, בריכת המים הסמויה שהופיעה בשכבת המילוי של החול או הסומסום בין הריצוף לשכבת האיטום, פשוט תתייבש עם הזמן.

מהם הגורמים העיקריים לרטיבות בקיר?

שמתם לב להתקלפות של הצבע בקיר של חדר השינה או הסלון (או בכל חדר שאינו מוגדר כחדר רטוב) שהופיעה בנקודה נמוכה שממוקמת בגובה של עד 30 ס”מ מהרצפה? ככול הנראה מקור הרטיבות באיטום ליקוי ושימוש מופרז במים במהלך שטיפת הרצפה. במקרה הזה, המים הצליחו לחדור את שכבת הריצוף או הרובה וליצור בריכת מים קטנה. בסופו של דבר המים יעשו את דרכם באופן הדרגתי ואיטי במעלה הקיר.

כמו כן רטיבות שהופיעה בקיר הסמוך לכניסה לבית, היא לרוב תוצאה של חדירת מים דרך ריצוף החוץ. בעיה זו נגרמת בשל היעדר מעצור מים שאמור להיות ממוקם במצב תקין מתחת לריצוף של דלת הכניסה. המים שמצטברים באזור מסוים סמוך לקירות, יוצרים רטיבות קפילרית, הבאה לידי ביטוי בנזקי רטיבות בעיקר בחלק התחתון של הקיר.

המים יכולים להגיע גם מהשבילים או מהגינה, לחדור את שכבת הבטון ולהגיע דרך קירות המעטפת לחלק הפנימי של הבית. במקרה הזה, נבחין ברטיבות בצד הפנימי של קירות המעטפת הבאה לידי ביטוי בהתקלפות ובנפיחות של הטיח. רוב הסיכויים שהרטיבות תופיע במקרה הזה בשל היעדר חומר איטום בקורות המקיפות את הדירה, שמהוות את הבסיס לרצפת הבטון.  

איך נדע לאיזה בעל מקצוע יש לקרוא כדי לטפל ברטיבות?

בדרך כלל רטיבות המופיעה בחלק התחתון של הקיר, היא תוצאה של זרימה קפילרית של מים מהרצפה או מהקרקע, בשל בעיית איטום. בדיוק כך, ניתן להניח שמקור הרטיבות בבעיית איטום אם מדובר ברטיבות שהופיעה עם תחילת הגשמים בחלק הפנימי של קיר חיצוני. במקרה הזה, מי הגשמים הצליחו לחדור דרך הקיר החיצוני של הבניין ולעשות את דרכם לחלק הפנימי שלו. כמו כן רטיבות שמגיעה מהתקרה בדירה הממוקמת בקומה העליונה, היא לרוב תוצאה של חדירת גשמים מהגג.

כל בעיה אחרת של רטיבות בקיר, היא לרוב תוצאה של נזילה בצנרת הפנימית. כדי לוודא שאכן ישנה נזילת צנרת, עליכם לסגור את כל הברזים בבית ולאחר מכן לסגור את הברז הראשי. בשלב הבא עליכם להמתין עשר דקות ואז לפתוח את השיבר הראשי. אם המחוג של שעון המים מסתובב למרות שכל הברזים סגורים היטב, רוב הסיכויים שיש לכם נזילה ושהגיעה השעה להזעיק אינסטלטור. אך גם אם המחוג לא מסתובב, עדיין יתכן כי ישנה בעיית צנרת שמקורה בדירה של השכנים או למשל בעיית איטום שבגינה מים מחלחלים מהדירה של השכנים לדירה שלכם.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן